2020-05-14, 03:00
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart bra! Vi må småkäftas med varann men vi är grannar och i en tid av kris. Fint att man hjälps åt. Norge ser ju ut att klara detta bättre.

Alla klarar det bättre än jävla pk sverige där alla ska vara så fina och pk, sen tigga om hjälp.. Fasen vad lågt!
Citera
2020-05-14, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Fullständigt meningslöst inlägg, då du inte bemöter något av det jag skrev.

Det finns ingen anledning att hylla sydkorea, och det finns inget att lära sig av dem.

Om man struntar i att bekämpa Covid, ja då finns inget att lära sig av Sydkorea. Om man däremot vill bekämpa covid och skona sin befolkning, så är det precis som jag länkade i artikeln, att de är "ett föredöme för resten av världen".

Vet inte varför du tycks hata ett land som verkligen lyckats. Eller det kanske är mest missunsamhet för att det går så dåligt med Covid i Sverige. Aja, kör på det, men det är väldigt genomskinligt och du gör bort dig med en massa trams som enkelt går att motbevisa med källor. Men det är ditt val, om dina inlägg skall framstå som seriösa eller som rena fantasier.
Citera
2020-05-14, 03:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tydligt också med hur Tengele väntade med att införa åtgärder. Först när smittspridningen kommit igång ordentligt så infördes åtgärder för att kontrollera takten.

Har man inte flockimmunitet som strategi så väntar man inte in allmän spridning.
Exakt. Så är det.
Citera
2020-05-14, 03:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag har svärföräldrar i riskgrupp, men dem har vi inte träffat inomhus sedan smittan tog fart i Sverige. Att jag höll ungarna hemma under flera veckor var en ren försiktighetsåtgärd. Jag ville helt enkelt ha tid på mig att se hur detta skulle utveckla sig och hinna bilda mig en egen uppfattning.
Kan säga att jag var i gott sällskap. Det var knappt hälften av eleverna som närvarade i dotterns klass under den perioden.
Själv var jag tvungen att stanna hemma från jobbet en period då jag hade luftvägssymptom, av hänsyn till kollegor som jag misstänker skulle kunna bli svårt sjuka.

Trots allt tycker jag att folk beter sig vettigt där jag bor. Om alla orkar agera förnuftigt kanske det inte krävs speciellt hårda restriktioner tänker jag, frågan är ju om folk gör det...

Nu känner jag ju dig, lite. Men alla är inte så privilegierade som oss, tyvärr. Vi har tagit in en stor underklass i det här landet som lever på marginalen. Då får man gå till jobbet om man hostar lite, det gör ju alla andra. Det är en jävligt komplicerad fråga egentligen men politisk korrekthet ska ta mig fan få stå till svars!
Citera
2020-05-14, 03:04
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, jag menade inte det utan det var frustrationen som kom ut. Dom hade kunnat lägga de peng på vården men väljer att skita i folket, min far bor i demensboende tex och har ca 8 år att leva. Ska statens strategi få ta hans sista år och sen tigga om hjälp av andra?

Dom hade kunnat planerat det bättre och inte agera som en rumänsk tiggare.

Svar ja men nu är det som det är men felet är man utan konkurrens godtyckligt gör en bedömning att vissa ska inte komma in på sjukhuset för de ska dö på hemmet.
Det stör mig så fruktansvärt när man dissar med regler och de har ingen chans även om det finns plats på IVA.
Citera
2020-05-14, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi har tusentals studenter på universiteten som tar sin examen nu och kan ta sig an uppgiften (ge dem en schysst lön), vi kan rädda liv, om vi vill. Biologer, kemister och andra som klarar av uppgiften. Det blir en krasch course in i verkligheten och kanske våra framtida räddare! Min dotter är biolog, hon har inte ens fått en förfrågan.

Sa han när testningen kan komma igång?

Vad fan, babblar om gängkriminalitet under en pågående pandemi? Skjut först och fråga sen! Nu är det en pandemi vi hanterar, vill man vara kriminell får man skylla sig själv! Vad är det för fel på det här landet. Sen lägger man in ”Var naiv”, jisses. Ridå!

