Citat:
Ursprungligen postat av
eggshells
Någon som sålt allt och ligger lågt?
Inte jag. Fullinvesterad och köper så mycket jag kan från lönen. Har gjort så sedan förra botten ungefär,
Bortser man från förhoppningsbolagen som kraschat fullständigt och troligen kursar så har det gått riktigt bra tycker jag.
Har Rottneros, SSAB, Arctic Paper, Götenehus, Swedbank, och Danskebank sedan tidigare som jag ligger lite back på men inte särskilt mycket sedan förra sommaren. Hade även lite Ovintiv Inc innan som kraschat rejält men ligger plus på den i dagsläget efter köp i Mars.
Under krisen har jag köpt Peab, Securitas, Scandic Hotels och Pandox. Köpte lite Klövern och Bonava igår. Tänker fortsätta köpa när nästa lön kommer och sedan varje lön så länge krisen pågår och vi ändå inte spenderar på resor och nöjen. Har även köpt 2500 Prime Living på förhoppningen att den går över 10kr igen när det visar sig att de överlever
Tänker inte försöka tajma botten precis utan förtsätter köpa kontinuerligt

Börjar kanske köpa mer Swedbank också om den faller ytterligare. Tror inte på räntefonder eller kontanter. Riksbanken kommer att se till att pengar inte är en bristvara under krisen. Det är en chansning men jag har hellre en Rottnerosaktie än 10 kronor på kontot

Vi får se hur det går vartefter krisen utvecklar sig.
Läser mest tråden för att få bra tips. Började köpa Bonava efter att ha läst rapporterna efter ett tips några sidor bakåt i tråden

Tack Skogshuggarn3 för denna
Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Den bygger på följande premisser:
1. Marknaden har gjort en mer eller mindre rimlig värdering av bolaget en gång i tiden (innan Corona).
2. Den nuvarande värderingen är mycket låg i förhållande till (1).
3. Ingen avgörande fundamenta har ändrats för bolaget.
4. Insiders visar att de har förtroende för verksamheten (genom att köpa aktier).
Om ovanstående är uppfyllda så är min slutsats att det är köpläge. För Bonava är det gröna bockar på samtliga punkter menar jag.
Man får bra information i tråden då och då. Efter att ha läst på håller jag med 100%

Blev bara 100 igår från lönekontot men kanske 100 till nästa lön

Vi får se...