2020-05-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej
Vadå vad kunde Tishko göra med den informationen?
Det är en förklaring på att det är hans fingeravtryck på foliet som huvudet är inpackat i. Och kan användas vid ett försvar. Självklart har någon annan packat in foliet, med Ts fingeravtryck på. Likaså kan detta appliceras på tejprullen kan jag tänka. Jag är ingen försvarsadvokat, men allt kan tas fram för att så rimligt tvivel.
Citera
2020-05-15, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han hann nog inte, det är ju en jävla massa saker han dumpat, och säkert på många platser och kunde nog inte komma på vart han skulle göra av väskan med alla grejer ..

Jag tror också det. I efterhand kan man konstatera att han hann bli av med det mesta, men också att han överrumplades av häktningen. Det är rimligt att tro att han överskattat sin egen förmåga att "ligga under radarn" sas. Speciellt om han druckit och brukat tyngre saker som inte synts på det utspädda urinprovet. Det hade varit rikigt intressant att se ett ordentligt lab-prov, blod/hår, istället för ett meningslöst resultat av kiss-sticka. Han kan bara inte ha varit en sådan idiot att han trott att han skulle kunna komma undan med "fyndet". Riktigt så korkad är inte MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Från min sida är det en kvalificerad gissning baserad på blodförlustmängden (se foton på vardagsrummet efter reagensmedel applicerats) samt vittnesuppgifter om att dödsskriken plötsligt upphörde. Varför är detta viktigt för dig att BO kanske inte dog/blev medvetslös pga blodförlust? Hur skulle hon annars ha avlidit?

Kaftigt våld mot huvudet är livshotande. Tror hon avled av skallskador med tanke på vad rättsläkaren beskriver i obduktionsrapporeten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det kan absolut vara som du säger. Men en normalt funtad försvarsadvokat skulle vid en första anblick av sådan här bevisning påpeka att detta är klientens bostad och klientens föremål, därav DNA-träffarna. Det är ju standard och absolut grundläggande, så detta hade ju troligen advokaten tagit med Tishko långt före detta samtalet ägde rum.

Sedan hoppas man ju att häktesvakten kläckte ur sig detta för att vara "good guy", så att Tishko skulle känna medhåll/tillit från häktesvakten och på så sett snacka vidare. Annars är det en ovanligt dum häktesvakt...
Han medger i förhöret att det var en blamage. Så det verkar ha varit ett ofrivilligt yttrande från hans sida.
Citera
2020-05-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Varför är detta viktigt för dig att BO kanske inte dog/blev medvetslös pga blodförlust?
Vart sa jag detta? Kan du vänligen citera vart jag skrev detta?
Snubben jag svarade sa att han specifikt hade sett något i FUP:en och att han skulle kolla igen senare, då sökte jag igenom PDF:en direkt istället och svarade honom.

Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Du använder ett ord du själv hittat på - "medicinsk chock". Du menar, troligen, cirkulatorisk chock eller blödningschock (samma sak). Det finns fler typer av chock inom medicin (neurlogisk t ex.)
Ne, det är ju faktiskt du som har fel här. Medicinsk chock är en väldigt vanlig term för cirkulationssvikt. Den finns med i nästan all medicinsk litteratur, att ni som praktiserar yrket inte använder den termen specifikt under arbetstid betyder inte att den är påhittad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Kaftigt våld mot huvudet är livshotande. Tror hon avled av skallskador med tanke på vad rättsläkaren beskriver i obduktionsrapporeten.

Absolut. Se mitt svar till Picasso2, jag börjar ändra min uppfattningen i den riktningen.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Men varför spara huvudet? Så där lagom fräscht att ha i garderoben.
Citera
2020-05-15, 10:16
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Hon hade ju skitmycket skador på huvudet. Spår efter trubbigt våld....
Har du läst så ser du en blånad i pannan några få skador på ögonen invändigt ett litet benfragment löst i ögat, inga skador alls på näsa mun haka tinningar
Några skurna sår i pannan och ögat som uppges komma efter döden
Inga brott på skallbenet etc
Tycker det är få skador som bekräftas uppkomna innan döden.
Citera
2020-05-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Dom gick väl inte ut med det samma kväll?
Nej de gick ut med det någon dag senare. Helt korrekt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Vart sa jag detta? Kan du vänligen citera vart jag skrev detta?
Snubben jag svarade sa att han specifikt hade sett något i FUP:en och att han skulle kolla igen senare, då sökte jag igenom PDF:en direkt istället och svarade honom.

Ber om ursäkt, jag feltolkade.
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men varför spara huvudet? Så där lagom fräscht att ha i garderoben.
Svårast att göra sig av med om det inte ska hittas..
Citera
2020-05-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Har du läst så ser du en blånad i pannan några få skador på ögonen invändigt ett litet benfragment löst i ögat, inga skador alls på näsa mun haka tinningar
Några skurna sår i pannan och ögat som uppges komma efter döden
Inga brott på skallbenet etc
Tycker det är få skador som bekräftas uppkomna innan döden.
Enligt protokollet så har de flesta av skadorna inträffat före döden. Polsen sa även på presskonferensen i onsdags att hon utsatts för grovt våld för att de hittade skador på huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in