Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Coronaflykting så klart!

Från en inhuman regim... Kanske blir det nya, om vansinnet skulle fortsätta i höst.
Har levt karantänsliknande och inte haft Corona vad jag vet, men
de hade gärna fått testa mig vid gränsen, självklart, om de vill. Jag hade ju inte smitit in som en tjuv om natten, det var inte vad jag sade. Nu är det ju inte möjligt att komma in i Finland för mig, så det var ju iofs hypotetiskt, men men.
Men rent hypotetiskt skulle du ha kunnat
offra några finnar för att rädda dig själv? För redan på båten/flyget hade du kunnat smitta någon - om du bar Corona. För att inte tala om tullpersonalen...
Varför skulle Finland vilja ta emot sådana Corona-flyktingar som du? Varför skulle Sverige vilja ta emot andra flyktingar som flyr krig, död och elände?
Varför skulle Finland vilja använda sina knappa testkit på just sådana som du - du kan väl testas i ditt egna land och inte tära andras resurser? Och om ditt hemland vägrar att testa dig - tuff luck. Det är inte finnarnas problem.
Just du är en av dem som predikar här hur "ingen kommer att vilja ha något med pestsmittade Sverige att göra" - men det skulle alltså inte hindra just DIG (rent teoretiskt) att försöka rädda dig själv på bekostnad av några andra.
Trots att du VET att du KAN föra pesten vidare till helt oskyldiga människor.
Där ser man. Det är lätt att gapa här på nätet, men när man skrapar lite på ytan då är du ju exakt lika ego som du anklagar andra på den "andra sidan" vara. Mest ungdomar som inte bryr sig och så vidare..