2020-05-16, 20:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är nog bara jag som reagerar på allt jag läser om som har anknytning till Örebro.

Jag tänker bara att om inte A hade fyllt år just dagen efter mordet så hade väl inte något brott misstänkts så fort. Då hade det väl dröjt längre innan någon börjat leta efter henne? Speciellt om det varit en vecka när även A varit hos UW? Så det verkar minst sagt klantigt att mörda henne just då om det var planerat.

Kanske blev det så när allt ställdes på sin spets?
11-12 maj gick i stöpet. Polisen kom, vilket inte ingick i planen, Lena gick hem. I andra vända kom grannen med sin hund...

USA-resan som skulle vara hela 2-3 veckor skulle bli återföreningsresa med drömkvinnan.

Jag tror inte att han visste eller tänkte på att man redan tidigt på morgonen skulle uppvakta A*ron, utan kanske räknade med att hon skulle saknas senare under dagen.

Då, inför resan måste "problemet" vara överstökat.
För alltid.

Att han inte raderade allt innan andra förhöret 15 maj, tyder enligt mig på att han trodde att han skulle hinna iväg innan han själv skulle bli indragen i det hela.
Citera
2020-05-16, 20:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske blev det så när allt ställdes på sin spets?
11-12 maj gick i stöpet. Polisen kom, vilket inte ingick i planen, Lena gick hem. I andra vända kom grannen med sin hund...

USA-resan som skulle vara hela 2-3 veckor skulle bli återföreningsresa med drömkvinnan.

Jag tror inte att han visste eller tänkte på att man redan tidigt på morgonen skulle uppvakta A*ron, utan kanske räknade med att hon skulle saknas senare under dagen.

Då, inför resan måste "problemet" vara överstökat.
För alltid.

Att han inte raderade allt innan andra förhöret 15 maj, tyder enligt mig på att han trodde att han skulle hinna iväg innan han själv skulle bli indragen i det hela.

De har haft ett hyfsat tight förhållande i många år, hon bjöd in honom på fika tidigare på kvällen. Rimligtvis kände nog SD till såväl Norgeresan och även rutinerna hos LW när något av barnen fyller år.
Citera
2020-05-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För att han ställer högre krav på LW för att hon. var pastor som vigt paret D*avidsson? Vad jag förstått så inleddes förhållandet när HD blev sjuk och SD var kontaktsökande, behövde någon att prata med. Någon skillnad kanske det är mellan en pastor i själavårdande situation och psykolog och en patient men något sådant.

Intressant om han hade gått över till "the dark side" efter mordet. Hur gick det till när han trots samtalet till polisen hölls kvar i familjen D:s nät?
Citera
2020-05-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Intressant om han hade gått över till "the dark side" efter mordet. Hur gick det till när han trots samtalet till polisen hölls kvar i familjen D:s nät?

"... hölls kvar i... "?

Wow, skräpfeminismen tar nya grepp (jo, det är skräpfeminism när ingen tanke ägnas åt konsekvensen av det man argumenterar för) . Snart får ingen rösta, för ingen kan anses ansvarig för sina egna val. Frånskilda kvinnor ska stå med mössan i hand och låta exmakens älskarinna bestämma var hon ska flytta efter separationen. LW är stark och kuvad och har försökt fly trots att hon själv kontaktar älskaren, hon har inget ansvarför sin egen relation men ska tydligen få bestämma var älskarens ex ska bo. Utöver att LW egen ex make betraktas som en hemlös hund, eller LSS brukare, vars stadigvarande flickvänner ska intervjuas för att se om de duger som assistenter eller adoptivmatte.

Av de uppgifter JG själv lämnar i förhör så uppger han att han antar att det SD och HD är riktigt så länge inget annat visas. Han ser inte speciellt fången ut av någon.
Varför tycker du det är nödvändigt att försöka beskriva något på annat sätt än vad verkligheten visar (att BO i hög utsträckning uppförde sig vårdslöst och stört).
Citera
2020-05-16, 21:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De har haft ett hyfsat tight förhållande i många år, hon bjöd in honom på fika tidigare på kvällen. Rimligtvis kände nog SD till såväl Norgeresan och även rutinerna hos LW när något av barnen fyller år.

