Citat:
Ursprungligen postat av
Hifivo
Här är en lite yngre version av CP, men en av de bättre bilderna jag lyckats hitta för att kunna jämföra dragen med fantombilden. Mycket stora likheter, enligt mig.
http://www.bilddump.se/bilder/20200518090503-77.53.144.141.png
Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Visst finns det onekligen en likhet där. Problemet är väl att det råder ytterst delade meningar om i vilken mån de observationer som var grunden till denna fantombild hade med MOP att göra, kanske inte alls. Om den mot förmodan beskriver en GM så är det inte heller så svårt att gräva fram ett antal till som det skulle kunna stämma in på.
Sedan så är nog CP i 18-22 års åldern på den bilden du länkar till o inte 39, men det kanske är mindre viktigt.
Problemet med fantombilden som en bild av CP är väl att om nu CP var den som sköt Palme så bör det troliga vara att i så fall har han nog berättat om sin sanna flyktväg för sin vän Harri Miekkalinna, även om han då utelämnade att han också var gärningsman.
https://www.expressen.se/nyheter/vannen-han-flydde-mot-kyrkogarden/
Förstår jag det rätt så innebär det att CP korsar Malmskillnadsgatan och springer in på David Bagares gata, för att sedan vända vänster in på Johannesgatan, för att sedan följa den och ta sig i in på Johannes kyrkogård.
Den man som Yvonne Nieminen och Ahmed Zahir möter på David Bagares gata är troligen inte CP, eller om nu CP inte var mördaren, inte heller gärningsmannen. CP/Gärningsmannen har passerat tidigare. Den man Nieminen och Zahir möter kan istället vara en knarkare/langare som flyr från Malmskillnadsgatan då han märker uppståndelsen nere på Sveavägen, som exempelvis GW Persson haft som teori.
Om CP skjuter Palme och gömmer sig på kyrkogården måste han ju ganska snart lämnat denna för att söka sig ned till sitt pendeltåg. Men var har han i så falll gjort av mordvapnet?
Skall han vara identisk med fantombilden så blir ju frågan om hur han hann med att efter att ha gömt sig bli observerad, göra sig av med vapnet och ta sig till sitt pendeltåg.