2020-05-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför tror du att detta händer mellan dessa två händelser?

Han kanske åkte fast även under sitt äktenskap och därmed tog äktenskapet slut? Han säger ju själv att han "brukar" förstöra det för sig själv när han är som lyckligast. Han är väl inte som lyckligast när han ligger i skilsmässa?

Först basunerar han ut i media hur kär han är - för att sen åka dit för att ha köpt sig en billig hora.

Hans flickvän saknar hjärnceller om hon stannar kvar.

Intressant det du skriver. Detta kan ha hållit på i flera år. Många människor fungerar så, dom är besatta av att ta risker och få kickar.
Citera
2020-05-16, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det magstarka är att TV4 direkt ger honom sändningstid att gråta ut i TV-soffan. Vilket enligt mig drar ner den kanalen till samma nivå som Roberto.

Jag köper inte den kritiken överhuvudtaget. Killen har fått kicken från TV4, något som var rätt uppenbart från första början att han skulle få. Känns helt naturligt att låta honom få säga ett par avskedsord. Typ i alla kulturer och alla tider har man låtit dödsdömda säga några sista ord innan man tar dem av daga. Att "gråta ut" är knappast att få upprättelse. Snarare är det ytterligare ett steg i förödmjukelsen.

Eller menar man att brottet är så jävla grovt att han inte ens ska få be om förlåtelse?

Jag tror snarare det är så att Cissi Wallin och alla andra som gottar sig i det här hoppar på den kritikpunkten också bara för att ha något ytterligare att slå honom med: "ointresserad av att höra torskar gråta ut", osv.

Man kan tänka på Chris Hanson och "To catch a predator", den där amerikanska showen där de sätter en fälla för diverse sexköpare som tror de ska sätta på en 14-åring och sen får göra en intervju med nån TV-kille istället: fan det mest förödmjukande som finns.

Talande bild, förresten, som Jenny Strömstedt hade för att illustrera sitt försvar av intervjun med Roberto på Instagram: man ser en tjej liggande i sängen vänd mot väggen, som om hon just våldtagits, medan snubben reser sig upp och ska gå. Tvivlar på att särskilt många prostituerade agerar på det viset, då det knappast är vad deras kunder efterfrågar.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kom att tänka på när han skrev 'I dag 29 år senare så har jag mästarbältet på min vägg, jag har snart 200 anställda och era fruar tänker på mig när ni har sex'
https://www.instagram.com/p/BKr2fwoAN3B/?utm_source=ig_embed

Förtjänar verkligen att lyftas fram, den Instagramposten. Oerhört pinsamt och patetiskt. Får ju medge att man är rätt skadeglad att tönten nu åker på smisk, även om moralismen i sig är rätt motbjudande.

Även att han hade en post med hur mycket han älskade sin tjej typ igår, eller nåt. Tror hennes besvikelse nu delvis hänger samman med att folk får upp ögonen för att även hon framstår som en lyxprostituerad, som fläker ut sig på Instagram tillsammans med en kändis. Hon visste liksom vad hon gav sig in på. Nån som - högst troligen - är så mån om image och status kommer nog ha svårt att stå ut med den skam och sociala vanära som Roberto nu har dragit över både henne och sig själv.
Citera
2020-05-16, 10:54
Medlem
Skall bli intressant nu att följa Elin...tror det tar max 2 veckor, sen är han ute ur bilden!

Paolo är en människa som vill ha "makt" och när han väl tycker han har fått det, då utnyttjar han det till 110%
Nu sitter han och lipar för han är påkommen.. "enda gången jag köpt sex"
My ass att det var enda gången, den "enda gången" är att det är "enda" gången han har åkt fast!
Buuuuhhhhuuuuu, självskadebeteende lider jag av...fanns det inget bättre av honom att säga?
Undrar nu om han flabbar lika mycket som han gjorde innan när han gick till banken!?
Iom att han snabbt som fan gick ut i TV4 så ville han med ett desperat försök lindra sin ekonomiska situation och sin nya relation, hoppas med hela hjärtat att PRECIS ALLT går åt helvette för honom!!
Visar bilder på Elin (yoga) och skriver hur dom har det så fruktansvärt bra på alla sätt och vis, talar om hur bra sexet är (och även hoppas på att Elin tycker likadant), för att sen gå till en XXX med fjuttiga 1500 spänn, endast för att han trodde han kunde det utan repressalier!
Nu sitter han där med lipen i halsen och försöker rädda det lilla han har kvar!
Hoppas att Elin gör det rätta, lämnar honom, och att PRECIS ALLT han har byggt upp bara försvinner!
Sen kan han i sin ensamhet sitta i mörkret och fundera på om han vill gå till arbetsförmedlingen och försöka få ett fabriksjobb 7-16, som många andra som sliter ihjäl sig på betonggolvet, men jag skulle inte tro det, han tycker förmodligen att han är lite för bra och duktig för det!

