Citat:
Anar en liten diss mot min lilla lista jag drog rent spontant i all hast tidigare, visst är en isolerad händelse som hans kvällsrutt i Ljungskile inte lika graverande som huvudet i hans garderob. Det fattar jag. Men jag tycker hans beteende i dagarna kring mordet är intressanta "bevis" och jag tvekar inte en sekund på att man kommer ta det i rättegången. Att han visar så pass avvikande beteende är omständigheter som ligger honom till last, kanske man ska säga då, istället för bevis. Om det blir vettigare att förstå hur jag menar.
Det är ju fortfarande hela bilden som gäller. Hans beteende kring att hon dog, men även hans beteende på häktet kommer ju tas upp. Förutom tekniska biten med fynd, blod och allt. Och jag menar att det inte direkt är till fördel för honom i rättegången. Aja, nog dravlat om det.
Det är ju fortfarande hela bilden som gäller. Hans beteende kring att hon dog, men även hans beteende på häktet kommer ju tas upp. Förutom tekniska biten med fynd, blod och allt. Och jag menar att det inte direkt är till fördel för honom i rättegången. Aja, nog dravlat om det.
Nej, absolut inte. Det var mest riktat mot Arcanii och den långdragna diskussion vi hade. Dig gillar jag ju!
Givetvis kommer dessa uppgifter läggas fram och användas emot Tishko (med all rätt!)
Men bevisvärdet av detta är fruktansvärt lågt. Framförallt när hans advokat tar till orda och påpekar att vittnesförhör under förundersökningen pekar på att Tishko sagt och gjort mycket märkliga saker förr, långt innan Wilmas död. Det har pratats om satan som samarbetar med demokraterna mot Trump, det har varit trekanter med kompisar, han har gått på droger etc.
Skulle man däremot hitta kvarlevor från Wilma i Ljungskile, då kommer hans närvaro i Ljungskile vara väldigt graverande ur bevissynpunkt :-)