2020-05-14, 16:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du köper alltså polisens lögn att det dröjde 14 dagar i rumstemperatur tills någon kände liklukt. I FUP står klart och tydligt att de kände liklukt så fort de klev in i lägenheten 28 november. Lik börjar lukta mycket tidigare än så. Någon har placerat väskan i lägenheten för att göra det enklare att få honom dömd för mord och griftefrid.

Du vet alltså att väskan varit på samma plats i 14 dagar? Det var nya uppgifter för mig. Från den 19 till den 28 är det 9 dagar. Före det har jag ingen aning om var väskan varit, förmodligen på vinden där likhundar markerat.

Och om du läser FUP så märker du att det luktade som satan när dom väl kom in med likhundarna den 28 november. Så pass mycket att man kunde gå till garderoben direkt och känna att det kom därifrån.

Plus att det var inslaget i ett paket, som kan ha hindrat lukten något initialt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
9 dagar*
De gjorde en mindre husrannsakan i början samt så kollade pappan och en syster igenom lägenheten först. De bytade låskolv samma dag. Nästa gång de gick in i lägenheten så möttes de av en distinkt odör. Läs FUP!
Blodspåren är också planterade eller?
14 dagar efter mordet hittades huvudet. Det är vad utredningen visar. Det stavas bytte, svensk. Jag är inte svensk medborgare. Så du menar att ingen var i lägenheten mellan typ 18 november och 28 november?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Mmm, OM dom lyckas fälla honom för det. Det har visat sig vara svårt när man inte kunnat fastställa dödsorsak. Mats Alm/Linda Chen, kvinnan dom hittade ingjuten i cement i Upplands Väsby är 2 exempel jag kommer på rätt snabbt

Fast kom igen cement... trubbigt våld mot huvudet verkar vara dödsorsaken..
Hur fan tänkte han när han stoppa in den i resväskan. Han måste ju fatta att dom skulle söka i lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vet inte om jag missuppfattat? Kanske, isåfall ber jag om ursäkt. Men förruttnelsen av huvudet verkar ha ställt till det rejält för dom;

"Hjärnan är grågrönt
missfärgad, mörjigt sönderfallande på grund av förruttnelse vilket kraftigt
försvårar bedömningen
, dock ses inga uppenbara större blödningar."

"På grund av avsaknaden av övriga kroppsdelar, förruttnelse och utifrån fynden
vid undersökningen har dödsorsaken inte kunnat fastställas."

Från FUP

Jo men vi talade ju om tungbenet vilket dom har kunnat undersökt och inte funnit några skador. Dom genomförde en skiktröntgen. Visst hade en förruttnelse inträtt det är ju korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei det stemmer inte, for hon måste ha lagt på sengen efter hon var død pga likhund markerte der.
Det kan vara en mellanlandning och att kroppen legat i sängen. Det som är svårt är i vilken ordning allt har skett. Men teorin är att hon slogs ihjäl i vardagsrummet.
Citera
2020-05-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Framgår i polisförhören att han suttit och vädjat om att fadern och annan anhörig inte skall dras med i undersökningen. Han visar stor omsorg om dessa men flickan är noll och intet värde för honom. Så djup är hans brunn att han mellan gråten att skona anhöriga från obehag fortsätter tiga om flickans lidande och öde och ljuga när han säger något.
Det är egentligen inte så konstigt då han inte respekterade Wilma men tvärtom har en stor respekt och social beroendeposition gentemot pappan.

Samtidigt så är Wilma inte längre i livet - det finns inga sociala konsekvenser i ekvationen längre. Pappan kan fortfarande få Tishko att känna skam, skuld.

