2020-05-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var inte meningen att låta kort, jag hade bara en kort paus och knappt om tid att svara på inlägg.

Klart att du ska skriva, dina teorier och ditt grävande i Wesströmtråden har varit guld!🙏🏻
Ditt klarsinne och ibland annorlunda infallsvinklar kan behövas härinne. 👍🏻

Nej då, jag uppfattade det inte som att du var kort

Det var bara så många som sågade teorin vid fotknölarna att det började ta upp stor plats i tråden.
Min input där kom sig av att det kändes som att det lutade åt att nya spekulationer skulle ta fart om att det skulle behövts vara TVÅ personer för att lyfta dit Wilma på det sättet som gett avtryck på överkastet.
Min mening var mest att ge ett annat alternativ INNAN man drog in ytterligare en MGM, vilket antagligen skulle starta en lavin av inlägg, för personligen tror jag att det ÄR Wilma som legat i sängen och att T varit ensam i lägenheten.

Istället skapade MITT inlägg en lavin av inlägg och därav min ursäkt om att det inte var mitt syfte att skapa oreda i tråden. Den är redan så lång och många väsentliga inlägg sköljs så lätt bort och sedan uppstår trådsanningar av den typ jag ville försöka förebygga genom att slänga in en inbromsande teori om att det kanske kunde vara T som legat i sängen med nerblodade plagg (Wilmas blod) efter hanteringen av Wilmas döda och styckade kropp.

Sååå… Nu kanske det är utrett och vi kan gå vidare
Citera
2020-05-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men han utövade inte och tyckte inte heller om islam

Förhör med styvmamman, sid 704
Utövar Tishko någon religion?
Nej.
Är han aktiv i religiöst sammanhang?
Nej, han trodde inte på sånt.

Förhör med Ts arbetskollega, sid 776
Vad är det för intresse ni har?
Politik av det som händer i värden. Om tron, religion, intigration och invandring, djupa diskussioner. Han kom från ett muslimskt land och jag är muslim. Han tyckte inte att Islam är en bra religion.

Förhör med Ws kompis, sid 613
Han blev väldigt religiös och politiskt insatt. Lite psykopatisk. Han brydde sig verkligen inte om Wilmas känslor längre. M vet inte vilken religion det gällde, men Wilma sa kristendomen har hon för sig.
Det var vad jag försökte få fram.
Någon här inne påpekade att så har skett på grund av att han var en praktiserande muslim.Ingen stor fan av religion men rätt ska vara rätt,sjuk liten jävel som har utfört det.Sen om han var kristen muslim eller jude spelar nog mindre roll.
Citera
2020-05-16, 11:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Wilmas mamma e bra skum,är hon pillertrillare tro?
Verkar ju avskärmad, att hon ens har mage vara med i tv,verkar ju föga genomtänkt..
Hon ger mig rysningar..
Ja, något verkar mysko
Citera
2020-05-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
De är födda muslimer men inte speciellt troende, pappan säger ju själv i förhör att han dricker bland annat. Även GM ska ju vara emot Islam. Så religionen är knappast relevant för just denna familj.

Och ja, de ljuger om att hon är styvmamman.
Kollar man upp med skatteverket om vad GM's riktiga mamma heter (vilket en i tråden gjort långt bak i tråden) så kom det fram att hans biologiska mamma heter T*ra *ziz. Samma efternamn som "styvmamman". Och gissa vem hela Uddevalla kallar för T*ra? Hans "styvmamma".

Det där med hans styvmamma eller mamma förstår jag fortfarande inte hur det förhåller sig..?
Är hon hans mamma eller inte?
Eller vad är det som ligger bakom?
MVH // Korkad
Citera
2020-05-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Någon här inne påpekade att så har skett på grund av att han var en praktiserande muslim.Ingen stor fan av religion men rätt ska vara rätt,sjuk liten jävel som har utfört det.Sen om han var kristen muslim eller jude spelar nog mindre roll.
Ja - det är nog så att detta inte har med religion att göra överhuvudtaget. Utan om en kille som trodde på att jävlas med tjejer, få dom att utföra sexuella handlingar de aldrig ens haft en tanke på innan. En kille som utnyttjar, hotar, slår, nedvärderar. W vägde 49 (!) kilo. Ingen match för en kille vars hjärna dessutom förstörts av långvarigt haschmissbruk.
Citera
2020-05-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Han var inte troende öht, något hans låtsasmamma även påpekat. s.704-705. Att hans familj även var medveten om detta tyder på att det knappast är en särskilt religiöst extrem familj.

Kurder är inte heller lika religiöst extrema som många här verkar tro. Det finns ofta hårdare kulturella regler som styr, men i princip alla kurder jag har träffat mellan 20-25 år har varit irreligiösa i stort sett.

