Citat:
Ursprungligen postat av
deconstruction
bra fråga, jag vet inte, kanske brittiska pund som står lågt nu efter Brexit? Samtidigt är det kanske tryggare med dollar som alla flyr till i kristider. I vilket fall så är Sverige illa ute, Kronan är redan superlåg men kan du tänka dig vad som händer om Sverige måste gå i karantän samtidigt som andra länder öppnar? Vem köper något från svenska industrier om de inte vet om de kan leverera eller inte ? Bara den osäkerheten kommer att leda till ett kraftigt valuta fall tror jag. Utöver det så saknar företagen redan kapital efter att gått på halvfar under flera månader. Hur ska de överleva en karantän som blir längre och hårdare (på grund av den omfattande spridning som redan skett) än i något annat land?
man kan öppna Euro konton på svenska banker , vet inte om man kan spara i andra valutor också
Vad?
Finns det något som tyder på att just Sverige skulle behöva gå i karantän plötsligt?
Lite faktaunderlag och länkar skulle vara bra.
Den omfattande spridningen i kombination med att vi faktiskt har verksamhet (om än begränsad) talar vad jag förstår mera till Sveriges fördel än nackdel.
I sak håller jag med, OM Sverige skulle behöva införa karantän nu så skulle det vara negativt.