Citat:
Ursprungligen postat av
Ariel70
Enig når det gjelder de rare spekulasjonene, og det er jo åpenbart at det er planlagt.
Angående AEH, kanskje hun ikke ville være med mer?
Jeg drar stadig frem hva Winger har sagt i denne tråden, uansett hva andre måtte mene så har jeg stor tillit til han. Han la ut en video der han viser hvordan han jobber, han skriver ned stikkord fra det han får inn på et ark, og snakker om det etterpå. Han sa at det føltes som om hun gikk og tenkte på noe før hun forsvant, at hun fant ut noe som hun ikke likte, muligens noe hun ville gå videre med. Og at noen var veldig sint på henne på grunn av dette, at hun var redd og at hun tenkte på å flykte, noe med forandring i sivi....og så fullfører han ikke.
Dette er følelser som han umiddelbart får inn rundt saken etter å ha meditert på den, og de tolkes ikke alltid riktig. Han tviler og nøler når han forsøker å sette ord på det han oppfatter.
Det interessante er at det var noen andre her i tråden tidligere som sa at TH hadde tjent penger på investeringer fordi flyplassen ble lagt til Gardermoen i sin tid, og der var det jo et mystisk dødsfall.
Det trenger ikke være noe i dette. Men det passer med at flere kan ha gått sammen om et drap på AEH, hvis de også har vært involvert i en tidligere kriminalsak som hun fant ut av.
Noen skrev også nettopp at denne vennen til TH jobbet med han på 90-tallet, og så kom han tilbake i 2018, og Gardermoen ble jo bygd på 90-tallet.
Det er veldig interessant det som Winger sier. Hva kan det ha vært som begynner på "endringer i sivi…" , Sivilforsvaret? Sivilingeniør Tom Hagens? Sivil hovedflyplass på Hurum?
Har lest litt om den Wiborg-saken og at de planla ny sivil hovedflyplass på Hurum. Men så var det to personer som jobbet i AP som hadde forfalsket Wiborgs målinger. TH kjenner jo en tidligere AP-ordfører, sant? mulig link? Uansett, Wiborg fant bevis for dette med forfalskning, og ville kjøre sak, men ble truet og flyktet til København på et hotell der. Men ble kastet ut av et vindu og døde. Man har også kommet fram til navngitt torpedo, men det ble ikke noe mer med det. TV2 var i København og lagde en reportasje som bevisst feilinformerte det norske politiet, slik at saken ble henlagt som selvmord på bakgrunn av TV2s innslag. Så her har det vært mektige krefter i sving, det er sikkert. Om TH har noe med dette å gjøre, og om AE visste noe om dette, lurer jeg på. TH har jo kontakter høyt oppe. Kan det være dette som Holden mener med at "siktelsen bygger ikke på det dere tror"?
Jeg har også lest noe om at TH kan/har tjent på at flyplassen ble lagt til Gardermoen, men er dette sant, eller spekulasjoner? Hvilke eiendommer evt? Hva er det han har tjent på? Og hvordan kan man dokumentere dette? Nå må vi huske at Wiborgdrapet skjedde i 1993, var det vel, og jeg vet ikke hvor mektig TH var den gang.
Winger har hatt rett før. Og det er ikke alltid at han tror og mener det samme som politiet.
I Vålnes-saken i Troms, der antydet Winger at Per hadde begått selvmord, og at det ikke var et drap slik som politiet mener. At han hadde gått langt opp på fjellet sånn at han aldri ble funnet. Men politiet mente at det var et ektepar som hadde drept han, men fant aldri noe håndfast. Per og Tanja som hun heter, bodde sammen, og hadde to barn. Så kom denne Jørn inn i hennes liv, og de ble sammen, samtidig som at Per bodde der. Bilen ble funnet ved en parkeringsplass, der det går en sti opp til fjellet, og det er her Winger mener han har gått oppover. Winger gikk opp den stien for å finne han, men etter lang tid ble han så sliten at han sa at han ikke fikk signaler mer som var sterke nok.
I denne AE-saken så var det vel info som Winger gikk til politiet med? Info som ingen andre visste?