2020-05-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja det är en intressant spekulation där kring SOA(kan vara HD också) och kopplingen till advokatens påstående. Skulle uppskatta en bild/mer information/länkar på SOA, skicka pm om ni inte vill lägga ut i tråden med så lösa spekulationer. Jag ska inte heller lägga ut sådant om jag får det skickat givetvis.
Om du inte lyssnat till vad han säger under rättegången är det en bra start att göra det. Finns på Youtube Rättegången.
Citera
2020-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför fick försvinnandet av LW så mycket uppmärksamhet och rubriker redan från start? En kvinna från Vedevåg har varit försvunnen i två månader och jag har inte hört talas om det förrän idag.

(FB) Sökinsats efter 55-årig kvinna i Vedevåg.

Kan det finnas något samband?
I väldigt många fall där någon försvunnit, tror man ( och visar det sig) att de håller sig borta frivilligt. Det är om man misstänker suicidrisk eller människorov edyl som letandet tar fart snabbt. Majoriteten av de som anmäls försvunna kommer tillbaka eller hittad hela. Men det där låter tråkigare. SD är iallafall utesluten för han satt i häkte då.
Citera
2020-05-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, det där med att JG ringde polisen och tipsade om husrannsakan hos HD och sedan fortsatte sin trogna vänskap med båda Davidssons är ju något av en gåta?
En gåta åt andra hållet: Hur kan Davidssons vilja umgås med Judas som ringer polisen och tipsar om HD?

Sen har jag undrat lite angående hans stränga åsikt angående otrohet när han själv raderar porr från sina mobila enheter och pratar om kvinnors utseende med SD på ett sexistiskt vis när SD skickar mms på kvinnor (som de dessutom känner...?)
Så det är helt ok att se/drömma om/fantisera om men inte röra andra kvinnor..??

Och den stora frågan som stötts och blötts: Om han nu tycker så illa om otrohet att han till och med bryter med Lena, varför bryter han då inte med SD? Det är ju trots allt SD som är otrogen och bryter mot äktenskapets tvåsamhet.

Ologiskt från början till slut.

Kan vara så att KVINNOR får inte vara otrogna.
Citera
2020-05-16, 16:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja det är en intressant spekulation där kring SOA(kan vara HD också) och kopplingen till advokatens påstående. Skulle uppskatta en bild/mer information/länkar på SOA, skicka pm om ni inte vill lägga ut i tråden med så lösa spekulationer. Jag ska inte heller lägga ut sådant om jag får det skickat givetvis.

Länk till föräldrarnas geocashsida. Där finns det foton på dem.
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=1d4928bd-21ec-42f4-9e9e-2798d624d1bd&tab=gallery#profilepanel
Citera
2020-05-16, 16:14
Medlem
Citat:
Samma GM? Som "lärt" sig att gömma kroppen bättre? Eller hon kanske också ligger 150 meter från sitt hem. Undrar om polisen har letet bättre efter henne?

Jag tror att det här är något helt annat.
Hon försvann 20mars, först nu börjar man hojta om det, lite märkligt kan jag hålla med om.
Men att det finns något samband tror jag inte, förmodligen så mådde hon inte så bra när
hon försvann och hon kommer antagligen att påträffas död, min gissning.
Citera
2020-05-16, 17:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Varför fick försvinnandet av LW så mycket uppmärksamhet och rubriker redan från start? En kvinna från Vedevåg har varit försvunnen i två månader och jag har inte hört talas om det förrän idag.

(FB) Sökinsats efter 55-årig kvinna i Vedevåg.

Kan det finnas något samband?

Vad skulle det vara för samband, med vem?
Citera
2020-05-16, 17:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vist finns det besvärande omständigheter mot SD, ingen tvekan om det.

Men domen koncentrerade sig på åtalet.
Då det va så pass svagt som det va så brydde man sig inte ens om vad SD hade sagt.

Domen tvärsågar åklagarna och deras åtal, juridisk sett så får dom på
käften så det dånar om det, det är den tråkiga sanningen.

