2020-05-14, 16:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
En enkel fråga vet du vad Björn Olsens forskningsområde är?

Infektionssjukdomar.

Jag menar, dumma retoriska frågor?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Masstestning torde vara av anonymt snitt.
Man skall testa efter hur många som har antikroppar emot Covid 19 i ett utgångsläge.
Enbart denna kunskap skulle innebära ett mycket stort steg framåt.

Jag kan inte begripa hur någon kan vara emot testning?

Vad är fördelarna med att skita i att testa..framförallt på lång sikt?

Stort tack för ditt svar. Du vill med andra ord testa hur många som smittats. Det tror jag också är intressant och jag skulle gärna se en omfattande testning i Stockholm VG och skåne gärna sörmland och östergötland också
Citera
Medlem
Ni som är för nedstängning och karantän. Hur ska resandet i världen fungera anser ni? Räcker att en smittat kommer in så är det igång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, så här lät det i mars:

Citat:
Anders Tegnell hyllar brittisk tanke kring flockimmunitet: "Dit vi behöver komma"

Storbritannien vill stoppa coronaviruset med hjälp av flockimmunitet. Att en majoritet av invånarna smittas och skapar ett kollektivt skydd kan även bli aktuellt i Sverige.
– Vi kommer nog inte att få kontroll på det på något annat sätt, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

Kan bli aktuellt i Sverige
Flockimmunitet skulle därmed även kunna bli aktuellt i Sverige.

– Vi har varit lite försiktiga med att använda det ordet för det andas ju lite att man har gett upp och det är ju inte alls det som det är frågan om, säger Anders Tegnell.

– Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit vi behöver komma. Vi kommer inte att få kontroll på det på något annat sätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tet-dit-vi-beh

Då hyllade man idéen.

Men idag är det andra tongångar. Åtminstone på presskonferenserna.

Tack för att du länkade, har också länkat ett par gånger, vilket jag normalt gärna gör, om det är någon intresserad ny i tråden som vill ha info. Men kanske inte när de mest "inbitna" FHM fansen frågar efter att man skall länka, då struntar jag faktiskt i det. Känns lite som om de trollar en, då.

Ja det är märkligt det här hur retoriken förändras, jag upplever det som att man vill vara väldigt tyst numera om detta med flockimmunitet.

Efterlyser dock fortfarande mer tydlig strategi, mål och tidsplan från FHM, oavsett vad de vill kalla sin strategi. Jag vill också ha en tidpunkt nu, när deras "strategi" officiellt skall anses misslyckad. Det har fått pågå för länge redan, tyvärr.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Här är en. Björn Olsen.

https://www.friatider.se/professorn-sverige-maste-byta-strategi-annars-kommer-massdoden-bara-fortsatta

Länkar till fria tider går bort
Citera
2020-05-14, 16:39
Medlem
Citat:

Då hyllade man idéen.

Vi får nog se en och annan avgå från FHM under hösten skulle jag gissa. Frivilligt eller ofrivilligt återstår väl att se...
Citera
Medlem
Citat:

Då hyllade man idéen.

Bra grävt Info. Lysande som vanligt. Ja, det är uppenbart att Folkhälsomyndigheten med Tegnell i spetsen ljuger om flockimmunitet-strategin. Dessa slingrande lögnaktiga ormar ska inte få möjlighet att fly undan sitt ansvar. Alla citat bör sparas, så att vi kan kolla när de ljuger. Har för mig att någon flashbackare här i tråden har skapat en sida med Tegnell-citat.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Allt talar i nuläget för att Giesecke har rätt.

Med nuvarande situation, ja.

Undrar vad han tjänar på att eventuellt bli ihågkommen för att dödat tio tusentals människor i framtiden.

Eventuellt så att säga.
Citera
2020-05-14, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jo olika strategier men Danmark, Norge, Finland testar ändå mer men mindre döda.

Det var inte en tredubblad testfrekvens
Vecka 14 17700 test
Vecka 18 28800 test

Fast det är oväsentligt. Danmark, Norge och Finland kunde testat hela befolkningen varje dag men hade förmodligen ändå haft lägre fall än vad vi har i Sverige, eftersom vi har olika strategier.

Fick för mig att det var v.13. Hursomhelst så är det en jätteökning i tester vilket såklart bidrar till att man hittar fler smittade? Är det inte ganska självklart?
Citera
2020-05-14, 16:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Ni som är för nedstängning och karantän. Hur ska resandet i världen fungera anser ni? Räcker att en smittat kommer in så är det igång

Immunity passcard.

du bevisar att du är redan immun eller 2 veckors karantän.

Bara Sverige som fick psykos på bara tanken eftersom globalist svetsaren ska genomföra sitt projekt till varje pris.
Citera
2020-05-14, 16:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Allt talar i nuläget för att Giesecke har rätt.

Giesecke sa i en intervju med en engelsk reporter att han trodde att England skulle få 12000 döda.
Reporterns svar, "Men vi har ju redan 13000!"

Den mannen är utdömd för länge sedan.

Länk till intervjun finns bland mina inlägg. Har postat det tidigare.
Citera
2020-05-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Länkar till fria tider går bort

Varför då? Det är väl bara klicka på länkarna till SVT och läsa där. Men du kanske är en sån expert att du inte förstod det?

Nog för att jag inte håller friatider högt, men att avskriva saker utan att ens titta igenom innehållet tyder ju på allt annat än hög intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in