2020-05-15, 11:17
Medlem
kan snubben ha använt sina brukares avfallsrum för att göra sig av med delarna, kanske via matavfall..han hade ju nycklarna..

kanske rummar illa med att Wilmas pappa såg lera genom.brevinkastet
Citera
2020-05-15, 11:18
Medlem
Jag har många tankar/funderingar.. ska försöka göra mig så tydlig och förstådd som möjligt.

• största delen av blodspåren går från vardagsrum in på toalett, men likhundar har markerat i sängen där man även kan se blodspår i formationen av en kropp med bluestarundersökning. Misshandeln/mordet började enligt undersökning i vardagsrummet där det finns blodspår och dna på golv och väggar. Samt ett spår av en hand på benstödet på fotöljen. (Wilmas när hon ligger på golvet och möjligen försöker resa sig, eller T's när han slår på henne eller försöker dra/lyfta kroppen?) Hur kan de vara så mycket blod i vardagsrummet när det är sovrummet som hon avlidit i, där det inte alls finns mycket blodspår (i jämförelse).

• man hittar stoppning från kuddar samt örngott och kuddöverdrag till kuddar som passar överkastet i parets bostad och som dessutom har blodspår från wilma. På kuddöverdragen finns stora rispor från kniv (antaganden) och stoppning från kuddarna är blöta. Kan han kvävt henne med dessa i sängen? Samt strypt henne med snöret till hans morgonrock som hittas i papperskorgen. Därav likspår i sängen. Det förklarar dock fortfarande inte blodspåren. Kan han ha haft kuddarna över ansiktet på wilma i duschen när han styckade henne och sen duschat av dom från blod. Därav den stora rispan tvärsöver kudden samt att dom var blöta.

• likhundar markerar på vind. Kan han förvarat huvud+kropp på vinden. För att sedan bära iväg kropp och göra sig av med. Förslagsvis dom gånger han jobbade och vittnen sett honom hemma, samt rutt från gps i arbetsbil visar att han varit hemma vid 5 tillfällen? (Arm+arm+ben+ben+torso. Huvud hann han inte, eller ville inte göra sig av med?!). Tittar man på rutten har han också varit nära vatten (bäveån) under rutten. Han pratar också i ett samtal med en vakt efter han blivit frihetsberövad om en å.

• kan man tänka sig att han har en grav psykisk störning. Tänker typ schizofreni diagnos, samt narcissistisk personlighetsstörning samt psykos till och från under dessa dagar. Mycket gick emot honom och tillslut brast det. Bla Resan till USA gick inte som han tänkt, Wilma gjorde slut. Det verkar också vara väldigt delad uppfattning om hur han var som person från vänner/familj/wilmas vänner m.m. samt att han agerar väldigt olika i förhör och olika mot vakt eller förhörsledare. Även detta anser jag styrker hans personlighetsstörning.

• det har pratats tidigare om twitterkontot som verkar suspekta och medlemmar här har hittat kopplingar till T med dessa. Även vittnen pratar om att han blivit konstig och pratat om Trump och usa. Wilma berättar även att T sagt att hon var Hillary Clinton, djävulen/satan och andra konstiga saker. Någon nämnde också att T var ett STORT fan av tupac, liknande en besatthet. Han har också nämnt att det var häftigt att sitta inne. Där väskan hittades, står det uppställt en träbit märkt Tupac och tupacs ansikte med brännpenna. Denna ser för mig placerad ut, ska man knöka in en ganska tung och otymplig väska högst upp i en garderob skulle denna träbit vara i vägen och ramla enligt mig. Detta stärker mina misstankar om hans sjuka beteende. Kan han ställt den där med tankarna om att han är gangster som dödat/styckat Wilma och därför ställt den där?

Hoppas det inte blev rörigt.. diskuterar gärna saken med er
Citera
2020-05-15, 11:20
Medlem
Har försökt följa fallet sedan dag 1 och nu lyckats läsa igenom FUP+bilaga (skummade vissa delar). Har kommit till samma slutsatser som flera andra här i forumet och tänkte lyfta dessa. Argumentera gärna om ni är av annan uppfattning eller om jag missuppfattat något.

