2020-05-16, 09:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, jag skrev ju att det var hennes blod han hade på sig efter att ha styckat henne.
Hela han inklusive hans klädesplagg skulle väl i så fall bada i likdoft/likvätska, för jag antar att han inte styckade henne på under femton minuter (eller vad nu tiden var för en kropp att avsätta likdoft som är spårbart för hundarna). Så om han nu la sig på sängen för att vila efter att han hanterat kroppen så borde väl han ha kunnat avsätta spåren i sängen...?

Jag tänker att även underlaget kan spela in: Textilier och madrass osv måste väl absorbera mer vätska och doft än tex ett golv med korkmatta. Styckade han henne i duschen så har han väl även kunnat skölja bort kroppsvätskor och blod på ett effektivare sätt. Annars borde väl hundarna markerat mer i badrummet eller vardagsrummet eller vart det nu var som han styckade henne..?

Jaja.. Jag la bara fram en annan tänkbar teori.. Personligen lägger jag ingen större vikt vid detta och det var inte min avsikt att skapa oreda i tråden.

Det var inte meningen att låta kort, jag hade bara en kort paus och knappt om tid att svara på inlägg.

Klart att du ska skriva, dina teorier och ditt grävande i Wesströmtråden har varit guld!🙏🏻
Ditt klarsinne och ibland annorlunda infallsvinklar kan behövas härinne. 👍🏻
Citera
2020-05-16, 09:28
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusseladd
Jag har haft fullt upp att läsa fupen och har inte hunnit läsa ikapp tråden......är det någon annan som har lagt märke till det vita som ligger på golvet i hallen och i köket på bilderna (fup s539-540) som Wilmas pappa tog genom brevinkastet? Kan detta vara det vita dusch draperiet som Wilmas mamma nämner? Hon säger att hon gav dom ett vitt dusch draperi, men nu hängde det ett annat i badrummet. Kanske har T klippt upp det vita för att använda som golvskydd när han trampade fram och tillbaka i lägenheten med blod på fötterna. Jag tycker att det bevisar att T försökte skydda golvet medans han utförde sitt blodiga arbete.

Sedan har jag kanske missat i fupen om lik hundarna markerar i vardagsrummet? Jag får det till att dom endast markerat på sängen i sovrummet...... Isåfall är det väl troligt att Wilma låg på sängen medans hon dog. Bråket började kanske i köket, fortsatte i vardagsrummet och eskalerade i hörnet mot balkong dörren. Kanske lyckades Wilma ta sej till sovrummet (ev stödd eller mer eller mindre släpad av T....kanske kom han lite till sans och insåg hur illa skadad hon var?). Sedan avled hon där och låg där medans T åkte och köpte cigg och tog tågresa mot Göteborg (ev för att komma bort från vad som låg hemma). Han ändrade sej ju och bestämde sej för att återvända hem och försöka dölja vad som hänt. Det är nog inte så svårt att släpa ned en död människa från en säng, ned på något (matta, filt eller dylikt) som man sedan kan dra till badrummet?

Något jag oxå noterade är bilden på baksidan av kuddfodralet belyst med ultraviolett ljus (fup s443). Jag tycker det ser ut som långt hår har gjort blodavtrycket. Det verkar ju dessutom vara dom rosa kudd fodralen som tillhör det rosa säng överkastet....och som en tjej som var stolt över sitt fina nya överkast (med tillhörande kudd fodral) så tror jag att hon bäddat sängen med kuddarna så det blev perfekt. När man tittar på bilderna (fup s277) av sängen med Blue Star, så verkar det inte synas något direkt huvud avtryck.....kanske för att kudden låg under Wilmas huvud?

Nu spelar det ju kanske liten roll exakt vart hon dog. Huvudsaken är att T får sitt straff och att bevisningen håller hela vägen. Stackars tös att få ett sådant avslut på sitt unga liv.
Det var inte Ws pappa som tog bilderna. Det du ser på golvet är teknikernas skyddspapper.
Likhundarna markerade inte i vardagsrummet.
Citera
2020-05-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns kristna muslimer även om vissa anser att det inte går att kombinera. Men de finns. Nu vet jag inte om den här gärningsmannen var det dock.

Hans pappa dricker och på hans fb såg man att de firar jul så familjen var nog inte muslimer. GM var inte troende på något sätt, det har med kulturen att göra inte religionen.
Citera
2020-05-16, 09:33
Medlem
Sidan 666 i FUP, förhör med pappan till Vidret.
"Tishko berättar då att han och WIlma hade bråkat men att han inte hade "rört" henne. De hade bara tjatat".

