2020-05-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sannolikheten att 9:14-samtalet är till någon annan än TH är i vart fall mycket högre än sannolikheten att det är till TH. Vi kan tjafsa till domedags otta här inne om vilka uppgifter från en i sig otillförlitlig tabloidblaska som är 100% korrekta och vilka som inte är det. (I Sverige är det i stort sett alltid lokaltidningarna som kommer med bäst uppgifter om en polisutredning, rikstabloiderna Aftonbladet och Expressen är mer intresserade av säljande sensationer än av att rapporteringen verkligen blir så korrekt som möjligt, och VG är, vad jag har begripit, ännu mer "tabloidisk" än våra svenska kvällstidningar.) Det kommer aldrig att ge något, utan alla kommer att förorda den osäkra uppgift som stämmer bäst med den egna hypotesen om vad som skedde. Men om 9:14-samtalet var till TH, skulle verkligen polisen hålla fast vid att 9:14-samtalet var sista säkra livstecken för AEO, också efter att TH hade blivit siktet? Det må vara att polisen har gjort ett och annat initialt misstag i utredningen, men så till den grad oprofessionella att de tar en siktets uppgifter om senaste livstecken för goda kan de väl ändå inte vara?

Dessverre er det så.

Så lenge politiet ikke kan bevise hvordan TH faket telefonoppringingen, må 09:14 godkjennes som siste sikre livsbevis. Uansett hva slags mistanker politiet har.

TH besvarte oppringingen mens han satt i bilen, i kamera-sonen mens videoopptaket gikk, i perioden 09:10 til 09:15.

Dette videoopptaket er THs alibi, og ble tillagt avgjørende vekt da lagmannsretten løslot TH fra varetekt.

Hvilken farse.
Citera
2020-05-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Godt observert!
Når var det den bilen rygget opp gangveien?
Hvis en eller flere GM kom i den ryggende bilen kl 9:05, så har de da ev både angrepet (og ev drept) og fjernet AE fra huset OG foretatt sms og oppringning fra AEs telefon?
Hvilken interesse skulle de ha hatt av å lage telefonalibi for at AE "skal ha vært i live" i perioden 9:10 og 9:14-9:16? Mottaker av 9:14-samtalen må da ev ha løyet om at det var AE som snakket (hvis hun allerede var drept) på den samtalen? Da begynner vi å snakke om ev ganske mange involverte.

Hvis det var slik som beskrevet over, er det fremdeles mulig at TH ikke hadde noe med saken å gjøre hvis:
1) han ikke var mottaker av 9:14-samtalen,
eller hvis
2) han var mottaker av 9:14-samtalen og han trodde at det var AE som snakket med han (hvis noen med en lik stemme som AE ringte og snakket med han)

Svar på det fetade: Kanskje fordi de ønsket at det skulle være påfallende "alibisamtaler" fra AEs telefon som var ment å peke på TH som medskyldig?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 15:50.
Citera
2020-05-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Utrolig mange dårlige innlegg på denne tråden, skulle tro at noen kun skrev for å skrev for å forvirre.
1) Politiet har hele tiden vært tydelig på at dette har vært særdeles godt planlagt og i lang tid= Drapet er ikke skjedd i affekt/impuls.
2) AEH kan ikke være gjemt i betong/jord i området/huset. Betong tar lang tid før det blir tørt, og dette ville politiet fort ha oppdaget hvis det var fersk betong i garasje/andre steder i huset. I jord- hvordan skulle man klart å ha komprimer massen osv før politiet kom...
Helt koko diskusjoner innimellom.
3) GHH... Lite diskutert på denne tråden. Hvorfor sluttet han etter å ha jobbet for TH i 25år?!
4) AEH, hvorfor mistet hun styrevervene i TH sine selskaper kun noen måneder før drapet/bortføringen?
Enig når det gjelder de rare spekulasjonene, og det er jo åpenbart at det er planlagt.
Angående AEH, kanskje hun ikke ville være med mer?

