2020-04-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Var har du den datan.

Säkert denna info? https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/04/20/rekordstora-blankningar-mot-usa-borserna.html

Men läs hela och noga, många alarmister har återgett infon väldigt kortfattat.
Citera
2020-04-29, 15:44
Medlem
happilappis avatar
SP500 har max 100 punkter till innan vi får se en tillfällig topp och eventuell vändning. Börjar vi trycka långt över 3000 så känns nya ATH inte långt borta.

Jag står utanför tillsvidare. Man gjorde bra med vinst med långa senaste veckorna.
Citera
2020-04-29, 15:54
Medlem
n00bwinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
En fråga. Letar efter ett inlägg om Wirecard AG, kan nån hjälpa mig?

Sålde mina igår efter storraset. Men man blir lite sugen på att köpa tillbaka. Rasat 40% nu ju.
Känns som att det ändå är en överreaktion trots allt.
Citera
2020-04-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n00bwinner
Sålde mina igår efter storraset. Men man blir lite sugen på att köpa tillbaka. Rasat 40% nu ju.
Känns som att det ändå är en överreaktion trots allt.

Gick bra i början, jag gick in på ca €109 för ett par veckor sen. Köpte fler på €98 igår (alldeles för tidigt). Nu vette fan vad som händer 😩 Bara att blunda och hålla i sig antar jag. Plus massor med öl.
Senast redigerad av MrBollocks 2020-04-29 kl. 16:07.
Citera
2020-04-29, 16:54
Medlem
En användare på Avanza tror att oljan kommer dyka nu i början på maj. Jag sålde mitt idag och köper efter dyket som sker 1-10 maj enligt uppskattning.

Kalla det spåkula men jag försöker undvika rasen efter att oljedepåerna är fulla
Citera
2020-04-29, 17:15
Medlem
Jofs avatar
Idag köpt en fond som just jobbar med svängande börser. Amundi Fds Volatility World.
Vad tror ni om det?
Citera
2020-04-29, 17:24
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Väldigt lite fyndande i tråden nu. Har ni bränt krutet för tidigt som en upphetsade tonåring som förlorar oskulden?

Dagens inköp:
Dubblar innehavet i Impala Platinum holdings Ltd. Denna ska jag ha länge.

Fyrdubblar innehavet i Ulta beauty. När USA kommer igång igen så kommer alla unga vita medelklasstjejer behöva fixa naglarna.
Citera
2020-04-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Idag köpt en fond som just jobbar med svängande börser. Amundi Fds Volatility World.
Vad tror ni om det?

Att du skulle köpt den för 2 månader sen.
Jag tror vi få kommer se fler nedgångar i år men dom kommer inte vara lika våldsamma som i början av året. Jag sitter och killgissar som alla andra förstås
Citera
2020-04-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Väldigt lite fyndande i tråden nu. Har ni bränt krutet för tidigt som en upphetsade tonåring som förlorar oskulden?

Dagens inköp:
Dubblar innehavet i Impala Platinum holdings Ltd. Denna ska jag ha länge.

Fyrdubblar innehavet i Ulta beauty. När USA kommer igång igen så kommer alla unga vita medelklasstjejer behöva fixa naglarna.

Var är Impala listade? Hittar dom inte på Avanza.

Delar Ulta Beauty ut pengar? Ser inget på Avanza om det.
Du tror inte Ulta med sina 1.254 butiker kommer se ett ganska ordentligt säljras när stora delar av USA är nedstängt?
Citera
2020-04-29, 19:12
Medlem
S&P bröt 2900 enkelt vilket är bullish. Ska väl åter testa nivån innan ev fortsatt uppgång. OMX drog rakt igenom Fib 0.5 utan tanke på annat. Flertal negativa nyheter från USA som ändå inte påverkar. Tror vi ser björnar paniksälja. Det är väl nu det börjar bli dags att gå kort? Eller ska DJIA upp och täcka gapet vid 25k först?
Citera
2020-04-29, 19:33
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjpreston
Var är Impala listade? Hittar dom inte på Avanza.

Delar Ulta Beauty ut pengar? Ser inget på Avanza om det.
Du tror inte Ulta med sina 1.254 butiker kommer se ett ganska ordentligt säljras när stora delar av USA är nedstängt?

Båda dessa aktier är hög risk och funkar bara i ett bull scenario.

Impala är listade i Sydafrika. De kanske är listade i London också men jag tror inte det. Om du har avanza måste man ringa in köpordern. Vet inte hur dyrt det blir. Kostade en rejäl hacka i courtage på min bank. Sydafrika är ett bananland så tänk på att politiska risken är stor men det gör också möjligheten avkastning större. Så länge de inte nationaliserar bolaget.

Ulta Beauty delar inte ut. Jag har denna för kursutvecklingen. Jag bettar på att USA öppnas upp och alla instängda vita medelklasstjejer ska ut och gå till nagelsalongen det första de gör.
Citera
2020-04-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Båda dessa aktier är hög risk och funkar bara i ett bull scenario.

Impala är listade i Sydafrika. De kanske är listade i London också men jag tror inte det. Om du har avanza måste man ringa in köpordern. Vet inte hur dyrt det blir. Kostade en rejäl hacka i courtage på min bank. Sydafrika är ett bananland så tänk på att politiska risken är stor men det gör också möjligheten avkastning större. Så länge de inte nationaliserar bolaget.

Ulta Beauty delar inte ut. Jag har denna för kursutvecklingen. Jag bettar på att USA öppnas upp och alla instängda vita medelklasstjejer ska ut och gå till nagelsalongen det första de gör.

Impala handlas även på Nordnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in