Måste man verkligen förtydliga detta när man berättar för sina föräldrar att man haft ett tjafs med sin flickvän? I mina ögon är det väldigt konstigt att förtydliga en sådan grej, om man nu inte just precis har mördat sin flickvän.
Citera
2020-05-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Sidan 666 i FUP, förhör med pappan till Vidret.
"Tishko berättar då att han och WIlma hade bråkat men att han inte hade "rört" henne. De hade bara tjatat".

Måste man verkligen förtydliga detta när man berättar för sina föräldrar att man haft ett tjafs med sin flickvän? I mina ögon är det väldigt konstigt att förtydliga en sådan grej, om man nu inte just precis har mördat sin flickvän.
Det är också märkligt av en pappa att fråga sin son "Var är flickan?" när flickvännen är försvunnen och halva Uddevalla letar efter henne. Han vet uppenbarligen vad sonen kan vara kapabel till.
Citera
2020-05-16, 09:44
Medlem
https://www.expressen.se/gt/krim/teo...des-pa-vinden/

Han måste ha förvarat kroppsdelarna på vinden
Citera
2020-05-16, 09:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusseladd
Jag har haft fullt upp att läsa fupen och har inte hunnit läsa ikapp tråden......är det någon annan som har lagt märke till det vita som ligger på golvet i hallen och i köket på bilderna (fup s539-540) som Wilmas pappa tog genom brevinkastet? Kan detta vara det vita dusch draperiet som Wilmas mamma nämner? Hon säger att hon gav dom ett vitt dusch draperi, men nu hängde det ett annat i badrummet. Kanske har T klippt upp det vita för att använda som golvskydd när han trampade fram och tillbaka i lägenheten med blod på fötterna. Jag tycker att det bevisar att T försökte skydda golvet medans han utförde sitt blodiga arbete.

Sedan har jag kanske missat i fupen om lik hundarna markerar i vardagsrummet? Jag får det till att dom endast markerat på sängen i sovrummet...... Isåfall är det väl troligt att Wilma låg på sängen medans hon dog. Bråket började kanske i köket, fortsatte i vardagsrummet och eskalerade i hörnet mot balkong dörren. Kanske lyckades Wilma ta sej till sovrummet (ev stödd eller mer eller mindre släpad av T....kanske kom han lite till sans och insåg hur illa skadad hon var?). Sedan avled hon där och låg där medans T åkte och köpte cigg och tog tågresa mot Göteborg (ev för att komma bort från vad som låg hemma). Han ändrade sej ju och bestämde sej för att återvända hem och försöka dölja vad som hänt. Det är nog inte så svårt att släpa ned en död människa från en säng, ned på något (matta, filt eller dylikt) som man sedan kan dra till badrummet?

Något jag oxå noterade är bilden på baksidan av kuddfodralet belyst med ultraviolett ljus (fup s443). Jag tycker det ser ut som långt hår har gjort blodavtrycket. Det verkar ju dessutom vara dom rosa kudd fodralen som tillhör det rosa säng överkastet....och som en tjej som var stolt över sitt fina nya överkast (med tillhörande kudd fodral) så tror jag att hon bäddat sängen med kuddarna så det blev perfekt. När man tittar på bilderna (fup s277) av sängen med Blue Star, så verkar det inte synas något direkt huvud avtryck.....kanske för att kudden låg under Wilmas huvud?

Nu spelar det ju kanske liten roll exakt vart hon dog. Huvudsaken är att T får sitt straff och att bevisningen håller hela vägen. Stackars tös att få ett sådant avslut på sitt unga liv.

Nej pappan fotade inte. Det är sina minnesbilder han återberättar.
Polisen har däremot i efterhand tagit foton genom brevinkastet för att dokumentera hur mycket han kunnat se av lägenheten. Dessa finns på did 528-529. Det som ligger på golvet är skyddsplast polisen lagt ut. Kanske för att det var blött ute, det var trots allt blött ute då det var november/december månad.