Jo, den är låst, men rubriken antyder vad det handlar om.

https://www.na.se/logga-in/darfor-friades-misstankte-hjarstamordaren-flera-brister-i-utredningen-blottlagda-maste-falla-tillbak a-pa-aklagarna

Därför friades misstänkte Hjärstamördaren – flera brister i utredningen blottlagda: ”Måste falla tillbaka på åklagarna”

"Tingsrätten anser att det finns flera besvärande omständigheter för 46-åringen, men att ingen av de omständigheterna bevisar att han mördat Lena Wesström."
[...]
"Tingsrätten konstaterar dock att de inte kan ta ställning till 46-åringens berättelse eftersom åklagarnas bevisning är för svag i grunden."

https://www.na.se/artikel/darfor-friades-misstankte-hjarstamordaren-flera-brister-i-utredningen-blottlagda-maste-falla-tillbak a-pa-aklagarna

Exempel från domen (kursiv stil,)

https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=48

Efter att domen meddelats i TR, intervjuades domare Björn Lindén av NA:
vid ca 14:45 min
[...]
"Det är expertutlåtanden och övrig bevisning. Så vi har haft ett grannlaga arbete. För vi har..., vi måste ju besvara alla frågor som kommer upp i huvudförhandlingen och bemöta alla invändningar som dyker upp och...Det har ju varit väldigt mycket bevisning som, man kan säga har varit besvärande för den tilltalade och då måste vi granska det.[..]"

https://www.na.se/artikel/46-aringen-frias-fran-mordet-pa-lena-wesstrom-na-sander-direkt
Citera
2020-05-16, 18:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, det där med att JG ringde polisen och tipsade om husrannsakan hos HD och sedan fortsatte sin trogna vänskap med båda Davidssons är ju något av en gåta?
En gåta åt andra hållet: Hur kan Davidssons vilja umgås med Judas som ringer polisen och tipsar om HD?

Sen har jag undrat lite angående hans stränga åsikt angående otrohet när han själv raderar porr från sina mobila enheter och pratar om kvinnors utseende med SD på ett sexistiskt vis när SD skickar mms på kvinnor (som de dessutom känner...?)
Så det är helt ok att se/drömma om/fantisera om men inte röra andra kvinnor..??

Och den stora frågan som stötts och blötts: Om han nu tycker så illa om otrohet att han till och med bryter med Lena, varför bryter han då inte med SD? Det är ju trots allt SD som är otrogen och bryter mot äktenskapets tvåsamhet.

Ologiskt från början till slut.

För att han ställer högre krav på LW för att hon. var pastor som vigt paret D*avidsson? Vad jag förstått så inleddes förhållandet när HD blev sjuk och SD var kontaktsökande, behövde någon att prata med. Någon skillnad kanske det är mellan en pastor i själavårdande situation och psykolog och en patient men något sådant.
Citera
2020-05-16, 19:21
Medlem
Har läst domen men inte FUP.

Vad är rådande teori om SDs tilltag med historien om ungdomarna i skogen? Finns det någon tanke om att dessa ska bli syndabockar?
Citera
2020-05-16, 19:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad skulle det vara för samband, med vem?

Det är nog bara jag som reagerar på allt jag läser om som har anknytning till Örebro.

Jag tänker bara att om inte A hade fyllt år just dagen efter mordet så hade väl inte något brott misstänkts så fort. Då hade det väl dröjt längre innan någon börjat leta efter henne? Speciellt om det varit en vecka när även A varit hos UW? Så det verkar minst sagt klantigt att mörda henne just då om det var planerat.
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-05-16 kl. 19:49.
Citera
2020-05-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Har läst domen men inte FUP.

Vad är rådande teori om SDs tilltag med historien om ungdomarna i skogen? Finns det någon tanke om att dessa ska bli syndabockar?
Kanske hade SD tänkt sig det, men det verkar väldigt dumt. En annan teori är att han ville veta hur lång tid och ens om det skulle ta för polisen att komma på plats. Nu kom de ju inte alls efter larm om skrik på mordnatten.
Citera
2020-05-16, 20:12
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Om du inte lyssnat till vad han säger under rättegången är det en bra start att göra det. Finns på Youtube Rättegången.

Ok tack jag har inte lyssnat på Youtube-klippen, räcker för mig med fup men hatten av till de som orkar och är tillräckligt intresserade. SOA är nog inte inblandad så djupt tror jag men fan vet.

Citat:
Länk till föräldrarnas geocashsida. Där finns det foton på dem.
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=1d4928bd-21ec-42f4-9e9e-2798d624d1bd&tab=gallery#profilepanel

Där måste man logga in efter att ha blivit medlem? Ingen geocachare här men har du annan länk? Vad heter han t.ex, fullständigt namn alltså? Kom ihåg att maska, har glömt det själv vid ett par tillfällen gällande icke åtalade personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in