Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Det magstarka är att TV4 direkt ger honom sändningstid att gråta ut i TV-soffan. Vilket enligt mig drar ner den kanalen till samma nivå som Roberto.
Jag köper inte den kritiken överhuvudtaget. Killen har fått kicken från TV4, något som var rätt uppenbart från första början att han skulle få. Känns helt naturligt att låta honom få säga ett par avskedsord. Typ i alla kulturer och alla tider har man låtit dödsdömda säga några sista ord innan man tar dem av daga. Att "gråta ut" är knappast att få upprättelse. Snarare är det ytterligare ett steg i förödmjukelsen.
Eller menar man att brottet är så jävla grovt att han inte ens ska få be om förlåtelse?
Jag tror snarare det är så att Cissi Wallin och alla andra som gottar sig i det här hoppar på den kritikpunkten också bara för att ha något ytterligare att slå honom med: "ointresserad av att höra torskar gråta ut", osv.
Man kan tänka på Chris Hanson och "To catch a predator", den där amerikanska showen där de sätter en fälla för diverse sexköpare som tror de ska sätta på en 14-åring och sen får göra en intervju med nån TV-kille istället: fan det mest förödmjukande som finns.
Talande bild, förresten, som Jenny Strömstedt hade för att illustrera sitt försvar av intervjun med Roberto på Instagram: man ser en tjej liggande i sängen vänd mot väggen, som om hon just våldtagits, medan snubben reser sig upp och ska gå. Tvivlar på att särskilt många prostituerade agerar på det viset, då det knappast är vad deras kunder efterfrågar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Kom att tänka på när han skrev 'I dag 29 år senare så har jag mästarbältet på min vägg, jag har snart 200 anställda och
era fruar tänker på mig när ni har sex'
https://www.instagram.com/p/BKr2fwoAN3B/?utm_source=ig_embed
Förtjänar verkligen att lyftas fram, den Instagramposten. Oerhört pinsamt och patetiskt. Får ju medge att man är rätt skadeglad att tönten nu åker på smisk, även om moralismen i sig är rätt motbjudande.
Även att han hade en post med hur mycket han älskade sin tjej typ igår, eller nåt. Tror hennes besvikelse nu delvis hänger samman med att folk får upp ögonen för att även hon framstår som en lyxprostituerad, som fläker ut sig på Instagram tillsammans med en kändis. Hon visste liksom vad hon gav sig in på. Nån som - högst troligen - är så mån om image och status kommer nog ha svårt att stå ut med den skam och sociala vanära som Roberto nu har dragit över både henne och sig själv.