LÖRDAG 16/11
Jag tror att det kan ha varit någon gång mellan kl 9-11 på förmiddagen. Jag fick aldrig något svar på telefonsamtalen och inte heller då jag ropade in genom brevinkastet. Det var helt tyst inifrån lägenheten. På lördagen fick ändå en känsla av att någon var hemma för att dörren stod delvis öppen ca 40-50 cm till sovrummet, jag såg en sko som stod på dörrmattan i oordning, det var en svart sko med vit sula typ sneakers, herr modell och jag tyckte mig även se något ligga närmare dörren som jag inte vet om det var den andra skon eller ev. en väska, jag försökte få in min mobil genom brevinkastet för att se mer men lyckades aldrig med det samtidigt som jag var rädd för att tappa mobilen. Jag såg även skohyllan och att Wilmas svarta sneakers samt ett par halvhöga svarta skor stå på översta skohyllan. Jag såg även att den elektriska kaminen var påslagen i sovrummet. På golvet såg jag spår av torr lera på väg in mot köket som om någon gått in med leriga skor. Jag såg att det stod en stol i köket med två beigea mönstrade sittkuddar på. Det låg även kläder liksom droppade på golvet hela vägen från hallen till sovrummet och toaletten. Jag vet inte vems kläder det var, de var ihoptullade så det var svårt att se.”

SÖNDAG 17/11
”På söndagen kan jag se i min mobil att jag var där kl. 11.23.
Då tittade jag också in i brevinkastet. Jag märkte då att det såg städat ut, damsugaren stod framme i köket innanför tröskeln. Skorna på översta skohyllan var flyttade ner till hyllan under och den skon som legat innanför dörren var borta. Den stol jag sett i köket tidigare stod på söndagen alldeles innanför ytterdörren. Kläderna jag sett på golvet var borta och leran var också borta från golvet. Den gången fick jag känslan av att ingen var i lägenheten. Jag har god hörsel och när jag lyssnade genom brevinkastet både på lördagen och söndagen kunde jag inte höra något som helst ljud från lägenheten.”
Citera
2020-05-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är också märkligt av en pappa att fråga sin son "Var är flickan?" när flickvännen är försvunnen och halva Uddevalla letar efter henne. Han vet uppenbarligen vad sonen kan vara kapabel till.

Verkligen, samtidigt som han säger i förhör att han inte tror att han son skulle kunna skada någon. Mycket märkligt.

En annan grej som jag tänkt på nu efter att först ha läst 90% av FUP noggrant och även läst igenom förhöret med pappan en ytterligare gång... Alla verkar ju ganska rörande överens om hur detta har gått till. Pappan framkommer som oskyldig, inga spår efter honom på brottsplatsen osv. MEN, blodet i bilen? Pappan säger ju att bilen inte har varit i Tishkos händer under dessa dagar. Hur kommer det sig att pappan har blivit avskriven? Får inte ihop att han inte är aktuell längre? Varför är det blod i KUGAN?

Vad har jag missat angående denna punkt?
Citera
2020-05-16, 09:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Edit:Lägg ner skitsnacket. Polis,åklagare med flera har redan dragit slutsats om föräldrarna!

Så folk är oskyldiga varje gång de inte fälls. Det är skillnad på att vara oskyldig och att inte ha tillräckliga bevis. Det är många ärenden som är polisiärt uppklarat men där ingen ha suttit för brottet.
Citera
2020-05-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Verkligen, samtidigt som han säger i förhör att han inte tror att han son skulle kunna skada någon. Mycket märkligt.

En annan grej som jag tänkt på nu efter att först ha läst 90% av FUP noggrant och även läst igenom förhöret med pappan en ytterligare gång... Alla verkar ju ganska rörande överens om hur detta har gått till. Pappan framkommer som oskyldig, inga spår efter honom på brottsplatsen osv. MEN, blodet i bilen? Pappan säger ju att bilen inte har varit i Tishkos händer under dessa dagar. Hur kommer det sig att pappan har blivit avskriven? Får inte ihop att han inte är aktuell längre? Varför är det blod i KUGAN?

Vad har jag missat angående denna punkt?
Om jag minns rätt var det lite blod på solskyddet på passagerarsidan, och Wilma satt ofta där när T lånade bilen eller pappan körde bilen med Wilma i. Det är inte så märkligt. Fanns det blod på fler ställen från Wilma?
Citera
2020-05-16, 10:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Herregud hur många gånger ska det skrivas att han inte är muslim! Han gillade inte ens religionen islam!

Var inte hans föräldrar muslimer?
Citera
2020-05-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
aa det är bara markering av liklukt, dock omöjligt att säga vilken del eller hela kroppen bsom utsöndrat detta på sängen

De tyska hundarna är bara likhundar som jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in