Jeg drar stadig frem hva Winger har sagt i denne tråden, uansett hva andre måtte mene så har jeg stor tillit til han. Han la ut en video der han viser hvordan han jobber, han skriver ned stikkord fra det han får inn på et ark, og snakker om det etterpå. Han sa at det føltes som om hun gikk og tenkte på noe før hun forsvant, at hun fant ut noe som hun ikke likte, muligens noe hun ville gå videre med. Og at noen var veldig sint på henne på grunn av dette, at hun var redd og at hun tenkte på å flykte, noe med forandring i sivi....og så fullfører han ikke.
Dette er følelser som han umiddelbart får inn rundt saken etter å ha meditert på den, og de tolkes ikke alltid riktig. Han tviler og nøler når han forsøker å sette ord på det han oppfatter.
Det interessante er at det var noen andre her i tråden tidligere som sa at TH hadde tjent penger på investeringer fordi flyplassen ble lagt til Gardermoen i sin tid, og der var det jo et mystisk dødsfall.
Det trenger ikke være noe i dette. Men det passer med at flere kan ha gått sammen om et drap på AEH, hvis de også har vært involvert i en tidligere kriminalsak som hun fant ut av.
Noen skrev også nettopp at denne vennen til TH jobbet med han på 90-tallet, og så kom han tilbake i 2018, og Gardermoen ble jo bygd på 90-tallet.
Citera
2020-05-13, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Hvorfor kjemper du så desperat for å forsvare at ryktene er sanne?

Hadde du hatt skamvett, så hadde du latt Toten-saken ligge. Saken har absolutt ingenting felles med denne saken. I Toten-saken foreligger bevis, og offeret er et barn - imotsettning til i denne saken.

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Du er et troll. Det er en klar parallell i de to sakene. Spesielt når du spør "Hvorfor sa ikke noen noe da AE levde?" Folk gjør ikke det. Men i ettertid kommer det fram.
I denne saken er det mye du ikke har sett ennå. Men jeg tror ikke du eier empati. Dessverre.
Du trekker for raske konklusjoner.
"Men jeg tror ikke du eier empati. Dessverre." skriver du. Prøver du å påstå at jeg ikke har empati med offeret i Toten-saken også nå?
Og prøver du å si at jeg ikke har empati med AEH, bare fordi jeg tviler på at alle de ubekreftede ryktene er sanne?
Jeg synes du skal komme deg ned på jorden.
Slutt å tilegne andre egenskaper de ikke har.

Dette er en drapsetterforskning, man er ikke nødvendigvis drapsmann, selv om man har levd i et turbulent ekteskap. Det går an å ha to tänker i hodet.
Citat:

Kanskje det er eks-svogeren?

Citat:
Ja, det er det selvsagt. Og ektepakten er rettferdig, som fortjent. AE var jo en "kjerring som dullet med barndomshjemmet sitt", og stakkars TH hadde ikke noe barndomshjem han kunne arve. TH har vært en oppofrende og snill ektemann, AE var en "mannehater" som likte å ta offerrollen. Takk for at du minte meg på det. Lett å glemme.
Jeg ser at du på en ironisk måte, forsøker å få det til å se ut som at jeg legger skylden på offeret. Det er ikke slik jeg tenker.

Det jeg forsøker å si er at GM kan ha utnyttet evt informasjon, om at AEH var mer eller mindre kuet i ekteskapet.
GM kan f.eks. ha fått ideen utifra informasjonen RU hadde publisert ifm Bitcoinfabrikken - at RU hadde kontakt med "en hval".
Eller noe sånn i den dur.
Citera
2020-05-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men det kan ju vara ett SMS om vad som helst, till vem som helst! Det finns absolut ingenting som kopplar den SMS-bevisning som polisen säger sig ha med något av "alibisamtalen", mer än att en del deltagare här i tråden väldigt gärna skulle önska att det var på det viset.