Vi har en inkompetent regering och får levererat vad vi röstat på, varken mer eller mindre!

Bra idé. Borde finnas massa arbetslösa som du säger, som kan hjälpa till. Jag vet inte vari det brister, Damberg verkar ju inte heller riktigt tydlig i det.. vet inte hur han menar eller när det verkligen skall komma igång i större skala som de sagt att de vill... Får hålla tummarna att de ökar takten lite.
Citera
2020-05-14, 03:07
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag har svärföräldrar i riskgrupp, men dem har vi inte träffat inomhus sedan smittan tog fart i Sverige. Att jag höll ungarna hemma under flera veckor var en ren försiktighetsåtgärd. Jag ville helt enkelt ha tid på mig att se hur detta skulle utveckla sig och hinna bilda mig en egen uppfattning.
Kan säga att jag var i gott sällskap. Det var knappt hälften av eleverna som närvarade i dotterns klass under den perioden.
Själv var jag tvungen att stanna hemma från jobbet en period då jag hade luftvägssymptom, av hänsyn till kollegor som jag misstänker skulle kunna bli svårt sjuka.

Trots allt tycker jag att folk beter sig vettigt där jag bor. Om alla orkar agera förnuftigt kanske det inte krävs speciellt hårda restriktioner tänker jag, frågan är ju om folk gör det...

Den frågan kan vi svara på om 12 månader efter den andra vågen.
Citera
2020-05-14, 03:08
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Svar ja men nu är det som det är men felet är man utan konkurrens godtyckligt gör en bedömning att vissa ska inte komma in på sjukhuset för de ska dö på hemmet.
Det stör mig så fruktansvärt när man dissar med regler och de har ingen chans även om det finns plats på IVA.

Jag väntar på den dagen där dom till slut säger, din far är döende och har covid-19. Då ska jag nog ta och mörda hela regeringen! Fast sån möjlighet har jag inte bara en önskan. Hämnd är ljuv..
Citera
2020-05-14, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ibland så blir jag imponerad Hew18, inte för att jag tänker att bli smittad men bromsmedicin är något man får när man har AIDS som styrker immunförsvaret, och ett vaccin för AIDS, Herpes eller Covid-19 kanske aldrig kommer att utvecklas, vem vet?

Det som är intressant för mänskligheten om hur sjukvården samarbetar om hur man skyddar smittade människor, vilka kurer fungerar osv funkar för vi har inte bromsat smittan som man ska göra...

Förhoppningsvis så funkar remdesivir bra och att det även kommer ännu fler alternativ, vilket det lär göra. Får hoppas.

Jag tror vaccin för c19 kommer komma. Men sedan i vilken form och när känns ganska så ovisst.
Citera
2020-05-14, 03:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Värt att nämna gammle ittepa som hånade många i denna tråd. Hävdade att 30 %hade antikroppar för 1 månad sen.
Helt tyst just nu.

Det är bra att du hänger ut förnekare, nu måste vi få stopp på skiten! Vi kan fixa det här tillsammans, gå emot Tegnell, bär munskydd, skydda dig och andra. Knulla kan du göra en annan dag! Det kommer en dag imorgon också, men kanske inte för dig om du är en förnekare!
Citera
2020-05-14, 03:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Bra idé. Borde finnas massa arbetslösa som du säger, som kan hjälpa till. Jag vet inte vari det brister, Damberg verkar ju inte heller riktigt tydlig i det.. vet inte hur han menar eller när det verkligen skall komma igång i större skala som de sagt att de vill... Får hålla tummarna att de ökar takten lite.

Det är snack och lite verkstad. I en pandemi agerar man, inte reagerar!
Citera
2020-05-14, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, jag menade inte det utan det var frustrationen som kom ut. Dom hade kunnat lägga de peng på vården men väljer att skita i folket, min far bor i demensboende tex och har ca 8 år att leva. Ska statens strategi få ta hans sista år och sen tigga om hjälp av andra?

Dom hade kunnat planerat det bättre och inte agera som en rumänsk tiggare.
Det er trist at det er slik som du fortalte om nå. Jeg forstår nå hvorfor du skrev det om Hallengren.
Jeg håper at Sverige velger å bruke mer penger på vården fremover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in