2020-05-15, 09:21
Medlem
Här kommer kör-schemat i Tingsrätten.

https://docdro.id/i0KKQIj
Citera
2020-05-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Mobilen stängs av manuellt på morgonen den 15/11 i bostaden.

Så den var på ända tills dess? Ja då rök den möjligheten.

Men bevisar å andra sidan att mobilen var tillbaka hemma igen efter resan.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Wilma blev bara 17 år, har man inte ansvar för sina barn, mini iaf tills de blir 18 år ?

Absolut. Vissa kanske inte borde ha blivit föräldrar, med facit i hand.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Har varit uppe tidigare, men har nog missat en del kring det.

Kan motivet handla om en graviditet? I förhöret med kuratorn på skolan i Uddevalla finns en omaskad fråga till kuratorn om hon vet om Wilma varit gravid. Wilma hade ett nybesök bokat till ungdomsmottagningen den 21:a efter att hon försvunnit som hon inte dök upp på.

Kan vara en del av motståndet från den åtalade att göra ett erkännande. Att han även tagit livet av ett foster?
Kan mycket väl vara en del i det hela, hon hade ju även en tandläkartid hon missade: två vårdbesök den veckan med möjlighet att i förtroende, för utomstående, berätta om sin situation...
Citera
2020-05-15, 09:23
Medlem
Hm .. en fundering pappan till den mordmisstänkte.. var ju 100% säker på att sonen inte hade mördat eller gjort Vilma illa... Vad säger och anser han nu då när man funnit Vilmas huvud i en väska i sonens lägenhet.. Någon som har kännedom eller till och med känner pappan till den misstänkte... Bore intressant och höra om han fortfarande tror att sonen är oskyldig...
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Wilma blev bara 17 år, har man inte ansvar för sina barn, mini iaf tills de blir 18 år ?
De är vårdnadshavare tills hon är 18 ja, hon försökte få egen bostad av soc men blev hänvisad att hon har vårdnadshavare ..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Du använder ett ord du själv hittat på - "medicinsk chock". Du menar, troligen, cirkulatorisk chock eller blödningschock (samma sak). Det finns fler typer av chock inom medicin (neurlogisk t ex.)

Ja, det är klart att jag menar cirkulatorisk chock. Förlåt att jag inte använder gängse jargong.
Citera
2020-05-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jag tror ingen hade över huvudlaget koll på deras relation, dessutom vände hon ju efter en minut och då var han ju hennes allt.

Som sagt, det sista smset är det som finns att utgå ifrån.
VI kan utgå från sms ja. Vi i tråden. Men hon har pratat med vänner. Hon tyckte det var jobbigt men samtidigt skönt att hon gjort slut. Vet inte vad du försöker göra här, men läs fupen. Den finns av en anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Vad heter mamman och hennes sambo, var bor dessa och var bodde hennes riktiga pappa.
Och vad heter han?
Riktiga pappa??! Markus?
Fa.en , han är väl inte alls på riktigt?!
Har väl f.ö. nu rört på sig, från lyse och nån mil inåt land, till bro?
Ingen runt den stackars Wilma verkar ha varit på riktigt, snarare tvättäkta white trash!
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Så den var på ända tills dess? Ja då rök den möjligheten.

Men bevisar å andra sidan att mobilen var tillbaka hemma igen efter resan.

Den lämnade aldrig bostaden sedan sista samtalet med mamman vid 17 tiden den 14/11.. v
Endast MGM S telefon loggade resan..
Citera
2020-05-15, 09:25
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Hm .. en fundering pappan till den mordmisstänkte.. var ju 100% säker på att sonen inte hade mördat eller gjort Vilma illa... Vad säger och anser han nu då när man funnit Vilmas huvud i en väska i sonens lägenhet.. Någon som har kännedom eller till och med känner pappan till den misstänkte... Bore intressant och höra om han fortfarande tror att sonen är oskyldig...

Tror att det beror på hur han döms vad de ”tror” offentligt ..
Citera
2020-05-15, 09:27
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
VI kan utgå från sms ja. Vi i tråden. Men hon har pratat med vänner. Hon tyckte det var jobbigt men samtidigt skönt att hon gjort slut. Vet inte vad du försöker göra här, men läs fupen. Den finns av en anledning.

Men lägg ner, vadå försöker göra? Jag argumenterar för den bild jag fått av sms konversationen . Du vill ju inte läsa vad jag skriver uppenbarligen. FUP:en har jag läst redan, oavsett förhören så går jag på hur jävla känslomässigt styrd hon var av honom. Och ja, smsen är det sista livstecknet och där står ingenting om att det är slut utan att "dammsugaren funkar inte"

Låter då fan inte som hon dragit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in