Jeg kobler det ikke opp mot SMS som det vises til i bevisgrunnlaget. Det er snakk om en annen SMS.
Citera
2020-05-13, 16:01
Medlem
Citat:
Jeg kobler det ikke opp mot SMS som det vises til i bevisgrunnlaget. Det er snakk om en annen SMS.
Japp. Detta har med en engångstelefon förmodligen(?)

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Burner%20phone

"I det skjulte fikk de tillatelser fra retten til å avlytte både boligen og telefonen til Hagen.

SMS-en kan også ha blitt innhentet i en helt annen del av etterforskningen."
Senast redigerad av Vieri32 2020-05-13 kl. 16:07.
Citera
2020-05-13, 16:01
Medlem
Citat:
Du trekker for raske konklusjoner.
"Men jeg tror ikke du eier empati. Dessverre." skriver du. Prøver du å påstå at jeg ikke har empati med offeret i Toten-saken også nå?
Og prøver du å si at jeg ikke har empati med AEH, bare fordi jeg tviler på at alle de ubekreftede ryktene er sanne?
Jeg synes du skal komme deg ned på jorden.
Slutt å tilegne andre egenskaper de ikke har.

Dette er en drapsetterforskning, man er ikke nødvendigvis drapsmann, selv om man har levd i et turbulent ekteskap. Det går an å ha to tänker i hodet.

Jeg ser at du på en ironisk måte, forsøker å få det til å se ut som at jeg legger skylden på offeret. Det er ikke slik jeg tenker.

Det jeg forsøker å si er at GM kan ha utnyttet evt informasjon, om at AEH var mer eller mindre kuet i ekteskapet.
GM kan f.eks. ha fått ideen utifra informasjonen RU hadde publisert ifm Bitcoinfabrikken - at RU hadde kontakt med "en hval".
Eller noe sånn i den dur.
Viktigst i denne saken: LØSEPENGEPENGEINNKREVINGEN står overhodet ikke i stil med den lange PLANLEGGINGEN og RISIKOEN man har tatt på seg. Spørsmål: Hvilke motiv har alle andre gjerningsmenn enn TH da? Svar: Ingen.
Citera
2020-05-13, 16:02
Medlem
Stemmer dette?
Citat:
"Da TH etterhvert ringte politet forsvinningsdagen var han sannsynligvis sammen med sin sønn (politiet etterforsket om dette stemte også, og vet jo selvsagt ikke hva de konkluderte med).

Sønnen reiste når faren ringte. Synes det virker påfallende. Var han ikke særlig sugen å møte politiet på det tidspunktet?

Og, hørte tidlig at sønnen var med RU i innledende møte med TH, ang. Krypto."
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49380616/#49380616
Citera
2020-05-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Kripos satt og så på mens Hagen overførte 10 millioner i kryptovaluta
https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-hagen-betalte-millionermens-kripos-sa-pa/72462018

Det var nytt. Det är intressant att nu kommer det nyheter om att det har det betalats ut pengar till ett krav med kryptovalta. Om det är kidnappare som fått pengar utan att lämna tillbaka EH, undrar jag varför Tom Hagen är så kränkt.

Jag tycker polisen verkar vara grundligare än vad som framgått. Det är nog denna aktor som har svårt att göra sig förstådd i retten.
Citera
2020-05-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Viktigst i denne saken: LØSEPENGEPENGEINNKREVINGEN står overhodet ikke i stil med den lange PLANLEGGINGEN og RISIKOEN man har tatt på seg. Spørsmål: Hvilke motiv har alle andre gjerningsmenn enn TH da? Svar: Ingen.

