2020-05-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Fast det vet vi ju inte....behöver ju inte vara sant för att nån postade det..
Wilmas egna syster säjer i förhör att Tishko var Wilmas första sexuella erfarenhet...

För att man oftast inte räknar våldtäkt/sexuella övergrepp som sin första sexuella erfarenhet. Vad hade systern annars sagt, att hennes pappa var den första?

Tänker inte sprida rykten jag heller men något har han ju gjort enligt Wilma, som berättat detta till flera personer. Misshandel kan det inte vara för GM's mamma hade tydligen reagerat genom att gråta när Wilma berättade om det, och barnaga är vanligt och normaliserat i deras kultur så tvivlar starkt på att det handlar om det. Finns inte så många alternativ kvar.. Men mer vet vi ju inte egentligen.
Citera
Medlem
r
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Torkat blod kan ju se ut som lera vid första anblick, mörknar när det torkar, tittar man då genom ett brevinkast och det är "rätt" ljus så kan ju det förklara varför de tänkte "lera"..

Men han hade ju irrat runt i Ljungkile i dikesrenar och dyligt. Tror nästan, försöker tänka detta som rent mord, alltså planerad, nämligen att resan betald med Ws kort, spridande av några av hennes saker i naturen i Ljungkile är hans planteringar? Kanske W låg gruvt misshandlad hemma, han trodde att W var död! Han såg att han inte klarar av straffet, fick ideer om att rekonstruera Ws resa bort fr. Uv. När han sen körs hem av polisen 22.14 och kommer hem är W inte död, bråket fortsätter.... och först nu dödar han W. För att hon redan är så grymt misshandlad att hans straff skulle ge flera års fängelse ändå. Spekulerar och "konspirerar" i väntan på rättegång.
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-15 kl. 14:02. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
En annan sak jag funderat över är när polisen tog sig in i lägenheten och anhöll Tischko, då låg han och sov i soffan i vardagsrummet. Detta är ju den förmodade dödsplatsen och verkar ha varit mer blodsbesudlad (innan städning) än sovrummet.
Det förefaller ganska stört att frivilligt lägga sig och sova i det rum där våldshandlingen ägt rum.

Konstigt att det inte gjorts någon paragraf 7 på T.

Konstigare än att lägga sig och sova i samma rum där han gömt ett huvud i garderoben?
Citera
2020-05-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Hur skulle det vara om ni slutade spekulera,fabulera,dikta hemmavedbodsnickrade tänkbara förlopp? Är det inte bäst att vänta till rättegången? Jag är ganska säker på att Åklagaren ,polis,obducent andra SAKKUNNIGA!!har skissat fram ett förlopp!! SAMT!! har tillgång till fakta som ännu inte "läckts"till allmän kännedom!!

Fråga 1.Du vet att du är på Flashback va? Fråga nummer 2. Du vet vad Flashback är och är till för? Jag tror inte man ska vara inne här öht i denna tråd för det görs inte annat än o spekuleras och diskutera mellan varandra här. Ja, den medicinska rättsobduktionen finns ju beskriven i FUP:en så den kan vi ju redan se vad den säger, har du läst den eller?
Citera
2020-05-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Läs FUP själv istället för att sprida rykten som kan förstöra någons liv. Det är teoretiskt möjligt att BO har varit utsatt för något, men FUP visar på intet sätt att fadern varit på henne. Se själv! Jag tror, med stöd av FUP, att det sexuella förgripandet har skett av MGM, och det var nog det.

Jag har läst FUP från A-Ö, och det är enligt mig väldigt tydligt för en människa som har läst HELA FUP och har minsta slutledningsförmåga där stycken har maskats att dra den slutsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Fast det vet vi ju inte....behöver ju inte vara sant för att nån postade det..
Wilmas egna syster säjer i förhör att Tishko var Wilmas första sexuella erfarenhet...

Vad ska hon annars säga, att systern förlorade oskulden till deras pappa?

Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
För att man oftast inte räknar våldtäkt/sexuella övergrepp som sin första sexuella erfarenhet. Vad hade systern annars sagt, att hennes pappa var den första?

Tänker inte sprida rykten jag heller men något har han ju gjort enligt Wilma, som berättat detta till flera personer. Misshandel kan det inte vara för GM's mamma hade tydligen reagerat genom att gråta när Wilma berättade om det, och barnaga är vanligt och normaliserat i deras kultur så tvivlar starkt på att det handlar om det. Finns inte så många alternativ kvar.. Men mer vet vi ju inte egentligen.

Precis så.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Den uppfattningen fick jag också. Och en mamma som brydde sig mer om sin nya familj. Tyckte synd om familjen innan, när jag läste fup har jag helt ändrat uppfattning. Stackars Wilma men jag tror hon har det bättre nu.. 😪🌹

Hoppas verkligen det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
När han sen körs hem av polisen 22.14 och kommer hem är W inte död, bråket fortsätter.... och först nu dödar han W. För att hon redan är så grymt misshandlad att hans straff skulle ge flera års fängelse ändå. Spekulerar och "konspirerar" i väntan på rättegång.

Hon var död sedan länge då. Enklaste förklaringen, med stöd i FUP. MGM körde på i sin akuta psykos och stack iväg och/eller försökte fabricera "bevis" för att BO skulle ha dragit till Göteborg. Läs vad patrullen som plockade upp honom längs E6 sa. Han var ett totalt basket case.
Citera
Medlem
Citat:
Det är exakt min egen erfarenhet. Han kommer inte att kunna använda den utvägen! Alkohol/sömntabletter/benso kan ge ordentlig blackout, men det finns inget i FUP som tyder på det.

Det framgår dock att tester på hans urin visar att han har låga värden av kreatinin. Han kan ha halsat litervis med vatten för att späda ut urin i hopp om att inga droger ska visas.

Jag har själv haft drog/alkoholrelaterade blackouter på en hel kvällar, då har jag dessutom kört bil under denna kväll.
Citera
2020-05-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1

Nej, men du hade ju mer insyn i tischos och Wilmas förhållande än vad jag någonsin haft..
Du har ju berättat saker här innan som helt stämmer överens med det vi nu läser i fuppen..
Att något skett/hänt förstår jag..men vad?...ingen aning..bara gissningar...
Vet du, kan bevisa detta så...fram med det👍
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-15 kl. 14:17.
Citera
2020-05-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
En annan sak jag funderat över är när polisen tog sig in i lägenheten och anhöll Tischko, då låg han och sov i soffan i vardagsrummet. Detta är ju den förmodade dödsplatsen och verkar ha varit mer blodsbesudlad (innan städning) än sovrummet.
Det förefaller ganska stört att frivilligt lägga sig och sova i det rum där våldshandlingen ägt rum.

Konstigt att det inte gjorts någon paragraf 7 på T.

Det hade ju varit ännu mer konstigt om han sovit i samma rum som huvudet låg i och på samma säng som offret konstaterats legat i efter att hon varit död och möjligtvis styckats i..? Du vet man blöder när man är levande, inte när man är död. Så att det inte är så mycket blod i sängen säger inte så mycket om att det inte skett saker där.
Citera
2020-05-15, 14:08
Medlem
Citat:
Det tror och hoppas jag knappast. Och om de mot förmodan gör det står de på svag grund, evidensmässigt.

Du får ta och kolla de som är dömda. Det finns ganska tydliga skillnader.
Citera
2020-05-15, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag har läst FUP från A-Ö, och det är enligt mig väldigt tydligt för en människa som har läst HELA FUP och har minsta slutledningsförmåga att dra den slutsatsen.

Jag har läst HELA FUP, innehar fullt adekvat slutledningsförmåga, och jag delar inte alls din slutsats. Din tolkning är långt, långt ifrån självklar utgående från FUP. Har jag fel? Ge mig isf. sidnummer i FUP så jag kan ta ställning på nytt.

Ta det jävligt försiktigt med vad du sprider för rykten! Sådant här ska bevisas bortom rimligt tvivel, inte baserat på magkänsla, anekdoter och hörsägen
Citera
2020-05-15, 14:16
Medlem
Citat:
Hon var död sedan länge då. Enklaste förklaringen, med stöd i FUP. MGM körde på i sin akuta psykos och stack iväg och/eller försökte fabricera "bevis" för att BO skulle ha dragit till Göteborg. Läs vad patrullen som plockade upp honom längs E6 sa. Han var ett totalt basket case.

Det var ju det jag syftade på, att han trodde W låg dör hemma. Vill bara få med grannarnas vittnesmål om gräl och väsen ca kl 22.. Menar att rent juridiskt mycket ser ut som dråp eller vållande osv. I princip kanske inte många år mer i straffskalan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in