Citat:
Ursprungligen postat av
Komment1
Det är hans mamma men förstår inte varför de ljugit och fortsätter ljuga om det. De har ju haft problem innan med lögner för Migrationsverket/Skatteverket som kommit fram, de har även innan behövt åka utomlands för att fixa papper bland annat osv. Kan tänka mig att lögnen har något med detta att göra men varför, vet jag inte.
Nu är jag inte så insatt i migrationsfrågor men kan tänka mig att hon kommit hit som hans mamma, kanske fått avslag, fortfarande befunnit sig i Sverige trots avslag, sedan väntat ett tag och sökt igen (tror det är något med fingeravtrycken om jag inte minns fel, att de försvinner efter ett tag) och sedan sökt i ett annat namn och varit tvungen att påstå sig vara hans styvmamma.
Om jag inte minns fel fick hon sitt uppehållstillstånd inte långt innan GM blev häktad. Men som sagt just detta är bara en gissning.
För som sagt, kollar man upp den "biologiska" mammans namn hos skatteverket så är det dessutom exakt samma tilltalsnamn och efternamn som denna s.k "styvmamma" (T*r*).
Tillägg: Egentligen som ovan säger är orsaken inte relevant, men tycker det är ganska relevant att hon inte är styvmamma då mångas teorier handlar just om att GM skulle vara skadad pga att han lämnat sin mamma i Kurdistan.
jaha, se där.... Ja, det är väl absolut relevant om man nu kommer trycka på att T lider men av traumatisk separation och otrygg anknytning och allt vad det kan tänkas heta i dessa sammanhang.
Oavsett hur det ligger till med just detta, så kan jag tycka att det är något skumt med hans föräldrar i alla fall: Hans vänner beskriver T som aningens förändrad, medan hans föräldrar säger att han är precis som vanligt. Inget konstigt alls.
De går all in med starka uttryck för att bland annat förneka sin egen inblandning, men jag köper inte riktigt det där.... Som nån skrev: Blod är tjockare än vatten och deras kultur vittnar ofta om extremt stark sammanhållning. Nånting vet dom som de inte berättar om.
Nu när vi läst FUP och det framkommit flera saker som stämt med det som stått i tråden: Trump, förlovning, huvud i garderoben. Så undrar jag nyfiket om det även ligger nånting i det där datumet som man skulle gräva i. Var det april nånting...? Minns att det fanns mycket frustration i tråden kring detta mystiska datum i alla fall.
Han verkar ju ha en besatthet av Tupac och jag minns att jag reagerade över att flertalet i Wilmas krets hade både citat och bilder på Tupac på deras Facebook. Tror även att hennes syrras EX hade nån bild på Tupac (obs, tror!).
Jag försökte luska i om detta kunde stå för nånting som kanske undgår en vanlig svennebanan.
Och nu när han hade placerat en skylt med Tupac framför väskan, så tog den nyfikenheten fart igen. Det kändes som ett statement.
Det var väl inte direkt igår som Tupac var på tapeten, liksom....?
Kändes även som att han "pissat revir" på henne genom att packa in en skylt på hans namn i väskan?