Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-14, 20:14
  #26665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Holden jobber på. TH skal være fornøyd med å ha fått tilgang til hytta.

Og ...

"– Vi skal ikke overdramatisere dette på noe vis. Nå har han fått hytta tilbake, og han kan være der i kjente og kjære omgivelser. Det vil hjelpe mye for ham. Han er på ingen måte urolig for at politiet skal finne noe som peker mot ham. Snarere tvert imot, sier Holden."

https://www.nrk.no/norge/politiet-fa...gen-1.15015993

Har noen nære forretningsforbindelser uttalt seg? Fr*edrik Sn*ve var tidlig ute med en kommentar i januar 2019, men ingenting siden?
Citera
2020-05-14, 20:18
  #26666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Har noen nære forretningsforbindelser uttalt seg? Fr*edrik Sn*ve var tidlig ute med en kommentar i januar 2019, men ingenting siden?
https://www.dn.no/kriminalitet/tom-h...nde/2-1-799110

+

Lars Øberg, styremedlem i Elkraft, er rystet over forsvinningen.

– Jeg har ikke vært kjent med denne saken før like opp til i dag og det er ikke en sak som styret i Elkraft har vært involvert i. Det er en stor og tragisk sak med masse følelser involvert. Jeg har bare godt å si om familien Hagen, sier han til VG.
Citera
2020-05-14, 20:25
  #26667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
https://www.dn.no/kriminalitet/tom-h...nde/2-1-799110

+

Lars Øberg, styremedlem i Elkraft, er rystet over forsvinningen.

– Jeg har ikke vært kjent med denne saken før like opp til i dag og det er ikke en sak som styret i Elkraft har vært involvert i. Det er en stor og tragisk sak med masse følelser involvert. Jeg har bare godt å si om familien Hagen, sier han til VG.

"Det er sjokkerende."

" Jeg har kjent ham i 29 år, siden før vi startet opp i 1992. Det er en tragedie, jeg kjenner jo Lisbeth og familien også. Det er en tragedie for alle."

Smart fyr. Han sier ikke noe som antyder hva han tror om skyldsspørsmålet. Han kommer heller ikke med voldsomme positive karakteristikker. Konstaterer kun at det er sjokkerende, og en tragedie.
Citera
2020-05-14, 20:30
  #26668
Medlem
NikoBoriss avatar
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Nye opplysninger om forsvinningsdagen.
Citera
2020-05-14, 20:35
  #26669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror noen av dem gjorde det. Men TH er en person man virkelig ikke vil tro dette om, jeg tenker da på hans posisjon. Og politiet har derfor absolutt ikke hatt tunnelsyn den veien. De jobbet altfor lenge med kidnappingshypotesen, spør du meg. Prøvde alle andre muligheter enn TH, men landet på ham gang på gang.
Jeg vil tro det blir en granskning av politiet grunnet de første 10 ukene. De burde sett på ektemannen massivt fra start.
Helt enig. Og jeg tror politiet har/hadde høy terskel for å pågripe han.
Citera
2020-05-14, 20:44
  #26670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Helt enig. Og jeg tror politiet har/hadde høy terskel for å pågripe han.

Jepp. De tråkket meget forsiktig. Og familien bør være glade for at saken har fått så mye ressurser som den har. De etterforsket på en måte som er få forunt, der de utelukket alle moduskandidater, mulige biler, personer, de søkte i alle nettverk, fulgte alle tips, spesielt tips fra Hagen selv! Til slutt sto de igjen med en kandidat og endret hypotese. Og barna mener de har kastet bort tid på tunnelsyn mot deres far.... Det blir faktisk både arrogant og dumt.
Citera
2020-05-14, 20:45
  #26671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Om det biologiske funnet fra AnneE hadde vært hjernemasse,hvordan kunne da politiet velge å kalle dette en kidnapping i flere mnd?? Det må jo heller være noe biologisk fra henne som ikke betyr dødstegn.Slepespor må ikke bety at hun var død,men kan bety begge deler.Hun ble drept uten at dødsbevis ligger igjen. Knebling,kvelning,drukning,giftsprøyte,noe hun pustet inn -dette ville ikke lagt igjen spor av drap. Biologisk spor fra AE kan ha vært mye forskjellig,alt fra spytt,tårer,urin,oppkast,hår osv.
Det tar jo lang tid før de finner/får svaret på prøver, så at de fant en dråpe med noe annet enn blod som gjør at de i senere tid har kalt det en fingert kidnapping, som betyr drap men et åsted som er tilgjort for at det skal se ut som en kidnapping.
Jeg har ikke sagt at slepesporet betyr død, jeg har sagt at jeg mener det står at det biologiske sporet indikerer at hun er drept, og det biologiske sporet kan være noe annet enn slepesporet.
Spytt og tårer indikerer ikke at noen er død, så at det biologiske sporet indikerer at det er åsted for drap tolker som at de har funnet biologisk spor som gjør at politiet mener hun er drept. Dvs. det må være noe som gjør dem sikre på dette.
Citera
2020-05-14, 20:54
  #26672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Det er sjokkerende."

