2020-05-15, 01:06
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Vadå bilavsugning? Vart läser man det i fup? Fattar ej

Han bad Wilma suga av honom sedan bromsade han hårt så att hon slog i huvudet
Citera
2020-05-15, 01:07
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Tror att det stod i något förhör med Wilmas syster att hon berättat om att Tiskho "tvingat" fram en bilavsugning eftersom att det är normalt och att hans ex alltid gjorde det. Don't quote me though.
Citera
2020-05-15, 01:09
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
s. 573, förhör med Wilmas syster.
Citera
2020-05-15, 01:10
Medlem
Varför kan vi läsa en del av Wilmas journalanteckningar? När och varför släpper man på den sekretessen?
Citera
2020-05-15, 01:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sid 167-169 är den enda SMS rapporten jag hittar. Det är bara mellan Tishko och hans arbete

De sms mellan W och T om grova saker (jag ska dela dig i 4 delar och knulla varje del) återfinns i den delen av förhör men om det var med T eller inte kommer jag inte ihåg. Det kan ha varit i delen med förhör med systern till W också - E.
Citera
2020-05-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Troligtvis, men efter matias alm och linda chen så blev jag fan skadad och tappa tilltro.

Att sms:a någon om hur ett mord ska ske innan mordet är tyvärr inget bindande bevis i sig.
Mordhot har många fått emottaga utan att därför blivit mördade. Tänk på att som tagit ett glas
och vräker ur sig vad som helst.
..
Skulle ha skrivit detta till Arcanii, men nu blev det till dig, som svarade honom.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-15 kl. 01:16.
Citera
2020-05-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo det spelar roll hur han var innan kvällen då Wilma dog, för det är fel att säga att han var hemsk innan om han egentligen inte var det, alltså om det var överdrifter och lögner.

Innan kvällen Wilma dog så var bilavsugningen det värsta han gjort, av vad jag har läst.

Alla människor ska varnas för honom om han nånsin kommer ut. Men då ska man ju inte ljuga om vad han har gjort.
Ja,han var /är en predator med fokus på småflickor som han kan misshandla och missbruka,en riktigt störd jävel.
Så droppar vi det nu när vi är överens om detta...
Citera
2020-05-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Varför kan vi läsa en del av Wilmas journalanteckningar? När och varför släpper man på den sekretessen?

Medicinsk historik och journaler kommer inte att kunna läsas om dom är sekretessmarkerade i dag. Det du får läsa handlar om allergi och skadar inte henne eller hennes anhöriga. Bra att man inte släpper allt tycker jag för det finns för mycket fantasier och spekulationer som inte handlar om det här mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Inte bara det utan även för att det framkommer som att hon genuint älskade honom. Någon form av bisarr Stockholm Syndrome som hon lurats in i. Stackars flickan var ung, utan erfarenhet, ingen som älskade henne eller ville ta hand om henne och visste helt enkelt inte bättre. Fyfan vilket öde, vila i frid.

Ja, verkligen skandal. Sjukt att ingen av hennes vänner kunde ställa upp eller iaf prata med sina föräldrar så att nån vuxen kunnat lägga sig i! Jag tror säkert hennes föräldrar älskade Wilma men dom var uppenbarligen inte i något vidare skick att ansvara för henne. Jag blir så otroligt ledsen. Tänk hur hon mådde innerst inne.
17 år!
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Att sms:a någon om hur ett mord ska ske innan mordet är tyvärr inget bindande bevis i sig.
Mordhot har många fått emottaga utan att därför blivit mördade. Tänk på att som tagit ett glas
och vräker ur sig vad som helst.
..

Du måste citerat fel person, jag har inte nämnt nått om ett sms, vad stod det i det förresten? Det om att dela henne i 4 delar och knulla dom separat?
Citera
2020-05-15, 01:16
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok, men han behöver nog förklara en del ändå som han inte velat svara på. Sen kan man väl se det så här att kan man utesluta att någon annan befunnit sig i den här lägenheten så är han rökt. Alltså utesluta annan gärningsman. För W är avliden och har således legat som lik i lägenheten. Han har sölat ner allt han rört vid och blodbilden visar på ett våld liksom hennes huvud. Jag tror inte åklagaren får problem med ett försvar som kommer säga att någon annan har placerat hennes huvud i hans lägenhet. Det gäller bara att utesluta att någon annan har dödat W. Börjar han med olycka osv så är det också väl sent att i en rättegång sitta och svamla om saker han redan förnekat på varenda punkt. För min del är han superrökt om nu åklagaren sköter sina kort dvs. Försvaret är bara cirkus som vanligt.

Där har Du absolut en poäng.
T har definitivt en hel del att förklara.
Jag tror åklagaren kommer att lägga ganska mycket krut på att täppa till luckan och utesluta en alternativ GM i lägenheten.

Däremot så tror jag T eventuellt kommer att erkänna brott mot griftefriden för den kommer han aldrig undan.
Citera
2020-05-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
:

Du måste citerat fel person, jag har inte nämnt nått om ett sms, vad stod det i det förresten? Det om att dela henne i 4 delar och knulla dom separat?

Nej Arcanii skrev att om man sms:ar någon tio minuter före mordet om hur det ska gå till
- och sedan gör så, blir man fälld på indicier.
Svaret ifråga handlade om Mats Alm och Linda C.

Citat:

Ursprungligen postat av Arcanii:

"Haha.

Vem tror du har mest professionell, juridisk erfarenhet - du eller jag?

Om man inte har någon som helst förståelse för hur det svenska rättssystemet fungerar och hur bevisbörda värderas bör man faktiskt inte yttra sig i frågan.

Det enda du har gjort är att upprepa skvallerpressens högst spekulativa antaganden kring svårigheterna att döma någon utan att kropp funnits och dödsorsak etablerats utan allt tvivel.

Sanningen är snarare den att urvalet vid dessa fall är extremt begränsant och gäller kanske 1-2 fall per år som når allmänheten; det vill säga långt ifrån ett trovärdigt underlag.

Du kan inte begå ett mord, stycka kroppen och mata det till grisarna och komma undan på en rättslig miss - om du smsar den avlidne 10 minuter innan mordet begås och beskriver på vilket sätt, varför och när mordet kommer att ske, så kommer du att dömas, även om kroppen inte hittas.

Detta är sant även om du har lärt dig annorlunda på CSI Miami, där "circumstantial evidence!!!!" repeteras som något slags religiöst mantra.

Han kommer att bli dömd. Hitta mig ett expertutlågande som är fullt insatt i fallet som säger annorlunda, eller sluta svara på mina inlägg.

Tack.
… [ Visa mer ]"

Shponglad:

"Troligtvis, men efter matias alm och linda chen så blev jag fan skadad och tappa tilltro."
Senast redigerad av Moschata 2020-05-15 kl. 01:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in