Nettopp. Alle eksperter er enige. Kidnappingen er falsk. Politiet har utelukket alle moduskandidater også. De har ikke hatt tunnelsyn i denne saken. Det var først etter 6 mnd de endret hovedhypotese. Det ble jobbet etter hypotesen om at det var skjedd en kidnapping i over et halvt år. Med full styrke, og en ressursbruk vi sjeldent har sett maken til.
Citera
2020-05-13, 16:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
De har hatt det i en artikkel og den artikkelen er også linket til her, en artikkel som 8 journalister samarbeidet om, er det virkelig overraskende at det da blir noen feil ? Selvsagt ikke.

Er ikke mye jeg er enig med deg om, bortsett fra at det faktisk ikke var TH samtalen gikk til.

Det at noen har hengt seg opp i at samtalen MÅ ha vært til TH er rart, jeg tror han er skyldig som faen, men har allikevel ikke noe behov for å låse meg fast på at det var han som var mottager av 09.14.
Citera
2020-05-13, 16:16
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Advokaten representerer dødsboet til AEH.

AEHs bistandsadvokat kan nå hente legitimitet i en del informasjon som er gjengitt fra etterforskningen.

Både barna og TH selv bekrefter at ekteparet hadde et "turbulent" forhold. Som sannsynligvis er en omskriving av sterke konflikter, og muligens vold, med AEH som utsatt part.

Nettlogger viser at AEH har søkt etter ny bolig i tiden før hun forsvant. Pluss innmelding på facebook-side vedrørende bolig 8. mars 2018.

Pluss vitneutsagn om at AEH snakket om skilsmisse.

Pluss ektepaktene. Som mange mener er så skjeve at retten vil sette de til side. Og som også beviser at AEH har levd med økonomisk undertrykking ihvertfall siden 1993. Slik undertrykking faller inn under definisjonen av vold i nære relasjoner.

Pluss at TH nå er mistenkt og er siktet for drap på AEH. Politiet mener motivet er økonomisk. Det skal ikke være lønnsomt å drepe. Hvis TH blir dømt for drapet på AEH, skal fellesboet gjøres opp per 31.10.2018, som er AEHs antatte dødstidspunkt.

Ja, AEHs bistandsadvokat har hendene fulle for øyeblikket.

I tillegg kan bidra til at politiet får fortsette ransakingene som har til hensikt å finne AEH.

Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Enig når det gjelder de rare spekulasjonene, og det er jo åpenbart at det er planlagt.
Angående AEH, kanskje hun ikke ville være med mer?

Jeg drar stadig frem hva Winger har sagt i denne tråden, uansett hva andre måtte mene så har jeg stor tillit til han. Han la ut en video der han viser hvordan han jobber, han skriver ned stikkord fra det han får inn på et ark, og snakker om det etterpå. Han sa at det føltes som om hun gikk og tenkte på noe før hun forsvant, at hun fant ut noe som hun ikke likte, muligens noe hun ville gå videre med. Og at noen var veldig sint på henne på grunn av dette, at hun var redd og at hun tenkte på å flykte, noe med forandring i sivi....og så fullfører han ikke.
Dette er følelser som han umiddelbart får inn rundt saken etter å ha meditert på den, og de tolkes ikke alltid riktig. Han tviler og nøler når han forsøker å sette ord på det han oppfatter.
Det interessante er at det var noen andre her i tråden tidligere som sa at TH hadde tjent penger på investeringer fordi flyplassen ble lagt til Gardermoen i sin tid, og der var det jo et mystisk dødsfall.
Det trenger ikke være noe i dette. Men det passer med at flere kan ha gått sammen om et drap på AEH, hvis de også har vært involvert i en tidligere kriminalsak som hun fant ut av.
Noen skrev også nettopp at denne vennen til TH jobbet med han på 90-tallet, og så kom han tilbake i 2018, og Gardermoen ble jo bygd på 90-tallet.

Tror ikke så mye på Winger og den delen. Men jeg synes du har gode refleksjoner ellers! Jeg føler også at her er noe som er «større» enn evt. en konflikt mellom mann og kone, ekteskapsproblemer, osv.
Uansett kan det være konstruktivt å tenke litt «utenfor boksen»😊👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in