Enligt min tro kommer inte den sk "inbjudan" från out of the blue.
Det har raderats.

"Kakan" är en logisk följd av en överenskommelse om att träffas.

Jag har hela tiden hävdat att det "saknas" en del av konversationen på kvällen, vilket gör att den inte blir logisk. Det hänger saker i luften. Som att han inte svarar på om han kommer eller inte och att det är Lena som skickar en bild till SD och ändå "tycker SD att det är Lena som inte svarar.

Jag tror att mordet har funnits i sinnet en så lång tid, och att planerna varit så långt gångna, att det inte längre gick att hindra.

HD höll på att gå förlorad och Lena inte längre gick att kontrollera.
Citera
2020-05-16, 21:41
Medlem
Citat:
Det har raderats.

Jag har hela tiden hävdat att det "saknas" en del av konversationen på kvällen, vilket gör att den inte blir logisk. Det hänger saker i luften. Som att han inte svarar på om han kommer eller inte och att det är Lena som skickar en bild till SD och ändå "tycker SD att det är Lena som inte svarar.

Jag tror att mordet har funnits i sinnet en så lång tid, och att planerna varit så långt gångna, att det inte längre gick att hindra.

Ja, det hänger saker "i luften", precis som han gjort vid flera tillfällen tidigare, genom att ge ett vagt undanflyktsskäl om att han nog inte hinner. TR kommenterar det också då åklagaren trycker på att han inte avvisar erbjudandet desto mer specifikt.

Kakan ser ut för mig som en inbjudan från en person som är så rädd att bli avvisad att hon måste kontrollera sin omgivning in absurdum även om hon själv far illa för att hon sätter sig i situationer där hon sårar och sviker andra. Om det är sömnbrist som grumlar omdömet eller vad men vissa saker som kommer fram i FUP är så oslugt så mindre än hälften hade räckt och blivit över. LW tänkte sig gofika med SD på kvällskvisten för att nita dit HD, sedan fira barnet innan barnen packar åker till UW medan LW själv skulle till Norge med JH och några fler.
Citera
2020-05-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ja, det hänger saker "i luften", precis som han gjort vid flera tillfällen tidigare, genom att ge ett vagt undanflyktsskäl om att han nog inte hinner. TR kommenterar det också då åklagaren trycker på att han inte avvisar erbjudandet desto mer specifikt.

Kakan ser ut för mig som en inbjudan från en person som är så rädd att bli avvisad att hon måste kontrollera sin omgivning in absurdum även om hon själv far illa för att hon sätter sig i situationer där hon sårar och sviker andra. Om det är sömnbrist som grumlar omdömet eller vad men vissa saker som kommer fram i FUP är så oslugt så mindre än hälften hade räckt och blivit över. LW tänkte sig gofika med SD på kvällskvisten för att nita dit HD, sedan fira barnet innan barnen packar åker till UW medan LW själv skulle till Norge med JH och några fler.

Den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD fick en transmittering från LW i form av en bild på en Cash-Logg, en stund senare gick Mållganísten SD till attack.

Från och med det att L*na Wesstr*m hade transmitterat en bild till Mållganísten SD klockan: 23:01:13 dröjde det 22 minuter och 30 sekunder innan L*na Wesstr*m vid det då aktuella tillfället lämnade sin bostadsrätt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Nej de säger att det finns mycket som talar till Stefans nackdel men att det inte räcker riktigt ända fram.

Självklart fanns det en hel del som var besvärande för den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD, men det tycks inte konfirmeringsbiasisterna velat ta någon hänsyn till.

Det stora problemet för Polisen och KammarÅklagaren Åsa Hiding, var ju att det inte gick att binda Mållganísten SD direkt till mordplatsen bakom bullerplanket, men vem vet vad som komma skall, det vill säga, även en pilsk Mållganíst kan få framtida problem.

Polaren JG och HD samt SOA trivs som fiskarna i vattnet nu efter det att deras Konung frigavs.