Det finns iaf inget som tyder på att hans religiösa övertygelser är relevanta på något sätt, men vissa kan ju tydligen inte hålla sig från detta ämne i en enda tråd.
Citera
2020-05-16, 11:58
Medlem
"Jag fick då en dålig magkänsla och börja lägga ihop 1+1 och fick en känsla av att killen gjort
något i Ljungskile och troligen tagit ett fordon dit. Detta är enbart min magkänsla."

så här säger polisen som.plockade upp honom på motorvägen efter att ha fått reda på att det vara samma kille som den försvunna tjejen W var tillsammans med
Citera
2020-05-16, 12:00
Medlem
Citat:
De är födda muslimer men inte speciellt troende, pappan säger ju själv i förhör att han dricker bland annat. Även GM ska ju vara emot Islam. Så religionen är knappast relevant för just denna familj.

Och ja, de ljuger om att hon är styvmamman.
Kollar man upp med skatteverket om vad GM's riktiga mamma heter (vilket en i tråden gjort långt bak i tråden) så kom det fram att hans biologiska mamma heter T*ra *ziz. Samma efternamn som "styvmamman". Och gissa vem hela Uddevalla kallar för T*ra? Hans "styvmamma".

Exakt! Jag vet nog varför de väljer att ljuga om detta men det är inte relevant här.
Citera
2020-05-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det där med hans styvmamma eller mamma förstår jag fortfarande inte hur det förhåller sig..?
Är hon hans mamma eller inte?
Eller vad är det som ligger bakom?
MVH // Korkad

Det är hans mamma men förstår inte varför de ljugit och fortsätter ljuga om det. De har ju haft problem innan med lögner för Migrationsverket/Skatteverket som kommit fram, de har även innan behövt åka utomlands för att fixa papper bland annat osv. Kan tänka mig att lögnen har något med detta att göra men varför, vet jag inte.

Nu är jag inte så insatt i migrationsfrågor men kan tänka mig att hon kommit hit som hans mamma, kanske fått avslag, fortfarande befunnit sig i Sverige trots avslag, sedan väntat ett tag och sökt igen (tror det är något med fingeravtrycken om jag inte minns fel, att de försvinner efter ett tag) och sedan sökt i ett annat namn och varit tvungen att påstå sig vara hans styvmamma.
Om jag inte minns fel fick hon sitt uppehållstillstånd inte långt innan GM blev häktad. Men som sagt just detta är bara en gissning.

För som sagt, kollar man upp den "biologiska" mammans namn hos skatteverket så är det dessutom exakt samma tilltalsnamn och efternamn som denna s.k "styvmamma" (T*r*).

Tillägg: Egentligen som ovan säger är orsaken inte relevant, men tycker det är ganska relevant att hon inte är styvmamma då mångas teorier handlar just om att GM skulle vara skadad pga att han lämnat sin mamma i Kurdistan.
Senast redigerad av Komment1 2020-05-16 kl. 12:08.
Citera
2020-05-16, 12:11
Medlem
Citat:
Det är hans mamma men förstår inte varför de ljugit och fortsätter ljuga om det. De har ju haft problem innan med lögner för Migrationsverket/Skatteverket som kommit fram, de har även innan behövt åka utomlands för att fixa papper bland annat osv. Kan tänka mig att lögnen har något med detta att göra men varför, vet jag inte.

Nu är jag inte så insatt i migrationsfrågor men kan tänka mig att hon kommit hit som hans mamma, kanske fått avslag, fortfarande befunnit sig i Sverige trots avslag, sedan väntat ett tag och sökt igen (tror det är något med fingeravtrycken om jag inte minns fel, att de försvinner efter ett tag) och sedan sökt i ett annat namn och varit tvungen att påstå sig vara hans styvmamma.
Om jag inte minns fel fick hon sitt uppehållstillstånd inte långt innan GM blev häktad. Men som sagt just detta är bara en gissning.

För som sagt, kollar man upp den "biologiska" mammans namn hos skatteverket så är det dessutom exakt samma tilltalsnamn och efternamn som denna s.k "styvmamma" (T*r*).

Tillägg: Egentligen som ovan säger är orsaken inte relevant, men tycker det är ganska relevant att hon inte är styvmamma då mångas teorier handlar just om att GM skulle vara skadad pga att han lämnat sin mamma i Kurdistan.

Det är mycket krångligare än så. När man läser FUP där polisen förhör pappan frågar de om en man som heter Hersh tror jag (osäker på namnet) han säger ja jag vet vem det är min fru var gift med honom i två år innan vi träffades. Om man tänker lite så får man ihop varför och hur.
Citera
2020-05-16, 12:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
"Jag fick då en dålig magkänsla och börja lägga ihop 1+1 och fick en känsla av att killen gjort
något i Ljungskile och troligen tagit ett fordon dit. Detta är enbart min magkänsla."

så här säger polisen som.plockade upp honom på motorvägen efter att ha fått reda på att det vara samma kille som den försvunna tjejen W var tillsammans med
Fast han åkte bevisligen tåg dit.
Citera
2020-05-16, 12:17
Medlem
Det finns ingen möjlighet att man kan vända på det och se det som att ”styvmamman” ljugit för Skatteverket ang att hon är hans biologiska mamma, för att på så sätt exempelvis lättare få uppehållstillstånd i Sverige? Och nu säger som det är hos polisen då man inser att DNA kommer visa att de ej är släkt...
Eller hur går det till när man som invandrare blir registrerad hos Skatteverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in