Tidslinjen: T och W var i bråk 14/11, strax efter 17 fram till 18:00/"18:30". Vittnesmål från grannar. W misshandlas svårt i vardagsrummet. Följande två scenarion möjliga:
1: T sticker efter misshandeln, kommer sedan hem vid 22 och finner W död (hon kan då innan själv ha släpat sig till sängen).
2: T sticker efter misshandeln, kommer sedan hem vid 22 och finner W fortfarande vid liv. (hon kan då själv ha släpat sig till sängen) Ytterligare oväsen hörs från lägenheten då T avslutar det han påbörjade tidigare under kvällen (vittnesmål från andra grannar).

Oavsett scenario 1 eller 2 så försökte T få det att se ut som W stuckit (tågresan, betalande med hennes kort). I Lysekil gömmer T bankomatkortet och eventuellt tillhygge som använts vid mordet/misshandeln (troligtvis på en lerig plats). Det måste vart något som går att dölja under en jacka då vittnesmål säger att T inte hade något synligt bagage. Som tidigare nämnts går T hem för att han inte kan köpa en ny biljett med sitt bankomatkort.

Kommande dagar sker styckning och förvaring av kroppsdelar på vinden samt städning. Han har gott om tid på sig då familjen inte börjar leta på allvar förrän på söndagen.

Måndagen 18/11 kan det vara så att T sprider ut W i samband med sitt jobb (alla dessa frekventa besök till lägenheten). Soprum hos brukare känns då mest troligt då samtliga resor med arbetsbil loggats.
Kan någon som läst FUP se om arbetsbilarna undersökts av likhund (är det sidan 103 i FUP)? jag tyckte mig inte kunna tolka vilka fordon det handlar om.
Problemet med utspridning under arbetstid 18/11 är ju att W's mamma bad om att få kolla vinden redan 17/11 och 18/11. Från söndagen till måndagen kunde hon visserligen få känslan att något saknades, men något uppseendeväckande verkade hon inte ha sett någon av dagarna.

Resorna hem kan också vara ren paranoia utifrån det han gjort. Han vill kolla lägenheten hela tiden. Kroppen kan redan vara bortforslad vid annat tillfälle. Enl. W's pappas vittnesmål sågs lera i lägenheten under lördagen.

Ett par saker som stör mig:
- Själva styckningen av kroppen. De knivar som finns i lägenheten lär ha vart svåranvända vid styckning. Iaf om du styckar utan kunskap om anatomin. De verkar ej särskilt vassa. Han måste haft något annat verktyg, och isf är det bortforslat med kroppen. Han verkar inte ha handlat något mellan 15-17/11, om han inte betalade kontant. Och då borde någon ha sett honom. Om han inte hade hjälp.

- Hur noga har man kollat vindsförrådet beträffade blod och Bluestar? Om 2 likhundar markerat där borde förrådet blivit mer undersökt.

- Att det inte är mer synligt blod på överkastet (bluestar visar ju tydligt) trots att det inte har tvättats. Hon måste nästan ha legat inlindad i något. Enl. mamman älskade W fleecefiltar. Eller kanske var det det försvunna duschdraperiet?

- Sängkuddarna (de trasiga och blodiga överdragen) verkar ha vart med vid själva styckningen av huvudet? Som lär ha skett i badrummet (utifrån blodsbild). Så en teori är att han la hennes huvud på kudden och sedan avlägsnade det.

- Har poliserna hört sig för i butiker som säljer verktyg eller rengöringsgrejer i Uddevalla?
- Det sägs inget om T's historik på mobilen. Utgår från att det kontrollerats. Tänker mig sökhistorik m.m.
- Har polisen införskaffat bilder från T's lägenhet det senaste halvåret. Från kompisar och dylikt. För att se om något saknas i lägenheten nu.
- Har man kollat W's moln? Alla moderna mobiler laddar ju upp innehåll i molnet numera.

Man förutsätter ju att såna här saker är kollade.

