2020-05-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej tror jag inte, han hade ju hela nätterna på sig. Jag tror han hade nån sjuk tanke med att spara skallen, ty denna människa är skapt av djävulen.
Med tanke på att han SMSat att han vill dela upp henne i fyra delar och knulla dom separat så tror jag också att han hade någon fantasi med huvudet. Som t.ex. Ed Kemper...
Citera
2020-05-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Om jag förstod det rätt så gick hon upp på vinden dom gångerna. För att va själv efter dom gjort slut eller nåt.. antar jag.

Edit: såg nu att flera skrivit att hon försökt hänga sig. Fyfan vad hemskt, och det väckte inga varningssignaler hos någon i närheten/soc? Usch.

Hoppas innerligt att hon vilar i frid efter detta
Senast redigerad av Siccario 2020-05-14 kl. 16:53.
Citera
2020-05-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Marin
Det är klart han säger så, han vägrar ju erkänna eller kommentera något under förhör. Wilmas föräldrar, du får läsa fupen istället för att framstå som riktigt dum här. Han hade ju span på sig, förmodligen hann han inte röja undan huvudet. Som sagt läs fupen

Fast visste han att han hade span på sig? Han hade fixat bort resten av kroppen som ännu inte hittats, varför kunde hann inte Ta med huvudet också. Det var väl inte så att det inte fick plats i bilen.
Citera
2020-05-14, 16:52
Medlem
Citat:
Med tanke på att han SMSat att han vill dela upp henne i fyra delar och knulla dom separat så tror jag också att han hade någon fantasi med huvudet. Som t.ex. Ed Kemper...

Vem hade han smsat det till? Verkligen sjukt att vilja knulla en död människa.
Citera
2020-05-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccario
Men varför censureras den händelsen flera gånger? Känns som att nånting hänt. Nu spårar jag nog men kan hon ha försökt skada sig?
Ja my bad, som andra skrev så hade hon försökt ta livet av sig uppe på vinden. Jag har missat det i FUP:en

Citat:
Vem hade han smsat det till? Verkligen sjukt att vilja knulla en död människa.
Till Wilma, finns i FUP:en under förhör med T
Citera
2020-05-14, 16:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej så är det, jag skrev det i ett tidigare inlägg också. Att det kanske inte hade haft någon betydelse i slutändan ändå. Men jag ville bara förklara varför jag tycker det kanske hade varit bra att hitta huvudet vid husrannsakan den 19 och inte den 28 november. Man tog bilder på själva väskan den 19 november redan.

Men som många andra är inne på, så förklaras det i FUP varför man jobbade som man gjorde. Det förändrar inte min ståndpunkt om att det hade varit en fördel att hitta det den 19 istället för den 28 nov.
Förmodligen hade det varit bättre - men jag har inte satt mig in i detta fall alls. Inte läst tråden eller Fup. Att det var pojkvännen som var skyldig förstod man tidigt. Brukar ofta fördjupa mig i mordtrådar men i detta fallet så har jag inte fastnat för något intressant utöver hur försvaret kommer läggas upp. Finns det något utöver att dödsorsak ej kan fastställas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Hoppas av hela mitt hjärta att någon tar lagen i egna händer. Hörde vad de sa på nyheterna hur han behandlat henne.
En riktig djävul är han. Inget annat än 100 % ond.
Varför ska såna få ta plats i samhället och slösa på luft?
De verkliga förövarna är hennes föräldrar och styvföräldrar. De gav henne aldrig en chans. Otrygg anknytning från tidig ålder, kände ingen tillhörighet och letade desperat efter en förankring där hon kunde känna sig eftertraktad och accepterad.

Tishko är en uppenbart störd individ, men föräldrarna misslyckades varje dag i 17 år före detta inträffade. De bär det huvudsakliga ansvaret - Wilma hade råkat illa ut på ett eller annat sätt inom en snar framtid oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man bemödar sig minsta lilla att läsa loggen på BP-undersökningen så var de bara där två gånger (19 och 20 nov) innan fyndet hittades den 28 nov. Alltså behöver inte liklukt uppstått fram till 20 nov. Huvudet var dessutom väldigt väl förpackat.

19 november kl.13.20–18.15 Spårsäkring vardagsrum.

20 november kl. 13.00–17.00 Spårsäkring övr. lägenhet.

28 november kl. 11.30–18.05 Spårsäkring sovrum. Fynd av huvud. Likhundssök.
Skitsnack. Det hade ändå gått 6 dagar. Lasarus i Bibeln luktade redan efter 4 dagar. Dessutom minns jag att initiala uppgifter gjorde gällande att huvudet hittades i nåt vattendrag vid en bro.
Citera
2020-05-14, 16:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Wilmas familj var uppe och rände på vinden för att leta efter Wilma.

Ja, han är en mördare. Och han är dum. Jag tror han fick hjärnsläpp och panik och hade inte möjlighet att göra sig av med huvudet. Den fick han ta hand om lite senare. Nu blev det inte något "senare" eftersom han sögs in väldigt snabbt. Folk hade ögonen på honom redan på lördagen. Han KUNDE inte smita ut och göra sig av med huvudet.
Det hade varit en 5 minuters promenad ner till kajen och släppa väskan i vattnet. Där finns gott om mörka hörn där ingen ser dig utan att du ser dem.
Citera
2020-05-14, 16:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Hon hadde prøvd å henga sig der uppe.
Ungefär nått sånt tror jag med. Det borde varit en varningsklocka som borde fått föräldrar och andra att se till att T aldrig mer kom i närheten av W.
Citera
2020-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Fast visste han att han hade span på sig? Han hade fixat bort resten av kroppen som ännu inte hittats, varför kunde hann inte Ta med huvudet också. Det var väl inte så att det inte fick plats i bilen.

det här är sjuka personer vi pratar om riktig sjuk!!
han behåller huvudet dels att han tror att ingen ska spåra likdelarna dels också för att han är ett kontroll freak, vill ha huvudet som sin sista kontroll över Wilma.

Han verkar vara flera personer samt att han är tagen av djävulen.
Citera
2020-05-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ja just ja, nämen förlåt. Jag glömde totalt bort att alla misstänkta och speciellt alla mördare (som du säger att han är) talar sanning och endast sanning. Glömde totalt bort att ingen, speciellt inte anhållna mördare ljuger i förhör.

My bad.
Han är en mördare men inte så dum att han skulle lämna huvudet när han bemödat sig med att stycka kroppen och gömt de andra delarna. Polisen ljuger för att de vet att T inte kan säga nåt utan att erkänna till de brott han är åtalad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in