Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
Ja, kanske var det rätt men i det läget beslutet fattades fanns inga underlag för det utan man experimenterade med våra barn.
Och sen motiverade man med en rapport som visade sig inte säga det dom påstod.
Då har du ju valt en rätt stark ståndpunkt i frågan och det kanske är lönlöst att diskutera det vidare. Men när viruset
kom till Sverige var det väl ändå inte ett nytt virus man inte hade någon uppfattning om. Fanns det rapporter från andra länder som visade att just barn råkade riktigt illa av corona?
Jag har ingen aning eller kunskap i vad som låg till grund för att behålla skolorna öppna. Däremot tror jag inte att i diskussionen kring skolstängning var byggt på att de ville experimentera med våra barns hälsa. Jag är övertygad att man även i Sverige övervägde att stänga grundskolorna och förberedde sig för att göra det om det skulle visa sig att våra barn råkade illa ut.
Minns jag inte helt fel var det politiker som fattade beslut om grundskoleutbildning i våra grannländer och besluten togs även om deras myndigheter var emot det. Kan ha fel här. Men jag tycker det är orättvist att säga att öppna grundskolor vore ett experiment med våra barns livs som insatt.