Ska avrunda med lite tankar bara.
- T's kontrollbehov och känsla av att vilja äga W visade sig även efter mordet. Den där lilla blodiga skylten med hans namn i väskan med hennes huvud känns som ett prick över i:et. Finns ett exempel på en seriemördare som styckade och behöll huvuden för att han ville känna att "flickorna förevigt var hans".
- Sms-historiken är hemsk. Orkade inte läsa allt. Totalt undergiven och i beroendeställning till honom.
Stackars flicka.
- Dådet i sig känns som ett klassiskt relationsmord där känslor (med ev. drogmissbruk som bidragande faktor) tar över handen. Jag tror dock mer på psykopatiska drag än psykos.
- Jag hoppas innerligt att han fälls. Mycket indicier och ingen alternativ gärningsman. Mycket teknisk bevisning. Dödsorsaken går ej att fastställa men att hon är död är ett faktum.

Hade jag bott i trakten hade jag deltagit i sökandet som FIKK anordnar i helgen.
Citera
2020-05-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
kan snubben ha använt sina brukares avfallsrum för att göra sig av med delarna, kanske via matavfall..han hade ju nycklarna..

Det är många som tänker det då han körde flera vändor hem under sitt arbetspass.
Har polisen sökt där?
Citera
2020-05-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Jag har många tankar/funderingar.. ska försöka göra mig så tydlig och förstådd som möjligt.

• största delen av blodspåren går från vardagsrum in på toalett, men likhundar har markerat i sängen där man även kan se blodspår i formationen av en kropp med bluestarundersökning. Misshandeln/mordet började enligt undersökning i vardagsrummet där det finns blodspår och dna på golv och väggar. Samt ett spår av en hand på benstödet på fotöljen. (Wilmas när hon ligger på golvet och möjligen försöker resa sig, eller T's när han slår på henne eller försöker dra/lyfta kroppen?) Hur kan de vara så mycket blod i vardagsrummet när det är sovrummet som hon avlidit i, där det inte alls finns mycket blodspår (i jämförelse).

• man hittar stoppning från kuddar samt örngott och kuddöverdrag till kuddar som passar överkastet i parets bostad och som dessutom har blodspår från wilma. På kuddöverdragen finns stora rispor från kniv (antaganden) och stoppning från kuddarna är blöta. Kan han kvävt henne med dessa i sängen? Samt strypt henne med snöret till hans morgonrock som hittas i papperskorgen. Därav likspår i sängen. Det förklarar dock fortfarande inte blodspåren. Kan han ha haft kuddarna över ansiktet på wilma i duschen när han styckade henne och sen duschat av dom från blod. Därav den stora rispan tvärsöver kudden samt att dom var blöta.

• likhundar markerar på vind. Kan han förvarat huvud+kropp på vinden. För att sedan bära iväg kropp och göra sig av med. Förslagsvis dom gånger han jobbade och vittnen sett honom hemma, samt rutt från gps i arbetsbil visar att han varit hemma vid 5 tillfällen? (Arm+arm+ben+ben+torso. Huvud hann han inte, eller ville inte göra sig av med?!). Tittar man på rutten har han också varit nära vatten (bäveån) under rutten. Han pratar också i ett samtal med en vakt efter han blivit frihetsberövad om en å.

• kan man tänka sig att han har en grav psykisk störning. Tänker typ schizofreni diagnos, samt narcissistisk personlighetsstörning samt psykos till och från under dessa dagar. Mycket gick emot honom och tillslut brast det. Bla Resan till USA gick inte som han tänkt, Wilma gjorde slut. Det verkar också vara väldigt delad uppfattning om hur han var som person från vänner/familj/wilmas vänner m.m. samt att han agerar väldigt olika i förhör och olika mot vakt eller förhörsledare. Även detta anser jag styrker hans personlighetsstörning.

• det har pratats tidigare om twitterkontot som verkar suspekta och medlemmar här har hittat kopplingar till T med dessa. Även vittnen pratar om att han blivit konstig och pratat om Trump och usa. Wilma berättar även att T sagt att hon var Hillary Clinton, djävulen/satan och andra konstiga saker. Någon nämnde också att T var ett STORT fan av tupac, liknande en besatthet. Han har också nämnt att det var häftigt att sitta inne. Där väskan hittades, står det uppställt en träbit märkt Tupac och tupacs ansikte med brännpenna. Denna ser för mig placerad ut, ska man knöka in en ganska tung och otymplig väska högst upp i en garderob skulle denna träbit vara i vägen och ramla enligt mig. Detta stärker mina misstankar om hans sjuka beteende. Kan han ställt den där med tankarna om att han är gangster som dödat/styckat Wilma och därför ställt den där?

