2020-05-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
De är födda muslimer men inte speciellt troende, pappan säger ju själv i förhör att han dricker bland annat. Även GM ska ju vara emot Islam. Så religionen är knappast relevant för just denna familj.

Och ja, de ljuger om att hon är styvmamman.
Kollar man upp med skatteverket om vad GM's riktiga mamma heter (vilket en i tråden gjort långt bak i tråden) så kom det fram att hans biologiska mamma heter T*ra *ziz. Samma efternamn som "styvmamman". Och gissa vem hela Uddevalla kallar för T*ra? Hans "styvmamma".

Såvida inte styvmamman är syster till biologiska mamman. I ett av förhören med pappan står att styvmamman hade ett förhållande med en annan man innan. Alltså pappan säger så.
Citera
2020-05-16, 12:22
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Nej pappan dricker, de firar jul och mamman kommer tydligen från den kurdiska delen i Iran och oftast är de inte muslimer. Men jag tror de ljuger om att hon är styvmamma till GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Det finns ingen möjlighet att man kan vända på det och se det som att ”styvmamman” ljugit för Skatteverket ang att hon är hans biologiska mamma, för att på så sätt exempelvis lättare få uppehållstillstånd i Sverige? Och nu säger som det är hos polisen då man inser att DNA kommer visa att de ej är släkt...
Eller hur går det till när man som invandrare blir registrerad hos Skatteverket?
Jag tänker att (bio)mamman flytt hit under falsk identitet (sin systers?) och att hon då blev registrerad under den när hon kom hit.

Sen måste hon vidhålla den identiteten i kontakt med myndigheter. Men hemma kallar hon sig sitt riktiga namn.

Kan det vara så?
Citera
2020-05-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror inte drogmissbruk, troligtvis benso; ångestdämpande, och långvarigt.
Benso är känslomässigt avtrubbande, oavsett om det är läkarordinaterat eller ej.
Mycket svårt att ta sig ur. Det kan vara svårare att sluta med benso än opiater.

https://www.vice.com/det-kan-vara-svarare-att-sluta-med-benzo-an-opiater
https://www.vice.com/sa-paverkas-din-kropp-av-att-ta-bensodiazepiner
Det är ju knappast svårare att sluta med benzo än opiater, det är STORA nivåskillnader, här e du helt ute o cyklar
Citera
2020-05-16, 12:26
Medlem
hade varit intressant att låta tuska likhundarn gå igenom brukarnas avfallsrum samt arbetsgivarens avfallsrum..har k6nte läst nånstans att man gjort så..har nån annan läst det?
Citera
2020-05-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag tänker att (bio)mamman flytt hit under falsk identitet (sin systers?) och att hon då blev registrerad under den när hon kom hit.

Sen måste hon vidhålla den identiteten i kontakt med myndigheter. Men hemma kallar hon sig sitt riktiga namn.

Kan det vara så?

Om du läst FUP där de frågar pappan om en annan man så visar det sig att hon varit gift innan. Hon har enbart varit det för att få komma hit eller om hon redan varit här för att stanna.
Citera
Medlem
Citat:
Det är hans mamma men förstår inte varför de ljugit och fortsätter ljuga om det. De har ju haft problem innan med lögner för Migrationsverket/Skatteverket som kommit fram, de har även innan behövt åka utomlands för att fixa papper bland annat osv. Kan tänka mig att lögnen har något med detta att göra men varför, vet jag inte.

Nu är jag inte så insatt i migrationsfrågor men kan tänka mig att hon kommit hit som hans mamma, kanske fått avslag, fortfarande befunnit sig i Sverige trots avslag, sedan väntat ett tag och sökt igen (tror det är något med fingeravtrycken om jag inte minns fel, att de försvinner efter ett tag) och sedan sökt i ett annat namn och varit tvungen att påstå sig vara hans styvmamma.
Om jag inte minns fel fick hon sitt uppehållstillstånd inte långt innan GM blev häktad. Men som sagt just detta är bara en gissning.

För som sagt, kollar man upp den "biologiska" mammans namn hos skatteverket så är det dessutom exakt samma tilltalsnamn och efternamn som denna s.k "styvmamma" (T*r*).

Tillägg: Egentligen som ovan säger är orsaken inte relevant, men tycker det är ganska relevant att hon inte är styvmamma då mångas teorier handlar just om att GM skulle vara skadad pga att han lämnat sin mamma i Kurdistan.
Läser man sms konversationen mellan han och Wilma,noterar man ju hur förbannad han blir på w,då det framkommer hon talat med hans MAMMA.
Som t själv hänvisar till
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-16 kl. 12:41.
Citera
Medlem
Likhundar har markerat, otydligt dock, på vinden.

Så här skriver en polisman i sitt PM, i samband med försvinnandet av Wilma den 18 nov:

Sista tiden har Wilma varit lite gladare. Tishko har varit besatt av trosfrågor, Kristus. Tishko hade sagt att Wilma var besatt av djävulen. Modern hade den uppfattningen att Tishko var inne i en psykos när hon besökte Tishko efter Wilmas försvinnande. Tishko motsatte sig att vinden skulle kontrolleras.

När han fem gånger åkte hem från jobb under en dag så är jag säker på att han hämtade likdelar från vinden och åkte runt och placerade dessa lite överallt i uddevallatrakten.
Citera
2020-05-16, 12:33
Medlem
Citat:
Det är hans mamma men förstår inte varför de ljugit och fortsätter ljuga om det. De har ju haft problem innan med lögner för Migrationsverket/Skatteverket som kommit fram, de har även innan behövt åka utomlands för att fixa papper bland annat osv. Kan tänka mig att lögnen har något med detta att göra men varför, vet jag inte.

