2020-05-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det troligare att någon bara ljög ihop en historia om nyckeln?

Kanske inte. Men nyckeln är ingen, som jag fattat, klarlagd faktor i fallet. Det fanns en sån, eller inte. Man bör inte utgå från det ena eller det andra.
Citera
2020-05-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Kan det vara annat än något om geocachebedrägeriet? ...
Är det inte mera sannolikt att det var de SMS som verkar fattas i konversationen dem emellan , och som gör att Lena kan luras att gå ut och lämna födelsedagsförberedelserna? Det måste ju ha varit bråttom att få bort de SMSen så att det inte finns bevis för att de har varit på väg att träffas strax före midnatt.

Håller med dig, notknapparen, nedan

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt min tro kommer inte den sk "inbjudan" från out of the blue.
Det har raderats.

"Kakan" är en logisk följd av en överenskommelse om att träffas.

Jag har hela tiden hävdat att det "saknas" en del av konversationen på kvällen, vilket gör att den inte blir logisk. Det hänger saker i luften. Som att han inte svarar på om han kommer eller inte och att det är Lena som skickar en bild till SD och ändå "tycker SD att det är Lena som inte svarar.
....

JokerMannen, var inte de SMS vi tycker saknas, något om ett möte före midnatt, de mest brådskande att få bort? Tänk om de ändå kunde gå att återskapa....

Tänker också på vittnesmålet om ett animerat samtal mellan några gående ute på gatan. Minns detaljerna för dåligt. Dispyt om cachen? Tyvärr bara spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varken EGT's pundare eller någon Mållga så som någon random mördare från planten Yoda gick in i L*na Wesstr*m's mail, det var någon som kände L*na Wesstr*m mycket, mycket väl, närmast fanns den pilske kanin-hövdingen SD, som i sin tur kan ha bett HD om hjälp.

Gärningspersonen ville få bort något, vilket vederbörande lyckades med vid den tidiga morgon-tiden.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-17, 01:13
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Är det inte mera sannolikt att det var de SMS som verkar fattas i konversationen dem emellan , och som gör att Lena kan luras att gå ut och lämna födelsedagsförberedelserna? Det måste ju ha varit bråttom att få bort de SMSen så att det inte finns bevis för att de har varit på väg att träffas strax före midnatt.

Ja men skulle det verkligen funka att radera på det sättet? Då kan man undra varför han inte raderat hela konversationen lika gärna, det som lämnats ser knappast övertygande ut. Och var det inte datorn som diskuterades till att börja med? Där raderas väl inte några sms eller hur menar du?
Citera
2020-05-17, 03:34
Medlem
Det här kyrkliga ?
Får nån olustig känsla i tex när HD pappa säger att alla kan göra fel om sex års vänsterprassel . Eller när vänner till davidssons säger dem grät om skilsmässan . Lite gud förlåter varning . Kan det finnas så starkt tryck i den tron i församlingen så man håller ihop och håller varann om ryggen ?

Det blir så mycket missförstånd feltryckningar och konstiga sammanträffande så det i sig borde va bevis nog .

Blodet vid samlag låter mest som nån sexfantasi SD har och vill få sexet att låta grovt med nån robust jätte kuk i nästa andetag har han problem med att knyta skorna . Men ändå är vigt djungelsex så blodet sprutar inga problem .

Å sen hans stressade sjuka skrattande på dem flesta frågor . Och hur han hjälteförklara sig med lögnen om dessa skumma typer han sprang ifrån i skogen och han skulle få lögnen att verka som att det va misstänkta gärningsmän i krokarna som överföll kvinnor . Det är så uppenbart det är han !!
Citera
2020-05-17, 07:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske inte. Men nyckeln är ingen, som jag fattat, klarlagd faktor i fallet. Det fanns en sån, eller inte. Man bör inte utgå från det ena eller det andra.
Just att den inte är klarlagd gör den intressant.
Om en okänd nyckel hittas hemma hos SD och han lurar i barnen att det är någon som försöker sätta dit honom och plantera bevis så är det en väldigt osannolik förklaring.
Det mest sannolika är att han har en nyckel som han inte bör ha/ingen ska veta att han har.
Så långt tycker jag inte det finns några direkta tveksamheter.

Sedan kan man börja spekulera om vad det är för nycket, varför har han den, varför vill han dölja att han har den, varifrån har han fått den, vart går den osv.
Citera
2020-05-17, 08:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja men skulle det verkligen funka att radera på det sättet? Då kan man undra varför han inte raderat hela konversationen lika gärna, det som lämnats ser knappast övertygande ut. Och var det inte datorn som diskuterades till att börja med? Där raderas väl inte några sms eller hur menar du?