Intressant. Tror på några ful droger som utlöst en psykos... Det + psykiska sjukdomar, ingen bra kombo.
Citera
2020-05-15, 11:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Om du hade varit i USA, ja! I Sverige gäller fri bevisföring, fri bevisprövning och fri bevisvärdering. Alla bevis är tillåtna!

Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Bl.a. finns regler som förbjuder sådan bevisning som utgör hörsägen eller andrahandsuppgifter. Om ett åberopat bevis anses utgöra hörsägen, kommer förbudsreglerna leda till dess uteslutning ur domstolsprövningen, på grund av att det anses otillåtet.

Vilket kan vara "tur" för vissa..

Kära Snoken, läser gärna på lite mer om svensk lagstiftning, för att höja din trovärdighet något:

Här är vad som gäller i Sverge
Principen om fri bevisprövning

35 kap. 1 § rättegångsbalken stadgar att ”rätten skall efter samvetsgrann prövning av allt, som förekommit, avgöra, vad i målet är bevisat”. Detta innebär att parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram, oavsett hur bevisningen har kommit fram.

I andra länder, ex. USA finns regler om vad för slags bevisning som är tillåten men det systemet har inte Sverige.

Principen om fri bevisprövning innefattar även fri bevisvärdering. Det innebär att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen. Med andra ord finns det inga regler som säger att en typ av bevis väger tyngre än en annan typ av bevis. Däremot är det ofta som ett dokument, en video- eller ljudinspelning väger tyngre i bevisningen än en persons utsaga.

Eftersom all typ av bevisning är tillåten enligt svensk rätt så kan du använda inspelningar av dina samtal som bevis. Ljudinspelningen skulle också ha ett ganska högt bevisvärde beroende på vad som uttalas i samtalen.”

https://juridiktillalla.se/fraga/2018-07-13-principen-om-fri-bevisprovning
Citera
2020-05-15, 11:23
Medlem
delarna väger väl en del så han mpste ha gått flera ggr eller gjort ett jökligt grundligt jobb med massor av små bitar.

han försäger sig också flera ggr då han påstår att knivar är för slöa för att srycka nån..hur vet han det
Citera
2020-05-15, 11:24
Medlem
Citat:

Kommentar din översta punkt. Tror också det med kudden, de hittade även vävnadsrester på den

Angående blodet så blöder hon ut kraftigt är det inte konstigt att det knappt finns blod i sängen och man blöder inget när man är död så förmodligen har han lagt henne där i princip död.
Tror även han har haft ”sex” med henne då.
Citera
2020-05-15, 11:25
Medlem
Citat:
delarna väger väl en del så han mpste ha gått flera ggr eller gjort ett jökligt grundligt jobb med massor av små bitar.

han försäger sig också flera ggr då han påstår att knivar är för slöa för att srycka nån..hur vet han det
Precis, hur vet han det om han inte har provat att stycka en kropp?
Citera
2020-05-15, 11:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Vad heter mamman och hennes sambo, var bor dessa och var bodde hennes riktiga pappa.
Och vad heter han?
Mamman heter Linda Andersson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5Vxe5/wilmas-mamma-om-mordet-pa-hennes-dotter-ren-och-skar-ondska
Citera
2020-05-15, 11:27
Medlem
Citat:

Kollar du på bilderna han har tagit så ser du att de ligger täckplast eller nått som rullats ut i hallen och köket 🤔
Citera
2020-05-15, 11:28
Medlem
Citat:

Punkten 3 - Han kan ju ha förvarat väskan med huvudet där under en tid.
Polisen har sagt att väskan legat i garderoben from första gången dom sökte igenom lägenheten. Men dagarna innan det kan ju Tishko ha haft väskan uppe på vinden. Om jag inte minns fel fanns det uppgifter från Wilmas mamma och pappa att han inte ville gå upp på vinden när dom efterfrågade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in