SD är ute med cykel-kärran och drar runt i området och HD säger tittut genom husfönstret på Bet*svägen, beträffande SOA tycks ingen ha sett röken av på ett tag, vederbörande kanske sitter och planerar i Folketorp för SD's och HD's framtid ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-16, 22:55
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Det har raderats.

Du tror inte HD kan vara mer inblandad i mordet? Jag har skrivit en del om teorier kring det men väldigt spekulativt får jag erkänna och kring henne finns inte alls lika mycket som visar på inblandning. Skulle ju kunna vara för att SD medvetet tagit på sig monsterrollen för att flytta fokus men då har han verkligen tagit ett riskabelt ansvar som skulle kunna kosta livstid. Intresserad av att höra din synpunkt på den frågan då du varit kanske mest engagerad i att exponera SD?
Citera
2020-05-16, 23:03
Medlem
Citat:
Lägg till att någon vid 05-tiden gick in i hennes mail.

Det skulle man kunna benämna som ett exceptionellt sammanträffande, med tanke på att det inte är troligt att det är en random pundare som går in i hennes mail.

Däremot finns det flera som vittnar om att mgm har sådan historik, och andra som vittnar om att de känner misstankar om att mgm har mer koll på dom än han borde ha.

En random mördare har väl heller inget större intresse av att uppehålla sig inom området för mordet så länge att sedan stänga av mobilen vid 01-tiden.

Nä, jag förstår inte att teorin random mördare skulle vara trolig med de uppgifter som finns i utredningen.

Varken EGT's pundare eller någon Mållga så som någon random mördare från planten Yoda gick in i L*na Wesstr*m's mail, det var någon som kände L*na Wesstr*m mycket, mycket väl, närmast fanns den pilske kanin-hövdingen SD, som i sin tur kan ha bett HD om hjälp.

Gärningspersonen ville få bort något, vilket vederbörande lyckades med vid den tidiga morgon-tiden.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-16, 23:10
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det skulle jag verkligen inte tro att de gör. De har nog varit med om värre fall t.o.m. Men poliser är människor och det är klart att också de påverkas av fördomar och yta hos dem de känner till. Misstaget ligger nog i att man trodde att man skulle få ett snabbt erkännande från SD som skulle serverat dem bevis som mordvapen mm. Det kanske ändå är det vanligaste för mord i nära relationer? Men det finns verkligen exempel på motsatsen. Som den göken som verkar dödat Wilma i Uddevalla. Både han och SD trumpetar ut att morden inte kommer att lösas.

Ja kanske att de varit med om värre på sätt och vis men detta mord är verkligen svårt att hitta jämförelse till. Och jag tror inte poliserna varit så inblandade i något brott över huvud taget. Stefan kanske underskattade deras slutledningsförmåga och trodde att de inte ens skulle kolla noggrant på honom? Och ändå har vi inte alla eller kanske ens de flesta detaljerna. Och jag vill säga att vi ändå haft att göra med en rätt slafsig planerare som sitter och raderar bilder på polisstationen och dessutom skriver om det i sms till sin fru. Han fick inte chatten att se trovärdig ut och man kan undra över varför han inte kunde släppa den vinkeln när det lämnar indicier som pekar mot honom. Ville han att alla skulle veta? Svårt att svara nej på den frågan som jag ser på hans planering, upplägg och tiden efter mordet. Trött på att vara "lurige Stefan" och istället bli "livsfarlige Stefan"?
Citera
2020-05-16, 23:26
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varken EGT's pundare eller någon Mållga så som någon random mördare från planten Yoda gick in i L*na Wesstr*m's mail, det var någon som kände L*na Wesstr*m mycket, mycket väl, närmast fanns den pilske kanin-hövdingen SD, som i sin tur kan ha bett HD om hjälp.

Gärningspersonen ville få bort något, vilket vederbörande lyckades med vid den tidiga morgon-tiden.

Mvh/ @JokerMannen

Kan det vara annat än något om geocachebedrägeriet? Han har lämnat massvis med indicier som målar en väldigt dålig bild av honom så det borde handla om något som kan användas som bevis för brott...?
Fan det där med geocachepengar borde vara utrett tycker man men jag har inte sett några klara bevis för varken det ena eller det andra. Blev det kanske slasken när bevis saknades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in