2020-05-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Anar en liten diss mot min lilla lista jag drog rent spontant i all hast tidigare, visst är en isolerad händelse som hans kvällsrutt i Ljungskile inte lika graverande som huvudet i hans garderob. Det fattar jag. Men jag tycker hans beteende i dagarna kring mordet är intressanta "bevis" och jag tvekar inte en sekund på att man kommer ta det i rättegången. Att han visar så pass avvikande beteende är omständigheter som ligger honom till last, kanske man ska säga då, istället för bevis. Om det blir vettigare att förstå hur jag menar.

Det är ju fortfarande hela bilden som gäller. Hans beteende kring att hon dog, men även hans beteende på häktet kommer ju tas upp. Förutom tekniska biten med fynd, blod och allt. Och jag menar att det inte direkt är till fördel för honom i rättegången. Aja, nog dravlat om det.

Nej, absolut inte. Det var mest riktat mot Arcanii och den långdragna diskussion vi hade. Dig gillar jag ju!

Givetvis kommer dessa uppgifter läggas fram och användas emot Tishko (med all rätt!)
Men bevisvärdet av detta är fruktansvärt lågt. Framförallt när hans advokat tar till orda och påpekar att vittnesförhör under förundersökningen pekar på att Tishko sagt och gjort mycket märkliga saker förr, långt innan Wilmas död. Det har pratats om satan som samarbetar med demokraterna mot Trump, det har varit trekanter med kompisar, han har gått på droger etc.
Skulle man däremot hitta kvarlevor från Wilma i Ljungskile, då kommer hans närvaro i Ljungskile vara väldigt graverande ur bevissynpunkt :-)
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte blodförlusten var så enorm som man kan tro av Bluestar-reagensen. Svabben han använt har säkert spritt ut massor. Själv tror jag att hon avled av slagen i huvudet, även om det inte skedde ögonblickligen. Kanske med hjälp av en kniv i slutändan.

Hon har eg inte så mycket skador på huvudet inga livshotande iaf, möjligtvis tuppa hon av..
Knivmord tror jag mer pga stänkbilderna
Citera
Medlem
Ang aluminiumfolliet så hade Tishko och häktesvakten ett ganska intressant samtal om det. Tishko undrade lite "hur mina fingeravtryck kunde finnas på foliet". Häktesvakten gjorde bort sig lite där genom att säga att "det är ju inte så konstigt, det var ju ditt aluminiumfolie hemma hos dig". Och den upplysningen tackade Tishko så mycket för.

Allt ovan fritt ur minnet från förhöret med häktesvakten.
Citera
Medlem
Man borde använda sig av Gunvald Larsson- metoden för att få han att börja prata. Då hade han nog erkänt.
Citera
2020-05-15, 10:04
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csf
jag hoppas dom har sökt i hans frys
Där fanns bara mat.
Citera
2020-05-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ang aluminiumfolliet så hade Tishko och häktesvakten ett ganska intressant samtal om det. Tishko undrade lite "hur mina fingeravtryck kunde finnas på foliet". Häktesvakten gjorde bort sig lite där genom att säga att "det är ju inte så konstigt, det var ju ditt aluminiumfolie hemma hos dig". Och den upplysningen tackade Tishko så mycket för.

Vadå vad kunde Tishko göra med den informationen?
Citera
2020-05-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csf
jag hoppas dom har sökt i hans frys
Hoppas att dom rotat runt, nere i hemtjänstkundernas frysar.
Citera
2020-05-15, 10:06
Avslutad
Citat:
Jag tror inte blodförlusten var så enorm som man kan tro av Bluestar-reagensen. Svabben han använt har säkert spritt ut massor. Själv tror jag att hon avled av slagen i huvudet, även om det inte skedde ögonblickligen. Kanske med hjälp av en kniv i slutändan.

Hm. Det är möjligt att hon inte blödde ut. Jag är öppen för att reagensfotona får det att se värre ut än det kanske var, blodförlustmässigt. Det är förvånansvärt lite blod på väggar och möbler, och dessutom tyder handavtrycket på fåtöljen på att BO var vid medvetande efter att hon började blöda på allvar.

Hon kan absolut ha slutat skrika pga. slag mot huvudet. Det förklarar det plötsliga förloppet bättre än medvetslöshet pga. blodförlust.
Citera
2020-05-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Varför verkar polis och media vara så förtegna om vilken kroppsdel mördaren hade sparat och varför?

Det är de ju inte längre. De har gått ut med att det är huvudet.
Citera
2020-05-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Hon har eg inte så mycket skador på huvudet inga livshotande iaf, möjligtvis tuppa hon av..
Knivmord tror jag mer pga stänkbilderna

Hon hade ju skitmycket skador på huvudet. Spår efter trubbigt våld....
Citera
2020-05-15, 10:11
Medlem
Citat:

Det kan absolut vara som du säger. Men en normalt funtad försvarsadvokat skulle vid en första anblick av sådan här bevisning påpeka att detta är klientens bostad och klientens föremål, därav DNA-träffarna. Det är ju standard och absolut grundläggande, så detta hade ju troligen advokaten tagit med Tishko långt före detta samtalet ägde rum.

Sedan hoppas man ju att häktesvakten kläckte ur sig detta för att vara "good guy", så att Tishko skulle känna medhåll/tillit från häktesvakten och på så sett snacka vidare. Annars är det en ovanligt dum häktesvakt...
Citera
2020-05-15, 10:12
Medlem
csfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hoppas att dom rotat runt, nere i hemtjänstkundernas frysar.

precis det också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in