Det kan självklart tolkas som omsorg, men jag tror inte omsorg är det första T känner gentemot familjen. Han har aldrig visat omsorg tidigare, iallafall i vad jag har sett.
Citera
2020-05-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast kom igen cement... trubbigt våld mot huvudet verkar vara dödsorsaken..
Hur fan tänkte han när han stoppa in den i resväskan. Han måste ju fatta att dom skulle söka i lägenheten.

kan vara så att han inte hunnit med att komma iväg med den väskan och blivit stressad när folk börjat leta i närheten så han har hållit sig inom hus och hoppats på att det skall lugna ner sig
Citera
2020-05-14, 16:41
Medlem
Citat:
Du köper alltså polisens lögn att det dröjde 14 dagar i rumstemperatur tills någon kände liklukt. I FUP står klart och tydligt att de kände liklukt så fort de klev in i lägenheten 28 november. Lik börjar lukta mycket tidigare än så. Någon har placerat väskan i lägenheten för att göra det enklare att få honom dömd för mord och griftefrid.
Om man bemödar sig minsta lilla att läsa loggen på BP-undersökningen så var de bara där två gånger (19 och 20 nov) innan fyndet hittades den 28 nov. Alltså behöver inte liklukt uppstått fram till 20 nov. Huvudet var dessutom väldigt väl förpackat.

19 november kl.13.20–18.15 Spårsäkring vardagsrum.

20 november kl. 13.00–17.00 Spårsäkring övr. lägenhet.

28 november kl. 11.30–18.05 Spårsäkring sovrum. Fynd av huvud. Likhundssök.
Citera
2020-05-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Inte enl tidigare nämnd tidningsartikel. 12 år eller rättspsykiatisk vård med särskild utskrivningsprövning.
"Men det ska han inte jubla över, i hans fall blir det nog längre än ett fängelsestraff" säjer GW.

Betr sjukhusfärden står det följande
"Senare under onsdagskvällen säger Jim Westerberg att han inte hört något nytt, men att han utgår ifrån att händelsen inte är allvarlig."

Undrar hur den inte kan vara allvarlig om han tvingas åka med ambulans, trodde inte ambulans användes annnars.

Klart med så mycket sjukhem som denna stolle visas upp kommer han aldrig mer släppas ut.
Nästa gång blir när han ska kremeras.
Citera
2020-05-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där var nog ett av de mer korkade uttalanden jag läst i tråden, och jag har läst många.

Jag misstänker att han haft väskan på vinden och flyttat runt. På söndagen, exvis sent på kvällen, tog han ner väskan från vinden till lägenheten. Det var ju en jäkla massa spring på vinden av familjemedlemmar under helgen (lördagen om jag minns rätt). Så där kunde den inte stå.
T har själv sagt i förhör att om han hade styckat kroppen, hade han inte behållit en kroppsdel. Han är en mördare, inte dum. Vems familjemedlemmar?
Citera
2020-05-14, 16:44
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
skulle inte kunna vara så att han hanterat huvudet där när han lagt det i väskan som gjort att de kommit liklukt i sängen då?

Om du tänker på vart alla stora blodspår är så är det mellan vardagsrummet och badrummet

Tittar man på bilden så er det mer enn huvued som har lagt på sengen.
https://forumbilder.com/i/r5Ic

Jag tror han har tvattat sängöverkastet, men siden fått blod och sperma flekker på det når han skulle pakke inn och gjemme bort huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
T har själv sagt i förhör att om han hade styckat kroppen, hade han inte behållit en kroppsdel. Han är en mördare, inte dum. Vems familjemedlemmar?
Ja just ja, nämen förlåt. Jag glömde totalt bort att alla misstänkta och speciellt alla mördare (som du säger att han är) talar sanning och endast sanning. Glömde totalt bort att ingen, speciellt inte anhållna mördare ljuger i förhör.

My bad.
Citera
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweIntelligence
Bara jag som inte känner samma sympati efter man läser att hon velat ha benranglet Tishkos kuk i röven?

Ganska självklart att hon mer eller mindre kände sig tvungen att skriva så för att inte bli misshandlad av äcklet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in