Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 15:13
  #26053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Nei.

Jeg brukte den tidslinjen fra første stund til å poengtere forskjellen i innholdet.
Feil! Den tidslinjen hadde opplysning om TH som mottaker av den samtalen i laaaaaaaaaaaaaaaaaang tid før det plutselig ble endret ETTER at noen kontaktet VG.

Du tenker kanskje på en annen tidslinjeartikkel av VG? De har minst 1 til tidslinjeartikkel

Nok om dette nå?
Citera
2020-05-13, 15:15
  #26054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Nei.

Jeg brukte den tidslinjen fra første stund til å poengtere forskjellen i innholdet.


Gi deg nå da.
Citera
2020-05-13, 15:28
  #26055
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det vet vi ikke med 100% sikkerhet.
Sannolikheten att 9:14-samtalet är till någon annan än TH är i vart fall mycket högre än sannolikheten att det är till TH. Vi kan tjafsa till domedags otta här inne om vilka uppgifter från en i sig otillförlitlig tabloidblaska som är 100% korrekta och vilka som inte är det. (I Sverige är det i stort sett alltid lokaltidningarna som kommer med bäst uppgifter om en polisutredning, rikstabloiderna Aftonbladet och Expressen är mer intresserade av säljande sensationer än av att rapporteringen verkligen blir så korrekt som möjligt, och VG är, vad jag har begripit, ännu mer "tabloidisk" än våra svenska kvällstidningar.) Det kommer aldrig att ge något, utan alla kommer att förorda den osäkra uppgift som stämmer bäst med den egna hypotesen om vad som skedde. Men om 9:14-samtalet var till TH, skulle verkligen polisen hålla fast vid att 9:14-samtalet var sista säkra livstecken för AEO, också efter att TH hade blivit siktet? Det må vara att polisen har gjort ett och annat initialt misstag i utredningen, men så till den grad oprofessionella att de tar en siktets uppgifter om senaste livstecken för goda kan de väl ändå inte vara?
Citera
2020-05-13, 15:29
  #26056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
De har hatt det i flere artikler!

Vel, jeg tenker slik at hvis de er 8 som samarbeider om en artikkel så burde de jo ha en enda større forutsetning til å være i stand til å lage en artikkel med korrekt informasjon

Nei.

Flere kokker mer søl.

At journalister ofte kommer med faktafeil er da ingenting nytt, det er ofte tidspress for å fullføre artikler og få de ut på nett .
Citera
2020-05-13, 15:31
  #26057
Medlem
Interessante betraktninger fra Slikkepott på vgd:

Citat:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...iets-tidslinje

VG hinter jo ganske kraftig om hva teoriene til Politiet er...


"Klokken 08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en flere minutter lang telefonsamtale. Vedkommende er avhørt av politiet, og har ikke ønsket å snakke med VG.


Klokken 09.10: En tekstmelding blir sendt til et familiemedlem fra Anne-Elisabeth Hagens telefon.


Klokken 09.14: En utgående samtale fra Anne-Elisabeth Hagens telefon til et annet familiemedlem. Samtalen varer i omtrent to minutter, og er av politiet omtalt som det siste sikre livstegnet."

Det er vel neppe en tilfeldighet at man går fra å skrive at Anne Elisabeth Hagen er i en samtale, til at det blir sendt en tekstmelding fra telefonen hennes, og at det er en utgående samtale fra telefonen hennes, istedenfor "AEH sender en tekstmelding, AEH ringe
r"
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...0322/#49380322

__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 15:33.
Citera
2020-05-13, 15:33
  #26058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Nei.

Flere kokker mer søl.

At journalister ofte kommer med faktafeil er da ingenting nytt, det er ofte tidspress for å fullføre artikler og få de ut på nett .

Se mitt forrige innlegg, det var ikke retta på tidslinjen 29.august 2019.

At du ikke har fått det med deg, er jo ikke det samme som at det ikke har skjedd.
Citera
2020-05-13, 15:33
  #26059
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det står ikke det. Men det er skrevet på en måte som er merkelig. Og tipper mange kobler den opp mot det politiet har sagt om en sms de har lagt til grunn i bevismaterialet.
Men det kan ju vara ett SMS om vad som helst, till vem som helst! Det finns absolut ingenting som kopplar den SMS-bevisning som polisen säger sig ha med något av "alibisamtalen", mer än att en del deltagare här i tråden väldigt gärna skulle önska att det var på det viset.
Citera
2020-05-13, 15:35
  #26060
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Interessante betraktninger fra Slikkepott på vgd:
Godt observert!
Når var det den bilen rygget opp gangveien?
Citera
2020-05-13, 15:36
  #26061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Godt observert!
Når var det den bilen rygget opp gangveien?
9:05
Citera
2020-05-13, 15:38
  #26062
Medlem
jeg er helt sikker på at jeg leste et sted at 9:14 var til sønnen, men pga at far og sønn hadde samme initialer(T.H) så hadde media misforstått og tillagt far den samtalen..
Citera
2020-05-13, 15:40
  #26063
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
9:05
Takk. Ville altså akkurat ha ha rukket å fingere sms.
Men vanskeligere med telefonsamtale.
Citera
2020-05-13, 15:42
  #26064
Medlem
Hva heter den andre datteren til TH og AEH? Har fått med meg at de to av barna heter HHB og TH..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback