2020-05-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Det er bekreftet av flere personer som har kjent familien i en årrekke at AEH har fått juling av TH flere ganger.
Har vanskelig for å tro at ikke barna deres har visst om dette. Men ofte forsvarer jo offeret gjerningsmannen. Legger skylden på seg selv som jeg fortjente det, det var min feil osv.

La forresten merke til at sønnen TEH skrev i kommentarfeltet at han hadde en sånn fin konemishandler-bart på et av sine profilbilder på Facebook for noen år tilbake 🙄

Barna vet garanterat om misshandel och diverse. Men säger det något till polisen så stängs penga kranen.

Säger det inget får dom pengar och behöver inte leva ett liv där det blir associerade med att pappan dödat mamman hela livet. I tillägg för det dela på 2 miljarder när bocken dör.

Säger det ifrån till polisen blir det inga pengar och ”skam” resten av livet. Fel ord med skam men de blir alltid sett på som psykopatens barn...
Citera
2020-05-13, 17:49
Medlem
Noen fortalte fra TV2 nyhetene i dag: "Han eksperten som følger saken sa at politiet i dag hadde sagt at de ser et helt klart motiv ifht TH og også hvilken rolle/motiv den andre siktede har. TV2 reporteren sa at politiet ikke hadde sagt det slik, før i dag".

Vedkommende som hadde sett dette på Tv2 sa:" Det har vel vært klart mellom linjene at politiet har en formening om hva som har skjedd, men nå også mener de at de har et motiv..."

Har noen av dere hørt dette (fetade) på TV2 nyhetene, og kan bekrefte at det ble sagt?
Citera
2020-05-13, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Monerokrakk etter Hagen-utbetaling"
https://www.dagbladet.no/video/monero-krakk-etter-hagen-utbetaling/Y25GcW8Z

Var det ev noen som ønsket at det skulle bli et Monerokrakk?

"Ekspert overrasket over kryptoløsepenger: Gir en falsk trygghet."
https://www.dagbladet.no/video/ekspert-overrasket-over-kryptolosepenger-gir-en-falsk-trygghet/6v0HIdF2
Dette har jeg også tenkt på.
Citera
2020-05-13, 17:53
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vel. Politiet antar at AEH er død. At hun ble drept 31.10.2018. Loven er slik at om en ektefelle dreper den andre ektefellen, så skal fellesboet gjøres opp. Den som begikk drapet, skal ikke arve sin ektefelles del av fellesboet. For en riking som TH vil det bli mye dyrere å gjøre opp fellesboet etter drapsdom, enn om han hadde valgt en vanlig skilsmisse. Den som begår drap, skal ikke ha noen direkte økonomisk gevinst av drapet.

Om AEH ble drept fordi hun planla skilsmisse, og TH drepte henne fordi han visste at ektepakten mest sannsynlig ville bli tilsidesatte hvis skilsmissen endte i retten, skal fellesboet gjøres opp etter det verst tenkelige utfall av skilsmissen for TH.

Han skal ikke tjene økonomisk på drapet. Oppgjør av fellesbo må også virke avskrekkende for eventuelle andre som skal måtte tenke seg veldig godt om, før de velger samme løsning som TH.

Her mangler foreløpig lik, og drapsdom mot TH. Begge deler kan komme, ganske snart, i morgen, om én uke, én måned, ett år, fem år.

Jeg tror at AEHs bistandsadvokat nå plikter å ta noen forberedende skritt, for å sikre AEHs andel av fellesboet. Å starte prosessen med å få ektepakten(e) kjent ugyldige, synes å være et fornuftig første steg.

