2020-05-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
kan snubben ha använt sina brukares avfallsrum för att göra sig av med delarna, kanske via matavfall..han hade ju nycklarna..

kanske rummar illa med att Wilmas pappa såg lera genom.brevinkastet
Han har ju vad det verkar hoppat runt i olika bäckar och åar.
Han släpper inte in någon där och och då är det något fuffens han sysslar med.
...Och han har gått in med leriga skor. Annars verkar de ha haft en god ordning hemma så det är nog en omständighet som tyder på att T inte är som vanligt.

Bluestar-bilderna visar tydligt att han geggat runt med Ws blod på vardagsrumsgolvet (där det också stänkt på väggar och möbler), i hallen och i duchen. I sovrummet är det som en kropp på överkastet, i köket är det blod runt diskhon och i/på skåpen och golv.
Det finns en tydlig blodbild av hur hennes blodiga hår släpats mot golvlist och toalettdörr.
Den skadan som skedde före dödens inträffande måste ha blött mycket men ser man på överkastet har vi en hel kropp med blod på. Vad har han mer gjort mot W utöver att han krossat hennes högra öga?
I rättsutlåtandet står att blodet på vägg i vardagsrum är förenligt med att en kroppsdel svingats. Det ger mig väldigt obehagliga bilder.
Sms han skickat till W är fullständigt groteska.
Den här personen är riktigt sjuk, väldigt tråkigt att W hamnade där i hans famn.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-15 kl. 11:30.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, nog hade han tid att få undan alla delar. Och alla delar av en kropp duger ju för att säkerställa identiteten. Genom dna.

Du överskattar MGM:s kunskap/intelligens. Dessutom lyser MGM:s nonchalans och övertro på sig själv ständigt igenom under hela FUP. Att lämna "fyndet" till sista stund är helt i linje med MGM:s karaktär.

Vad är din teori, att han var någon sorts nekrofildåre som Dahmer? Såna psykon är ytterst ovanliga. Narcissistika hashtomtar som läser självhjälpsböcker är dussinvara. Dahmer skulle för övrigt springa i cirklar runt det här miffot.
Citera
Avslutad
Självklart en svartskalle som har styckat stackars Wilma..

https://www.gossipzine.se/bloggskvaller/763/

Lite mörk under ögonen som man säger
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Intressant. Tror på några ful droger som utlöst en psykos... Det + psykiska sjukdomar, ingen bra kombo.

Tror inte på en psykos alldeles för strukturerat hur han gjort sig av med alla kroppsdelar mobil kläder mm ..

Han är manligt kränkt, en riktig looser som hittat på sin USA resa,
en nolla utan pengar utbildning ambitioner som bara känner sig stor och manlig när han trycker ner en liten tjej ..
Citera
2020-05-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
Kollar du på bilderna han har tagit så ser du att de ligger täckplast eller nått som rullats ut i hallen och köket 🤔
Ja, och ett duschdraperi saknas (?). Varför är kuddarna blodiga och sönderskurna?
Citera
2020-05-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kommentar din översta punkt. Tror också det med kudden, de hittade även vävnadsrester på den

Angående blodet så blöder hon ut kraftigt är det inte konstigt att det knappt finns blod i sängen och man blöder inget när man är död så förmodligen har han lagt henne där i princip död.
Tror även han har haft ”sex” med henne då.

Tack för svar och tydliggörande om blodsbilden, det gör det hela tydligare!
Citera
2020-05-15, 11:32
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej
Man borde använda sig av Gunvald Larsson- metoden för att få han att börja prata. Då hade han nog erkänt.

Vad har han för metod?
Citera
2020-05-15, 11:33
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Mamman heter Linda Andersson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5Vxe5/wilmas-mamma-om-mordet-pa-hennes-dotter-ren-och-skar-ondska

Fin bild på Wilma där

https://i.imgur.com/npQ5GAO.jpg
Citera
2020-05-15, 11:34
Medlem
Ytterligare en sak jag reagerat på är att när pappa(styvpappa?) Varit där och knackat på har han fotat med mobilen in genom breninkastet. Man ser då att det ligger golvpapp från vardagrum till hall och från hall in i köket. Kan detta varit vid bortforsling av kroppen, för att inte lämna spår? Märkligt, då han varit så otroligt inkopetent med resten av spår/bevis.
Citera
2020-05-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tycker det är allvarligare att packa in sin döda flickväns huvud i aluminiumfolie (fullt med hans fingeravtryck). Jag tycker även att det är allvarligare att säga "hon fick vad hon förtjänade" som han säger på häktet.

Du har försvarat honom sedan förra svängen jag läste i tråden. Ända från dag 1 har du försvarat honom. Du måste förstå nu, det är över. Det är över. Du är fortfarande i förnekelsestadiet.

Ja den teorin kommer jag ihåg.

”Ursprungligen postat av vemsa
Citat
Men det finns olika slags brevinkast, och det går att använda hjälpmedel för att skjuta in saker.
Teknikerna kan inte se var blod har kommit ifrån med sån exakthet som du tror.
Och hur ska de kunna skilja mellan att någon har sprutat blod in genom brevinkastet, och att W står vid dörren på väg att fly ut när Tishko sticker en kniv i henne så blodet sprutar?”

Citat
Och jag undrar om man fortfarande kan kasta in saker genom brevinkastet i Tishkos ytterdörr?
Det är ju i så fall nämligen möjligt att plantera bevis i lägenheten, tex blod och Wilmas tillhörigheter mm.”

Citat
Genom många brevinkast går det att kasta saker ganska långt in i lägenheten, om man bara vill. Och blod kan sprutas in.
Och Tishko var väl borta från lägenheten nån gång efter att Wilma försvann, och jobbade bla?
Annars kan det ha skett nattetid. Och jag pratar om mindre saker och/eller mindre mängder blod. Eller stora mängder utsorterade blodpartiklar, alltså sådana som kan bli kvar efter normal rengöring och som kan upptäckas med hjälp av Luminol.
Jag kan tänka mig att professionella kriminella sysslar med sånt”.

Desperata (bort)förklaringar. Ungefär lika ”smarta” förklaringar som T ger till sin hantering av aluminiumfolie, där han i princip leds in självmotsägelser (vid mer än ett tillfälle och utan att han verkar inse det) av förhörsledaren.

Desperate times calls for desperate measures, som USA-fantasten Tishko skulle sagt.

Hela Vemsa s teorier faller på att hen inte tror att polisen kollar upp vem blodet tillhör. Skulle ett kriminellt gäng tappat wilma på blod flera dagar innan mordet sker? Vemsa är inte riktigt riktig
Citera
2020-05-15, 11:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
De sms mellan W och T om grova saker (jag ska dela dig i 4 delar och knulla varje del) återfinns i den delen av förhör men om det var med T eller inte kommer jag inte ihåg. Det kan ha varit i delen med förhör med systern till W också - E.
Fast man undrar varför de inte gjort en rapport på SMS-trafiken mellan Tishko och Wilma? Låter som den känns relevant.
Citera
2020-05-15, 11:36
Medlem
Jag funderade över en sak. Från början var det flera här som diskuterade om att Ts styvmamma var hans riktiga mamma men att hon ändrat namn osv. Stämmer detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in