Kungen av Kungsan...ha ha ha
Kungen av Idioti skulle jag säga...
Citera
Medlem
goenissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Bara för att han är öppet anti-feminist så kommer MSM slakta honom.
Alla vet ju att kändisar, artister, toppolitiker mm köper prostituerade. Han blev helt enkelt påkommen.
Jag är mer nyfiken varför han tog en sån billig prostituerad. Snål är vad han är, inget annat.

För övrigt, Frank Anderson klarade ju sig bra.
Då även med försvaret "Kuken behövde sitt". MSM hade inget emot det och han syntes i de flesta populära program, framförallt med tv4.

Glöm inte att Frankan yttrade de orden 1984. Sverige är inte "landet lagom". Det är ett extremt och fanatiskt samhälle:

På 1970-talet när en vänsterelit ansåg svenskarna med deras puritanska arv från frikyrko- och nykterhetsrörelserna som grundade den svenska välfärdsmodellen var för pryda, fanns det massagekliniker vilka helt öppet på gatan skyltade med priserna för en "sammis" (samlag) etc.

Nu har Sverige återgått till att vara Nordens Massachusetts igen.

Bara i Europas mest centralstyrda stat näst efter Frankrike kan det bli så här tvära kast. I gräsrotsdemokratier är politiken jordnära och lokal. I Sverige är den central och visionsdriven.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Läcker? Ett sådan här tips är värt många pengar hos Aftonhoran.

Klart att det snackas mellan kollegor och en kollega berättar för sin fru och sen är det ute. Det finns inga hemligheter i såna här fall. Men detta var inte första gången för Paolo, han visste vart han skulle gå, han var själv, han var inte full och fick ett infall. Det var helt kontrollerat och rutin. Jag tror han kör kinky shit.
Citera
Medlem
Citat:
Kan du inte berätta varför du köper sex?

Kan inte låta bli att tycka att det är lite skrattretande att det här alltid ska dyka upp... Här impliceras alltid att det bara är losers som skulle få för sig att köpa sex, de kan inte få några tjejer och de har ”låg status i samhället”.

Visst, skitbra teori, om det inte vore så att i det här fallet så snackar vi om en person (PR) som detta öht INTE stämmer in på.
Citera
Medlem
Citat:
Klassisk manlig bortförklaring till snedsteg, skyll på tjejen.

Otrohet brukar ofta bero på problem inom sexlivet. Hade man haft bästa sexlivet skulle man väl knappast söka sig till andra ställen.
Citera
2020-05-16, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Klantigt att dra till en lägenhetsbordell.

Tycker synd om honom. Skulle föredra om han tog de lugnt istället för att gråta ut och visa undergivenhet inför den hyklande diktaturen.

Borde inte Paolo sättas i karantän tillsammans med Jenny, TV4 personal och poliserna som var där?
Polishuset och TV4 måste vara rena coronabomben vid det här laget.
Inte konstigt att sverige ses som en smittohärd av omvärlden.
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag fattar inte hur media fick info om detta? Var det han själv som berättade? Läckte polisen?

Ett polisgripande av en känd person utanför en fastighet på Östermalm kl. 19.00 lär ha setts av säkert 100 personer. Ryktesvågen blir omedelbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Nej ofta är det en helt ovetande lägenhetsinnehavare som hyr ut stället till någon som verkar vettig. Sen används lägenheten till detta istället. Så ägaren åker inte dit för koppleri eller så. Den prostituerade blir bara vräkt, och ja nu har hon hyrt ett annat ställe i annan stad.
Jag tänker mer på hallicken. Pressen var ju snabba med att berätta att det var en fattig flicka från Europa och då antar jag att det fanns fler flickor i lägenheten iom att dom benämnde det som en bordell. Iof så kan tjejerna ha jobbat i skift, men då är det knappast en bordell.
Citera
2020-05-16, 10:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
I gårdagens klipp sa TV4-profilen och entreprenören Paolo Roberto att detta var första gången han köpt sex. Det citatet var inte med i dagens intervju.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ebf9cae8daf8e0018337dac

Hittar inte den intervjun, den längre...
Citera
2020-05-16, 10:59
Medlem
BlueVeinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Kan inte låta bli att tycka att det är lite skrattretande att det här alltid ska dyka upp... Här impliceras alltid att det bara är losers som skulle få för sig att köpa sex, de kan inte få några tjejer och de har ”låg status i samhället”.

Visst, skitbra teori, om det inte vore så att i det här fallet så snackar vi om en person (PR) som detta öht INTE stämmer in på.

Om du kan svänga förbi kungsan och dra hem ett ungt purfärskt knull när du vill varför skulle du då betala för en 30 årig öststatshora som haft ett tåg kört på henne innan dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in