De ANTAR ja! Men hvem trenger dem når de har deg, i et forum på internet til å dødserklære damen? Jeg synes faktisk ikke du har noen rett til det. Det får du overlate til myndighetene. Du er klar over også at dette er et åpent forum der alle kan lese, uansett medlem eller ikke? Har du tenkt på at pårørende sitter og leser alt du lirer ut av deg? Du har jo løst saken allerede på alle vis, uttaler deg som om du vet! Lurer på hvorfor! Og du trenger ikke fortelle meg hvordan de skal gjøre det, ei heller bruke det som en unnskyldning for ordbruken din. Jeg er fullt kapabel til å tenke sjøl. Vi kan alle tenke og tro ting, men inntil noe er bevist, er det tanker og tro! Så kanskje begynne å tenke litt på de pårørende i stedet? Advokaten respresenter (det antatte) offeret, Intet mer.
Citera
2020-05-13, 17:56
Medlem
Citat:
Noen fortalte fra TV2 nyhetene i dag: "Han eksperten som følger saken sa at politiet i dag hadde sagt at de ser et helt klart motiv ifht TH og også hvilken rolle/motiv den andre siktede har. TV2 reporteren sa at politiet ikke hadde sagt det slik, før i dag".

Vedkommende som hadde sett dette på Tv2 sa:" Det har vel vært klart mellom linjene at politiet har en formening om hva som har skjedd, men nå også mener de at de har et motiv..."

Har noen av dere hørt dette (fetade) på TV2 nyhetene, og kan bekrefte at det ble sagt?

Uansett hvordan man vrir saken, så står det i alle falt helt klart at det ikke er en reell kidnapping. Det var mord, og Sloraveien er åstedet.
Mulig en annen kan stå bak. Men TH har et klart motiv, hvis det viser seg å stemme at AE hadde planer om å gå. Eller hadde truet med det året før, for så å få igjennom noen ønsker, la kanskje skilsmisseplanene på hylla, men TH glemte ikke.
Hvem annen kan ha motiv? Det må i tillegg være en som har hatt kontakt med denne andre siktede, JRU, for han kan knyttes direkte opp mot trusselbrevet.
Citera
2020-05-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har också förstått att turbulens var en omskrivning för bråk med inslag av våld. Där misshandel var en del av vardagen. Det är egentligen ett märkligt sätt att utöva kontroll över familjen. Det är ju att förlora kontrollen. Det är när kvinnor lämnar sina män som de blir mördade. Det ser vi allt för ofta.

När det gäller TH betyder inte en dam att han känner kärlek, men de flesta män har någon när de inte har en bra relation hemma. De anstränger sig inte. De tar det som finns tillgängligt. I detta fall är Tom Hagens alla relationer. viktiga för tidslinjen, som ser arrangerad ut.

Det blir märkligt att en man med dålig relation till frun går hem mitt på dagen. Hon kunde ha varit ute med hunden eller handlat om hon inte svarade i telefon.

Mina tankar är ofta runt EH, och varför hon var ute på teater och levde ett normalt liv med em man som var så elak mot henne. Jag undrar om hon kände skam, eftersom hon inte bad om hjälp. Tror du att hon ens misstänkte att hon skulle dödas?

Den eneste som burde kjenne på skam er deg som sitter og spekulerer slik dritt. Du skal liksom være mer stabil? Du er jo spenn hakke gærn, lik resten av taperne her inne. Skamme deg burde!
Skal det liksom være galt å gå hjem fordi kona ikke tar telefonen? La oss si at de har bedrevet telefonkontakt med mobil de siste tretti årene, og hun alltid tar telefon på tredje ringet, hva tenker man da når hun ikke tar den på en hel dag? Da ville det vel være normalt å bli bekymret, trenger hun hjelp? Har hun fått infarkt? Falt i trappa? Helt normalt. Den som ikke er normal er du!
Citera
2020-05-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette har jeg også tenkt på.
Takk for svar!
Hvis noen innblandet i forbrytelsen mot AE ønsket at det skulle bli et Monerokrakk, så forstår jeg ikke at de skulle ha ønsket å være skyldig i medvirkning i drap.
Hvis det var slik (det fetade), så kanskje de trodde at de var skyldig i medvirkning til kidnapping?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 18:03.
Citera
2020-05-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
De ANTAR ja! Men hvem trenger dem når de har deg, i et forum på internet til å dødserklære damen? Jeg synes faktisk ikke du har noen rett til det. Det får du overlate til myndighetene. Du er klar over også at dette er et åpent forum der alle kan lese, uansett medlem eller ikke? Har du tenkt på at pårørende sitter og leser alt du lirer ut av deg? Du har jo løst saken allerede på alle vis, uttaler deg som om du vet! Lurer på hvorfor! Og du trenger ikke fortelle meg hvordan de skal gjøre det, ei heller bruke det som en unnskyldning for ordbruken din. Jeg er fullt kapabel til å tenke sjøl. Vi kan alle tenke og tro ting, men inntil noe er bevist, er det tanker og tro! Så kanskje begynne å tenke litt på de pårørende i stedet? Advokaten respresenter (det antatte) offeret, Intet mer.

