2020-05-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Visst, en hel kropp är inte lätt att hitta och i brist på sådan kanske de inte specifikt sökte efter enstaka kroppsdelar. Men ändå... Och det ger dessutom killen hans enda försvar. Att någon annan fört dit flickans huvud.
Ja, han sa det i ett förhör själv att polisen "planterat bevis" i hans lägenhet. För med en låst dörr, och ny låskolv... den enda som har nyckel är polisen. Och möjligtvis en låssmed. Vi får väl sy in låssmeden också, som bytte ut låset.
Citera
2020-05-15, 15:27
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Visst, en hel kropp är inte lätt att hitta och i brist på sådan kanske de inte specifikt sökte efter enstaka kroppsdelar. Men ändå... Och det ger dessutom killen hans enda försvar. Att någon annan fört dit flickans huvud.

Den teorin är helt osannolik, han har kladdat på all tejp och folie överallt 😅
Citera
2020-05-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror också han bytt dammsugarpåse efter dödandet. Men vi får hålla det lite öppet att dammsugarpåsen var bytt antingen av Wilma eller av Tishko innan mordet. Detta då Wilma skickat ett SMS till Tishko där det står att dammsugaren inte fungerar. Under ett eventuellt "lagningsförsök" kan denna påsen ha bytts. Men som sagt jag tror nog också han bytte den efter mordet...

Visst kan det vara så, men som du säger så tror jag också att den är bytt efter att han städat upp. Sättet den stog på i köket och såg väldigt tillgjort ut. Inte i ett hörn eller i ett skåp utan mitt på golvet mitt i rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Paranoia? Han har förmodligen forslat bort kroppen i mindre bitar eftersom det är mindre risk att bli upptäckt om man inte bär runt på stora väskor eller liknande. Men huvudet har han dock inte klarat stycka ner till mindre bitar eftersom han inte hade mage o kolla på det o valde att linda in det i aluminiumfolie och stoppade ner det i kabinväskan. Att gå ut med en kabinväska kändes alldeles för riskabelt och valde därför att vänta tills han inte kände sig så iakttagen.

Möjligt, men som dert verkar så har han styckat henne med köksknivar så tror nog inte det var så små bitar ändå. Ett huvud kan man få in i en ryggsäck eller en sportbag så man inte ens behöver bära och han har ju åkt fram och tillbaka flera gånger så nej han har haft gott om tid och möjlighet att dumpa huvudet om han ville göra det.

Citat:
Nej, för det verkar ytterst konstigt de skulle låtit honom behålla huvudet hemma som absolut kan fälla honom. Fast en mer groteskt förlopp är att misstänkte gm förde ditt huvudet ditt efter.

Det är min teori, den emotionella. Att han helt enkelt inte klarat av att dumpa huvudet också eftersom att allt hade blivit så "final" då. Det verkar ju som att han stoppat ett örngott över huvudet innan han kapade halsen så just huvudet/ansiktet har nog gjort det svårt för honom emotionellt.
Citera
2020-05-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
r

Men han hade ju irrat runt i Ljungkile i dikesrenar och dyligt. Tror nästan, försöker tänka detta som rent mord, alltså planerad, nämligen att resan betald med Ws kort, spridande av några av hennes saker i naturen i Ljungkile är hans planteringar? Kanske W låg gruvt misshandlad hemma, han trodde att W var död! Han såg att han inte klarar av straffet, fick ideer om att rekonstruera Ws resa bort fr. Uv. När han sen körs hem av polisen 22.14 och kommer hem är W inte död, bråket fortsätter.... och först nu dödar han W. För att hon redan är så grymt misshandlad att hans straff skulle ge flera års fängelse ändå. Spekulerar och "konspirerar" i väntan på rättegång.

Vi alla bara spekulerar 😄 men din teori skulle kunna stödjas av att grannar hört bråk olika tidpunkter
Citera
2020-05-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Jag hänvisar till svaret jag skrev i ett annat inlägg om detta med grannarna, men ja du kan ju ha rätt och verkar ha gått igenom allt mer än en gång, det har inte jag hunnit göra men när gör det ska jag ta det du skrivit i beaktande...
Men du som kanske har lite bättre koll än mig då, hur har han fraktat bort kroppen? Jag fattar ju att han har styrkan att kunna bära den nerför trappen, men sen då?

Jag vill påpeka att jag inte alls är säker på att det var så här det gick till. Men jag tyckte att det var väldigt märkligt att det var så stor diskrepans i tidsangivelserna från Göran och Peter när det tydligt är samma tillfälle de pratar om. Jag har bara gått igenom de olika vittnesmålen från grannarna några gånger och försökt skapa mig en bild. Du eller någon annan kanske kan hitta något jag missat.

Hur han har fraktat bort kroppen vill jag inte riktigt gissa på. Har än så länge mest funderat kring tidpunkten för mordet och försökt tyda brottsplatsen och dess blodbild. Men jag får ju säga att han verkar ha varit förvånansvärt diskret när han dumpat kroppen med tanke på hur slarvig han varit med bl.a. trippen till Ljungskile och städningen av lägenheten. Det är ju hundratals blodspår som de inte ens behövt BlueStar för att upptäcka.
Citera
2020-05-15, 15:31
Medlem
Jag leker med tanken på att sängen i sig inte har med mordet att göra. Överkastet kanske har använts för att svepa in henne i?
Jag förstår att vissa ser en kroppsform i blodbilden, men det är ju inte alls bevisat.

Grannar hade hört en rejäl smäll från balkongen. Kan hon ha legat där i väntan på styckning? Insvept i överkastet?

Tittar man även på bilderna från bluestar i badrummet, ser det onekligen ut som om att något måste ha skyddat golvet på vissa ställen. Framförallt i duschen och framför toastolen. Duschdraperiet kanske?
Citera
2020-05-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Väskan fanns där från början men de första rotade inte runt just för att inte förstöra bevis..
Nytt lås sattes in dessutom
Visst är det så?
Man letade ju efter Wilma,inte kroppsdelar efter Wilma.
Citera
2020-05-15, 15:33
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Vi alla bara spekulerar 😄 men din teori skulle kunna stödjas av att grannar hört bråk olika tidpunkter

Jag tror också att det pågått vid minst 2 tillfällen och att han kände sig tvungen att döda henne om hon ff levde, efter att han säkert trott att hon var död efter första tillfället och gjort en plan för att klara sig från det.
Att det var en idiotsäker plan och han skulle gå fri från allt.
Sen lever hon och då blir det kaos och panik, hon skulle ju va död, han kommer åka dit, då ger han sig på henne igen ..
Citera
2020-05-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han har inte hunnit helt enkelt det blev lite för mycket uppmärksamhet, tänk på hur mycket han han göra sig av med plus städning!
Den klena magra grabben har legat i, säkerligen aldrig jobbat så hårt med kroppen tidigare heller ..

Men varför tog han inte med det när han tog med resten av kroppen?! Han har ju forslat bort en 164cm lång kropp i antingen flera väskor eller påsar - SÅ stor plats tar ju inte ett huvud det hade bara vart att packa ner i samma väska/påsar! Han har absolut valt att inte göra så. Frågan är varför?
Citera
2020-05-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men varför tog han inte med det när han tog med resten av kroppen?! Han har ju forslat bort en 164cm lång kropp i antingen flera väskor eller påsar - SÅ stor plats tar ju inte ett huvud det hade bara vart att packa ner i samma väska/påsar! Han har absolut valt att inte göra så. Frågan är varför?
Han har fått förtroende för en av häktesvakterna och kanske kanske han kommer han berätta för honom. Tishko har redan erkänt för honom, men ändrat lite på sin berättelse. Så det är inte långt till erkännande. Jag tror mordet och allt omkring tär på Tishko. Han är ändå bara 23 år och inte yrkeskriminell på något vis. Att han är ett svin är en sak, men jag tror inte han är hårdkokt som många andra är. Han har brutit ihop vid ett flertal tillfällen och fått forslas till sjukhus (jag ANTAR att det är därför).

Han kommer erkänna. Tids nog. Tror jag.
Citera
2020-05-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Verkar som vanligt vara en SD-are i farten igen.

För dem som tillbakavisade att mordet var relaterat till islamisk ideologi,
kan detta stämma?:

Ur Samhällsnytt 15 maj 2020:

"...migrant som misstänks ha avrättat 17-åriga Wilma Andersson med kökskniv i Uddevalla. Vid en husrannsakan påträffade polisen tonårsflickans inplastade huvud* en resväska. Samhällsnytt kan visa hur den tidigare pojkvännen styrde flickans liv i bland annat klädval och umgänge genom att hänvisa till islamisk lag."
och:
"...Konvertering och muslimsk förlovning
Det framgår av flera vittnesuppgifter från bekanta till pojkvännen och Wilma att de ska ha förlovat sig ”på muslimskt sätt”. Vidare finns uppgifter om att pojkvännen försökt tvinga Wilma att konvertera till islam."
Senast redigerad av Moschata 2020-05-15 kl. 15:57.
Citera
2020-05-15, 15:37
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Visst är det så?
Man letade ju efter Wilma,inte kroppsdelar efter Wilma.
Exakt!
Tycker fokus på omständigheterna runt detta blir så fel.
Hallå, det syns ju tydligt vad som skett i lägenheten 🤦🏼‍♀️
Nä, polisen skulle gjort si och så..grannar och klockslag är också onödig fokus eftersom det lika gärna kan vara tv:n han höjt ljudet på för att dölja andra ljud. Tänker då speciellt på senare bråket/ljudet.
Senast redigerad av Bambambi 2020-05-15 kl. 15:38. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in