Jag tror inte på några saknade SMS från mordnatten. SD var knappast så dum att han skriftligt bad om ett möte. Han visste redan om att Lena väntade på honom med hjärtkaka. Det var bara att gå dit och knacka på, dörren eller fönstret.
Citera
2020-05-17, 09:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Just att den inte är klarlagd gör den intressant.
Om en okänd nyckel hittas hemma hos SD och han lurar i barnen att det är någon som försöker sätta dit honom och plantera bevis så är det en väldigt osannolik förklaring.
Det mest sannolika är att han har en nyckel som han inte bör ha/ingen ska veta att han har.
Så långt tycker jag inte det finns några direkta tveksamheter.

Sedan kan man börja spekulera om vad det är för nycket, varför har han den, varför vill han dölja att han har den, varifrån har han fått den, vart går den osv.

Fanns det inte rykten om att SD och Lena bråkade om någon nyckel? I så fall skulle den nyckelns existens hos SD utgöra motivet.
Citera
2020-05-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fanns det inte rykten om att SD och Lena bråkade om någon nyckel? I så fall skulle den nyckelns existens hos SD utgöra motivet.

Jovisst är det så. Det var inte bara ett rykte.
Citera
2020-05-17, 10:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Det stämmer precis att det var bråk om hennes dörrnyckel innan hon satte dit ett kodlås.
Citera
2020-05-17, 11:01
Medlem
Citat:
Jag tror inte på några saknade SMS från mordnatten. SD var knappast så dum att han skriftligt bad om ett möte. Han visste redan om att Lena väntade på honom med hjärtkaka. Det var bara att gå dit och knacka på, dörren eller fönstret.

Det har väl framkommit rätt tydligt att de mestadels kommunicerade via Telegram.
Jag gissar att SD strategiskt växlade mellan den appen och sms den kvällen för att just bränna in beviset för att han INTE träffade Lena den kvällen: "Har lite måsten" och "hepp, du kom aldrig in igen".
Vad som skrevs i Telegram lär vi inte få veta. Inte så länge man inte hittar hennes mobil (antar jag?)
Citera
2020-05-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Dottern beskrev den som en mindre nyckel.
Citera
2020-05-17, 11:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minamo
Det här kyrkliga ?
Får nån olustig känsla i tex när HD pappa säger att alla kan göra fel om sex års vänsterprassel . Eller när vänner till davidssons säger dem grät om skilsmässan . Lite gud förlåter varning . Kan det finnas så starkt tryck i den tron i församlingen så man håller ihop och håller varann om ryggen ?

Det blir så mycket missförstånd feltryckningar och konstiga sammanträffande så det i sig borde va bevis nog .

Blodet vid samlag låter mest som nån sexfantasi SD har och vill få sexet att låta grovt med nån robust jätte kuk i nästa andetag har han problem med att knyta skorna . Men ändå är vigt djungelsex så blodet sprutar inga problem .

Å sen hans stressade sjuka skrattande på dem flesta frågor . Och hur han hjälteförklara sig med lögnen om dessa skumma typer han sprang ifrån i skogen och han skulle få lögnen att verka som att det va misstänkta gärningsmän i krokarna som överföll kvinnor . Det är så uppenbart det är han !!

Det behöver inte vara kyrkligt alls. När en djupt deprimerad person blir någon annan i sitt uttryckssätt kan det nog vara hyfsat skrämmande för partnern. Samtidigt som det nog finns ett motstånd till att lämna den sjuke, man kanske inte vill lämna den sjuke om man väntar att denne ska bli frisk och bli sig själv igen.
För ganska länge sedan blev det uppståndelse då en man från Nederländerna vill jag minnas gick ut och biktade sig offentligt med att han hade varit otrogen mot sin svårt cancersjuka fru. Han hade inte klarat att lämna henne, han hade sett det som självklart att finnas där praktiskt när hon var dålig såväl fysiskt av sjukdomen och mediciner som bryter ned och ävenstarka smärtstillande samt psykiskt.
Men han kunde inte dela medsig av sin oro, ångest etc i äktenskapet med den sjuka frun.
Det var nog inget religiöst i det.

Inte säkert heller från HDs föräldrar, dottern var svårt sjuk svärsonen stannade och såg efter henne tålmodigt ändå och hon blev bättre efter några år. Jag tänker det som förälder är svårt att i de fallet vara särskilt njugg om att barnets partner sökt sig till en annan relation. Hade han inte gjort det så kanske han inte orkat vara den som uppmärksammar hur HD har det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in