Citat:
Ursprungligen postat av
Lalle46
Och även påstod att någon hällt in blod genom brevinkastet mm..
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tycker det är allvarligare att packa in sin döda flickväns huvud i aluminiumfolie (fullt med hans fingeravtryck). Jag tycker även att det är allvarligare att säga "hon fick vad hon förtjänade" som han säger på häktet.
Du har försvarat honom sedan förra svängen jag läste i tråden. Ända från dag 1 har du försvarat honom. Du måste förstå nu, det är över. Det är över. Du är fortfarande i förnekelsestadiet.
Ja den teorin kommer jag ihåg.
”Ursprungligen postat av vemsa
Citat
Men det finns olika slags brevinkast, och det går att använda hjälpmedel för att skjuta in saker.
Teknikerna kan inte se var blod har kommit ifrån med sån exakthet som du tror.
Och hur ska de kunna skilja mellan att någon har sprutat blod in genom brevinkastet, och att W står vid dörren på väg att fly ut när Tishko sticker en kniv i henne så blodet sprutar?”
Citat
Och jag undrar om man fortfarande kan kasta in saker genom brevinkastet i Tishkos ytterdörr?
Det är ju i så fall nämligen möjligt att plantera bevis i lägenheten, tex blod och Wilmas tillhörigheter mm.”
Citat
Genom många brevinkast går det att kasta saker ganska långt in i lägenheten, om man bara vill. Och blod kan sprutas in.
Och Tishko var väl borta från lägenheten nån gång efter att Wilma försvann, och jobbade bla?
Annars kan det ha skett nattetid. Och jag pratar om mindre saker och/eller mindre mängder blod. Eller stora mängder utsorterade blodpartiklar, alltså sådana som kan bli kvar efter normal rengöring och som kan upptäckas med hjälp av Luminol.
Jag kan tänka mig att professionella kriminella sysslar med sånt”.
Desperata (bort)förklaringar. Ungefär lika ”smarta” förklaringar som T ger till sin hantering av aluminiumfolie, där han i princip leds in självmotsägelser (vid mer än ett tillfälle och utan att han verkar inse det) av förhörsledaren.
Desperate times calls for desperate measures, som USA-fantasten Tishko skulle sagt.