Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Ja, så här lät det i mars:
Citat:
Anders Tegnell hyllar brittisk tanke kring flockimmunitet: "Dit vi behöver komma"
Storbritannien vill stoppa coronaviruset med hjälp av flockimmunitet. Att en majoritet av invånarna smittas och skapar ett kollektivt skydd kan även bli aktuellt i Sverige.
– Vi kommer nog inte att få kontroll på det på något annat sätt, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.
Kan bli aktuellt i Sverige
Flockimmunitet skulle därmed även kunna bli aktuellt i Sverige.
– Vi har varit lite försiktiga med att använda det ordet för det andas ju lite att man har gett upp och det är ju inte alls det som det är frågan om, säger Anders Tegnell.
– Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit vi behöver komma. Vi kommer inte att få kontroll på det på något annat sätt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tet-dit-vi-beh
Då hyllade man idéen.
Men idag är det andra tongångar. Åtminstone på presskonferenserna.
Tack för att du länkade, har också länkat ett par gånger, vilket jag normalt gärna gör, om det är någon intresserad ny i tråden som vill ha info. Men kanske inte när de mest "inbitna" FHM fansen frågar efter att man skall länka, då struntar jag faktiskt i det.

Känns lite som om de trollar en, då.
Ja det är märkligt det här hur retoriken förändras, jag upplever det som att man vill vara väldigt tyst numera om detta med flockimmunitet.
Efterlyser dock fortfarande mer
tydlig strategi, mål och tidsplan från FHM, oavsett vad de vill kalla sin strategi. Jag vill också ha en tidpunkt nu, när deras "strategi" officiellt skall anses misslyckad. Det har fått pågå för länge redan, tyvärr.