" Jeg har kjent ham i 29 år, siden før vi startet opp i 1992. Det er en tragedie, jeg kjenner jo Lisbeth og familien også. Det er en tragedie for alle."

Smart fyr. Han sier ikke noe som antyder hva han tror om skyldsspørsmålet. Han kommer heller ikke med voldsomme positive karakteristikker. Konstaterer kun at det er sjokkerende, og en tragedie.

Samtidig skal det vel litt å gå frem i media samme dag som TH ble pågrepet og uttale seg om skyldspørsmålet uten å vite noe om bevissituasjonen, tenker jeg i hvert fall, selv hvor stort sjokk man er i.
Citera
2020-05-14, 21:03
  #26673
Medlem
Dette er fra en artikkel i Dagbladet i dag.
Jeg lagret bildet og zoomet inn.
Høyre håndledd hos AEH er opphovnet ut og det er " merker " på håndleddet. Det samme kan man se på venstre hånd.
Det er tydelige merker.
Nesen til TH er rødlilla og han er tydelig og svært " posete "under øynene. Når dette bildet er tatt aner jeg ikke, men det ser ut som om det kan være fra en 17.mai ett eller annet år.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sor...arten/72463094
Citera
2020-05-14, 21:04
  #26674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Samtidig skal det vel litt å gå frem i media samme dag som TH ble pågrepet og uttale seg om skyldspørsmålet uten å vite noe om bevissituasjonen, tenker jeg i hvert fall, selv hvor stort sjokk man er i.

Mange rundt Hagen gjør allikevel det. De velger ås støtte ham "Dette kunne han aldri gjort" "Dette kan ikke stemme" osv. er sagt.
Sn*eve uttalte tidlig: "En mann med høy integritet. En mann man kan stole på. Jeg mener han er en hedersmann. Han er et stort forbilde meg." Det var da politiet jobbet med saken som en kidnapping.
Han har ikke uttalt seg siden.
Citera
2020-05-14, 21:06
  #26675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dette er fra en artikkel i Dagbladet i dag.
Jeg lagret bildet og zoomet inn.
Høyre håndledd hos AEH er opphovnet ut og det er " merker " på håndleddet. Det samme kan man se på venstre hånd.
Det er tydelige merker.
Nesen til TH er rødlilla og han er tydelig og svært " posete "under øynene. Når dette bildet er tatt aner jeg ikke, men det ser ut som om det kan være fra en 17.mai ett eller annet år.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sor...arten/72463094

15 år gammelt bilde kanskje?
Citera
2020-05-14, 21:10
  #26676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dette er fra en artikkel i Dagbladet i dag.
Jeg lagret bildet og zoomet inn.
Høyre håndledd hos AEH er opphovnet ut og det er " merker " på håndleddet. Det samme kan man se på venstre hånd.
Det er tydelige merker.
Nesen til TH er rødlilla og han er tydelig og svært " posete "under øynene. Når dette bildet er tatt aner jeg ikke, men det ser ut som om det kan være fra en 17.mai ett eller annet år.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sor...arten/72463094

Det på høyre hånd ser mer ut som et merke fra en klokke eller armbånd som har vært litt for stram, synes jeg... Det blir sånn hvis man har mye vann i kroppen. Hvor er merket på venstre hånd? Tror det mørke bare er skygge fra flagget, hvis det er det du tenker på?

Edit: Såfremt hun ikke har vært bundet/stripset rundt håndleddet, og det er det merket er fra
__________________
Senast redigerad av aniani 2020-05-14 kl. 21:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback