2020-05-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deconstruction
Det vet jag tyvärr ingenting om, Det är många faktorer som kan spela in. Folk som är ute och motionerar och äter nyttig mat får i sig mer D-vitamin än Insels som äter på mcDonalds exempelvis

Ok, vet ej jag heller men har för mig jag läst detta någontans att colesterolet hade en funktion vid blidandet av d-vitamin från solen.

Och minskande colesterol verkar vara en av effekterna a c19 så det kändes rimligt.

Att micke D tillsammans med långvarig skärmtid inte direkt främjar hälsan är ju sant..
Citera
Medlem
arbetets avatar
Vi visste sedan tidigare att katter kan bli smittade genom människa till katt, Studier visar nu att viruset smittar från katt till katt samt troligtvis även från katt till människa:

Transmission of SARS-CoV-2 in Domestic Cats

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2013400

Så grannens katt kan smitta ner din som sedan smittar dig och din familj.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Sverige har redovisa rätt från Dag 1. Bara sådana som dig som efter 3 månader fortfarande inte förstår vad du ser.

Så fort jag överbevisar dig så byter du ämne och säger att Sverige har rätt och att jag har inte förstår något.
Om du skulle se vad jag skrivit sedan starten i denna tråd så har nästan stämt. Jag har flaggat för att vi kommer få mycket mer döda än våra grannländer för vår strategi. Jag flaggat för sjukvården gått på knäna, jag flaggat för arbetslösheten och ekonomin.

Jag är väldigt trygg med det jag sagt och står för. Men är något jag önskar mest i hela världen är att jag haft fel och denna skit är över.
Men min driftkraft är att Sverige behöver inte förnekare utan vi behöver ett land som styrs av kompetenta människor. Det har vi inte just nu men vi jävla hejarklack som är grundlurade pga av Sverige mörkar.

Det är en skillnad på dig och mig Uffe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att Elitfotboll inte får starta inför tomma läktare är sinnessjukt.

Det finns inte EN enda rimlig anledning till detta huvudlösa beslut.

Det skadar klubbar ekonomiskt på ett sätt som det det finns inga anledningar till.

FolkHälsoMyndigheten är inte kompetent att fatta beslut.

Det är en skandal.Det är tillåtet att köra taxi obehindrat kors och tvärs otestat emedan fotboll inför helt tomma läktare är förbjudet?

Vansinne!
Ja det är lite skumt. Känns som att fotboll inför tomma läktare känns mer safe för utövarna än att bara vistas ute i ett nästa helt öppet samhälle. Märkliga prioriteringar hos FHM.
Citera
2020-05-15, 19:47
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En dödlighet 0.6% bland alla som får sjukdomen, som det nu sägs öppet i Ekot, skulle betyda 36000 döda för att få flockimmunitet.

36000 döda är för många. Nu måste FHM lägga ner alla tankar på att smittan skall spridas långsamt. På med masker, starta smittspårning, isolera etc.

Om man nu ska orka skriva i tråden, verkar vara trollfest ikväll.
Citera
2020-05-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Du drog själv upp det:

QUOTE=Ulf-Utredaren|71591074]Dödstalen minskar dem med. Inte lika snabbt som inlagda på sjukhus och på IVA men det finns ju en viss eftersläpning här och inom en snar framtid kommer det såklart att få stor effekt även på dödstalen.

Du sprider fejk news som hävdar att dödstalen ökar när de faktiskt minskar och gjort ganska länge.

Jag citerade Expressen:[/quote]

dödstalen i Sverige minskar ja. Toppen var för över en månad sedan sen har det långsamt sjunkit till ett snitt på ca 70 döda per dag nu. Kommer ganska snabbt att minska drastiskt med det vi nu ser inom sjukvården. I början av Juni har vi 10-15 döda per dag.
Citera
2020-05-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Löfven gick ju ut i dag och dämpa ner alla tendenser till helikoptercash. Vi har ej obegränsade resurser tror jag han sa 77 ggr.

Japp, det är helt kört för det här landet ekonomiskt. Oavsett nedstängning så står vi inför andra sidan av myntet vi hört så mkt om förut - vi kan ju inte stänga gränsen för ekonomin är beroende av omvärlden. Well, omvärlden stänger ner helt, så vår ekonomi går åt skogen ändå, fast vi får begrava fler p.g.a. regering och FHM.
I april delade vi ut 6400 PUTs, undrar hur många det blir i maj? Där har vi nog förklaringen till att hoppet ställs till flockimmuniteten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Du sprider Fejk news.

Sveriges BNP sjönk -0,3% under första kvartalet, Genomsnitte iu
EU var hela -3,8%.

https://borsvarlden.com/artiklar/sveriges-bnp-indikator-sjonk-mindre-an-vantat-i-kvartalstakt-under-forsta-kvartalet/

Vi hade ju knappt Corona första kvartalet, så det var ju ett jävla fattigmansbevis.

Vi får väl la se hur andra, tredje och fjärde kvartalet blir.

Jag tror inte ni clowner i offentlig sektor vet vad vi har framför oss.. ni sitter ej säkra på nåra jävla offentligt finansierade välbetalda låtsasjobb..

Även ni kommer få börja fiska mört och kika på vitkålsrecept.
Senast redigerad av victortich 2020-05-15 kl. 19:52.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Återigen Fejk news ifrån dig

alla paramterar pekar åt exakt samma håll.

antalet inlagda på IVA minskar kraftigt med 30% på bara ett par veckor och är nu nere under 400st ifrån toppen på 560st.

Antalet inalgda på sjukhus minskar.

ALLA regioner har rapporterat en minskning av inlagda på sjukhus under minst 5 dagar i rad. Otroligt glädjande.

dödstalen går långsamt nedåt och kommer såklart att snabbas på ganska snart med tanke på det vi nu ser inom sjukvården.

Smittan på äldreboenden minskar.

Precis allt pekar åt rätt håll.
Äntligen! Och mycket glädjande!

Naturligtvis så minskar antalet inlagda på IVA eftersom man nekar folk sjukhusvård så att de får dö hemma istället helt utan vård. Ett utmärkt sätt att spara in på vårdkostnaderna. Detta är ett måste för att kunna ge flyktingarna mer bidrag och att kunna ta in anhöriga till de som redan hittat hit.

Bättre då att neka alla coronasmittade svenskar vård. Speciellt de som är över 50. Dessa vill regeringen bli av med så fort som möjligt.

Du hittar mängder av folk som har nekats vård runt om i sverige och dessa blir fler och fler. Så därför sjunker andelen vårdade på IVA.

Regeringen är trött på Corona och vill helst slippa all rapportering om pandemin och låtsas att det inte finns.
Folk dör ju snällt i alla fall så allt går enligt planerna i Svedala.
Citera
2020-05-15, 19:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att Elitfotboll inte får starta inför tomma läktare är sinnessjukt.

Det finns inte EN enda rimlig anledning till detta huvudlösa beslut.

Det skadar klubbar ekonomiskt på ett sätt som det det finns inga anledningar till.

Min känsla är att det är Tegnell som styr allting och han är spritt språngande galen faktiskt:

- Går emot all vetenskaplig fakta om smitta, immunitet, spridning, inkubationstid mm

- Hatar av någon anledning munskydd när hela övriga världen rekommenderar det. Tegnell verkar tro att man har munskydd ute i samhället för att skydda sig själv, men det är ju fel. I Asien har munskydd används mycket effektivt mot virussjukdomar sedan decennier och decennier.

- Vill ha allt i samhället öppet utom vissa saker som han verkar hata personligen:
* Elitfotboll är en sådan sak, en "pöbelns sport" enligt Tegnell
* Studenter ska tydligen också straffas hårt. Skolor är öppna och samhället trängs överallt, men enligt Tegnell ska inte årets studenter ens få träffas på denna viktiga dag.
Citera
2020-05-15, 19:50
Medlem
DikTs avatar
Slovenien deklarerar att pandemin är över.
Ett land med landgräns mot norra Italien som tog kraftfulla åtgärder snabbt och har krav på ansiktsmasker.
Nu har de i princip stoppat smittspridningen helt.
Citera
2020-05-15, 19:50
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Du sprider Fejk news.

Sveriges BNP sjönk -0,3% under första kvartalet, Genomsnitte iu
EU var hela -3,8%.

https://borsvarlden.com/artiklar/sveriges-bnp-indikator-sjonk-mindre-an-vantat-i-kvartalstakt-under-forsta-kvartalet/

Det blir nästan parodi när du skriver Uffe. Men jag ska försöka lära dig lite.

Kvartal = 3 månader i taget.
Första kvartalet = Jan, februari, mars.

När kom Covid-19 till Sverige? Första fallet den 15 mars .

Medans du hänvisar till första kvartalet så kan ju du säga vad Tegnell sa under Q1
https://tegnellcitat.se/

Om jag säger att vi är i Kvartal 2 och där tillkommer korttisperm. Regeringsformer, statliga insatser och listan kan göras lång Uffe.
Men det finns inte med på kvartal 1 som redovisar.

Jag helt förstådd att du aldrig jobbat med ekonomi, men detta är små grundregler som bör kunna om man ska uttala sig om siffror.

Kommentera på det uffe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in