Ingenting ville være bedre enn om AEH ikke er død.

Uansett om hun er drept, eller "bare bortført", kan det knyttes til et økonomisk motiv som er tuftet på en ektepakt som retten sannsynligvis vil kjenne ugyldig ved en skilsmisse. Og at forsvinningen, eller drapet, er iverksatt av TH med økonomisk vinning som motiv.

Spesielt om AEH skulle være i live, er det viktig at hennes bistandsadvokat ivaretar hennes beste økonomiske interesser i hennes fravær. Ut fra de faktiske forhold, slik de er akkurat nå.
Citera
2020-05-13, 18:01
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Barna vet garanterat om misshandel och diverse. Men säger det något till polisen så stängs penga kranen.

Säger det inget får dom pengar och behöver inte leva ett liv där det blir associerade med att pappan dödat mamman hela livet. I tillägg för det dela på 2 miljarder när bocken dör.

Säger det ifrån till polisen blir det inga pengar och ”skam” resten av livet. Fel ord med skam men de blir alltid sett på som psykopatens barn...

De vet nok om det ja. Syntes isåfall det er veldig trist ovenfor moren deres hvis de holder tett. Penger er ikke alt her i verden og de burde heller ønsket at gjerningspersonen/e fikk sin straff og moren litt rettferdig. Selv om det skulle være deres egen far.
Citera
2020-05-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe

Så du menar att du tänker på pårørende? Att fortsätta förneka att TH är en familjefar som bankat mamman i 50 år och till slut tagit livet av henne. Och i tillägg iscensätter det som ett jävla dataspel! Jovisst du tänker på pårørende...
Citera
2020-05-13, 18:08
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ingenting ville være bedre enn om AEH ikke er død.

Uansett om hun er drept, eller "bare bortført", kan det knyttes til et økonomisk motiv som er tuftet på en ektepakt som retten sannsynligvis vil kjenne ugyldig ved en skilsmisse. Og at forsvinningen, eller drapet, er iverksatt av TH med økonomisk vinning som motiv.

Spesielt om AEH skulle være i live, er det viktig at hennes bistandsadvokat ivaretar hennes beste økonomiske interesser i hennes fravær. Ut fra de faktiske forhold, slik de er akkurat nå.

Du prøver bare å snakke deg utav det. Ser ikke at du har fjernet "erklæringen din" Men du er tydelig blendet av din egen "fortreffelighet" her... kanskje på tide å gå i seg selv, hva med en pause?
Citera
2020-05-13, 18:09
Medlem
Bibss avatar
Citat:

Iflg. Magnus Braaten (intervju TV2, 17-sendingen): «Påtaleleder sier i dag at politiet et klart bilde av hva de mener er motivet for denne drapshandlingen. Både for TH og denne medsiktede mannen i 30-årene. De ville naturligvis ikke gå inn nærmere inn på det, men de har altså et klart bilde av det. Og det er noe de ikke har sagt tidligere».
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in