Nu är jag inte så insatt i migrationsfrågor men kan tänka mig att hon kommit hit som hans mamma, kanske fått avslag, fortfarande befunnit sig i Sverige trots avslag, sedan väntat ett tag och sökt igen (tror det är något med fingeravtrycken om jag inte minns fel, att de försvinner efter ett tag) och sedan sökt i ett annat namn och varit tvungen att påstå sig vara hans styvmamma.
Om jag inte minns fel fick hon sitt uppehållstillstånd inte långt innan GM blev häktad. Men som sagt just detta är bara en gissning.

För som sagt, kollar man upp den "biologiska" mammans namn hos skatteverket så är det dessutom exakt samma tilltalsnamn och efternamn som denna s.k "styvmamma" (T*r*).

Tillägg: Egentligen som ovan säger är orsaken inte relevant, men tycker det är ganska relevant att hon inte är styvmamma då mångas teorier handlar just om att GM skulle vara skadad pga att han lämnat sin mamma i Kurdistan.

jaha, se där.... Ja, det är väl absolut relevant om man nu kommer trycka på att T lider men av traumatisk separation och otrygg anknytning och allt vad det kan tänkas heta i dessa sammanhang.

Oavsett hur det ligger till med just detta, så kan jag tycka att det är något skumt med hans föräldrar i alla fall: Hans vänner beskriver T som aningens förändrad, medan hans föräldrar säger att han är precis som vanligt. Inget konstigt alls.
De går all in med starka uttryck för att bland annat förneka sin egen inblandning, men jag köper inte riktigt det där.... Som nån skrev: Blod är tjockare än vatten och deras kultur vittnar ofta om extremt stark sammanhållning. Nånting vet dom som de inte berättar om.

Nu när vi läst FUP och det framkommit flera saker som stämt med det som stått i tråden: Trump, förlovning, huvud i garderoben. Så undrar jag nyfiket om det även ligger nånting i det där datumet som man skulle gräva i. Var det april nånting...? Minns att det fanns mycket frustration i tråden kring detta mystiska datum i alla fall.

Han verkar ju ha en besatthet av Tupac och jag minns att jag reagerade över att flertalet i Wilmas krets hade både citat och bilder på Tupac på deras Facebook. Tror även att hennes syrras EX hade nån bild på Tupac (obs, tror!).
Jag försökte luska i om detta kunde stå för nånting som kanske undgår en vanlig svennebanan.
Och nu när han hade placerat en skylt med Tupac framför väskan, så tog den nyfikenheten fart igen. Det kändes som ett statement.
Det var väl inte direkt igår som Tupac var på tapeten, liksom....?

Kändes även som att han "pissat revir" på henne genom att packa in en skylt på hans namn i väskan?
Citera
2020-05-16, 12:34
Medlem
I förhöret med Ws mamma så säger hon att i ett av de sista telefonsamtalen hon och W hade så diskuterade de att berätta för Ts mamma om hans drogmissbruk. T verkar ju ha varit väldigt labil den sista veckan om man ser på sms och vad som sagts i förhören. Kanske var detta droppen, eller den utlösande faktorn, att W tar upp drogproblemen med T och hotar med att gå till hans (styv)mamma.
Citera
2020-05-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Har det framkommit vad stollen haft för motiv till att spara huvudet när han dumpat resten?

Nej, om du kollar mina inlägg i tråden så ser du att vi försökte diskutera det igår. Jag lutar åt att det är något emotionellt som gjort att han inte kunnat med att dumpa huvudet. Köper inte att han glömt eller inte haft tid nog.
Citera
2020-05-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Du har missat att det enda i blodväg som hittats i bilen är på högra solskyddet. Ingenting som tyder på att hon har blivit fraktad i den död. Det fanns också en lösnagel och något hårstrå. W har åkt i den bilen förut så ingenting som är konstigt att det finns såna spår av henne där.

Jag tror heller inte hon fraktats död i denna bilen. Som du säger så har hon åkt i bilen förr och därför är det inte konstigt att hennes hårstrå och lösnagel (hade hon ens lösnaglar när hon "försvann" och isåfall var det ens sådana lösnaglar?). Men eftersom hennes blod hittades på solskyddet, vilket jag tyckte såg ut som ganska mycket blod i sammanhanget, så måste man ju fråga sig om kanske Tishko själv åkt i denna bilen någon gång efter mordet, och då avsatt Wilmas blod? En annan möjlighet är att han kan ha brukat våld mot Wilma förr när dom satt i bilen.
Senast redigerad av Haaaaag 2020-05-16 kl. 12:41.
Citera
2020-05-16, 12:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det är ju knappast svårare att sluta med benzo än opiater, det är STORA nivåskillnader, här e du helt ute o cyklar

Men det var inte det som var kärnan i mitt inlägg. Länkarna var bara extra material.

Utan att långvarigt bensobruk är känslomässigt avtrubbande.
Och just detta verkar ha varit centralt i den skeva familjedynamiken, att mamman både enligt vad vi läst (flertalet ggr nekade en 15-17årig dotter att flytta hem, trots böner och tårar) och enligt Ws storasyster ”inte har någon modersinstinkt”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in