2020-05-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Finns 2 vittnen som är bergsäkra på höga skrik vid 22 tiden..

Vem förutom Göran har vittnat om det? Vejlan berättar om tunga steg i trapphuset mellan kl. 22-23 och Martin berättar att de någon kväll gapat på varandra från kl. 22-23 fram till kl. 02, men är väldigt osäker på vilken dag (kan ha varit torsdagen den 14/11, men lika gärna helgen innan). Hittar ingen annan som uttalat sig om att de hört något den dagen (förutom nämnda Göran och Peter).
Citera
2020-05-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, man bytte låskolv den 19:e om jag minns rätt - dvs efter den första brottsplatsundersökningen. Ingen kunde komma in. Något ljushuvud i tråden påstår att polisen har hittat väskan och lagt den i garderoben (planterat bevis) för att sätta dit Tishko

Ja, men då missade de tydligen de helt uppenbara saker eller så hade någon tillgång till lägenheten efteråt. Om endast polisen hade det då blir det en knepig situation...
Citera
2020-05-15, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag kan inte svara på det, det går verkligen inte ihop på något sätt alls.

Nej det är alldeles för osannolikt. Varför ta den risken och behålla ett huvud när man redan håller på och forslar bort en kropp. Det går inte ihop med det annars väldigt kalkylerade beteendet. När man lyckats stycka en kropp och är på väg att forsla bort den så tar man med huvudet också. Det finns en specifik anledning till att han inte gjort det. Vad den anledningen är vet jag inte.

Han tog den risken för att han underskattade polisen. Läs FUP och du kan se hur han ständigt gör detta. Det här är en liten narcissitisk hashtomte på IQ 110 vars umgänge är personer med tvåsiffrigt IQ och underåriga flickor som tycker att han är "smart" för att han läser böcker på engelska. Han hade förmodligen aldrig träffat intelligenta människor förrän han satt mittemot förhöret. Sluta hitta på Hollywood-historier.
Citera
2020-05-15, 15:17
Medlem
Citat:
Det är det enda som verkligen stör mig. Killen har agerat väldigt sansat och genomtänkt efter mordet. Köpt en tågbiljett med hennes kort för att det ska se ut som att hon lämnade lägenheten och åkte till
Göteborg, städat, styckat och dumpat kropp, till och med BYTT DAMMSUGARPÅSE till en helt ny men han har behållt att avsågat huvud i sin garderob? Kanske något rent emotionellt att han inte kunde släppa taget?!

Jag tror också han bytt dammsugarpåse efter dödandet. Men vi får hålla det lite öppet att dammsugarpåsen var bytt antingen av Wilma eller av Tishko innan mordet. Detta då Wilma skickat ett SMS till Tishko där det står att dammsugaren inte fungerar. Under ett eventuellt "lagningsförsök" kan denna påsen ha bytts. Men som sagt jag tror nog också han bytte den efter mordet...
Citera
Medlem
Citat:
Man ser väskan i garderoben i de tidigare bilderna också ..

Oki, och det innehöll huvudet redan då? Ja, då är det kanske inkompetens...
Citera
Medlem
Citat:
Finns 2 vittnen som är bergsäkra på höga skrik vid 22 tiden..
Kan väl va så att Tishko börjat skrika när han insett vad han gjort, och sedan först efter en panikattack börjat stycka o städa
Citera
2020-05-15, 15:19
Medlem
Funderat mycket över de tunga stegen i trappan som flera grannar hört (T ex FUP s.498-499). Vet att det diskuterats tidigare. De rör sig alltså neråt i trapphuset på fredagen efter kl.22. Var det bålen han bar ner då tro? Och vad städade han undan i så fall den där dagen med alla stopp hemma? Fanns väl säkert en hel del att städa undan mer än kropp förstås...
Och när och varför gömde han kroppsdelar på vinden? För det borde han väl ha gjort eftersom likhunden markerade där. Det kan ju så klart ha varit tillfälliga lösningar och tillfälligheter som gjorde att han gjorde olika val när han städade undan.
Citera
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Möjligt. Men det intressanta är vad som är sannolikt.

Och det samme sa vi etter att någon skrev i novemberat at "huvud var funnit i en bag i garderoben" Inte sannolikt sa nesten alla, men det va det jo.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Nej det är alldeles för osannolikt. Varför ta den risken och behålla ett huvud när man redan håller på och forslar bort en kropp. Det går inte ihop med det annars väldigt kalkylerade beteendet. När man lyckats stycka en kropp och är på väg att forsla bort den så tar man med huvudet också. Det finns en specifik anledning till att han inte gjort det. Vad den anledningen är vet jag inte.

Paranoia? Han har förmodligen forslat bort kroppen i mindre bitar eftersom det är mindre risk att bli upptäckt om man inte bär runt på stora väskor eller liknande. Men huvudet har han dock inte klarat stycka ner till mindre bitar eftersom han inte hade mage o kolla på det o valde att linda in det i aluminiumfolie och stoppade ner det i kabinväskan. Att gå ut med en kabinväska kändes alldeles för riskabelt och valde därför att vänta tills han inte kände sig så iakttagen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara på det, det går verkligen inte ihop på något sätt alls.

Nej, för det verkar ytterst konstigt de skulle låtit honom behålla huvudet hemma som absolut kan fälla honom. Fast ett mer groteskt förlopp är att misstänkte gm förde ditt huvudet ditt efter.
Senast redigerad av Snobird 2020-05-15 kl. 15:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ja, men då missade de tydligen de helt uppenbara saker eller så hade någon tillgång till lägenheten efteråt. Om endast polisen hade det då blir det en knepig situation...

Jag vet inte om man kan säga att det är uppenbart att ett huvud ska ligga i en kabinväska i garderoben på den misstänkta mordplatsen. Hur som helst görs brottsplatsundersökningen väldigt metodiskt där allt måste dokumenteras ordentligt i tur och ordning, så det är inte som att de går in och bara börjar rota runt och öppna skåp, lådor och väskor. Men visst, lite snabbare kanske de kunde ha varit med fyndet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det var inte uppenbart då. Hade man sett att det runnit blod från väskan så självklart hade man fixat det där och då. Men det gjorde det inte. Huvudet var väl inpackat och det var tidigt i utredningen.

Förutom det så letade man efter om brott var begånget, och det förstod dom snabbt pga blodstänk på väggar etc. Nån kropp fanns inte. Alltså letade man inte efter kroppsdelar. Det finns en logg som jag lagt ut två gånger i tråden, finns i fup, hur och vilka datum man genomförde vad. De var bara två ggr inne i lägenheten (19:e och 20:e nov) innan man tog dit hundar den 28 maj. DÅ stank det i lägenheten och hundarna markerade i säng och vid garderoben.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-15 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in