2020-05-13, 13:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ganska smutsigt att anstränga sig så för att kasta misstankar åt andra random håll nu. Tingsrätten medger liksom i princip att Stefan är skyldig men att bevisen inte riktigt håller..

Alternativ gärningsman, om det mot förmodan finns, hittar vi isåfall i Hanna Davidsson. Inga andra än hon och Stefan besitter det otroligt djupa hat det kräver för att båda ordentligt planera och sen brutalt genomföra en dödsmisshandel av minst 17 slag mot huvudet.

Hade Hanna lyckats locka ut Lena mitt i natten helt random? Nej och varför skulle hon, hon visste ju inte att otroheten fortsatt.

Hade Stefan lyckats? Med all jävla säkerhet ja

Hade någon annan än Stefan försökt locka ut Lena dagarna innan och lägligt glömt sin mobil? Nej

Finns det någonting konkret överhuvudtaget som pekar på att Stefan är oskyldig? Nej

Det har ifrågasatts väldigt tidigt om man sökt brett inledningsvis, ja sedan Springare kommenterade att det är "enkelt och okomplicerat".
Att man spekulerar kring mer specifika personer just nu är väl för att det varit oklart vilka hon egentligen haft relationer med. BO var ju ganska selektiv med vad hon ville skulle vara känt om henne. Notera att det LW uppger som grund för anmälan om ofredandet var inte fotandet av henne genom fönstret. När förhörsledare försöker ringa in vad hon tror ska hända, dvs vilken hotbild LW uppfattar av situationen, så verkar det vara att det ska bli skvaller: "Jag är pastor och pastorn ligger inte med grannen". Hon hade nte ens brytt sig i att klargöra för SD om att hon inte önskade oanmälda besök, droppar han vaniljhjärtan i förbifarten och bild på Kilimanjaro så var det väl ok?
Lyktan SD hade hängt på hennes dörr var mest besvärande för att hon var rädd att hennes "vän" som var med skulle förstå att det varit något kuckel med SD utifrån kortet som var på den.
Citera
2020-05-13, 13:27
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har ifrågasatts väldigt tidigt om man sökt brett inledningsvis, ja sedan Springare kommenterade att det är "enkelt och okomplicerat".
Att man spekulerar kring mer specifika personer just nu är väl för att det varit oklart vilka hon egentligen haft relationer med. BO var ju ganska selektiv med vad hon ville skulle vara känt om henne. Notera att det LW uppger som grund för anmälan om ofredandet var inte fotandet av henne genom fönstret. När förhörsledare försöker ringa in vad hon tror ska hända, dvs vilken hotbild LW uppfattar av situationen, så verkar det vara att det ska bli skvaller: "Jag är pastor och pastorn ligger inte med grannen". Hon hade nte ens brytt sig i att klargöra för SD om att hon inte önskade oanmälda besök, droppar han vaniljhjärtan i förbifarten och bild på Kilimanjaro så var det väl ok?
Lyktan SD hade hängt på hennes dörr var mest besvärande för att hon var rädd att hennes "vän" som var med skulle förstå att det varit något kuckel med SD utifrån kortet som var på den.
Du menar lyktan som han tejpade fast stenhårt i hennes dörr?

Tycker du det är mer eller mindre sinnessjukt än att ta sig in hos någon utan lov och ställa ett ljus i dennes säng, för att sen hävda att det inte finns något bevis för det?
Citera
2020-05-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
LWs omdöme var som sagt dubbelbottnat. Å ena sidan, å andra sidan. Hon resonerade klarsynt i perioder, andra gånger blev hon hög på maktfullkomlighet. Ytterligare tillfällen såg hon sin egen delaktighet, andra ggr upplevde hon sig som ett offer för manipulation, en manipulation hon menade sig genomskåda. Men ändå valde att acceptera till och från.

Ibland ansåg hon Hanna vara ett offer, andra gånger föraktade hon densamma. Pendlingarna var pågående och flytande. Ibland agerade hon underlägsen och lydig, sedan blev det dags för uppror och hämnd. Hon var obestämd och tvehågsen och framförallt självdestruktiv.

Jag tror att LWs promiskuösa beteende främst bottnade i att det var hennes sätt att söka SDs uppmärksamhet och framkalla hans intresse och svartsjuka. Försöket att framstå som åtråvärd misslyckanden dock när SD i loggar från 2015 deklarerar att han inte vill något seriöst med henne längre.

Dock accepterade inte LW att han backade ur och "övergav" och svek henne. Inte ens skilsmässan mellan Davidssons gjorde att de blev ett seriöst par, istället ville S återförenas med och återerövra H. Där någonstans började L hata och förakta S i utblommad form. Det ändrade hennes liv, tror jag.

Ja, jag är också lite frågande av vad hon egentligen avsåg med de andra relationerna.
SD kommenterar att han ibland hamnade i att coacha henne i hennes andra relationer. UW berättar att han fick markera för henne att han inte kan vara bollplank till henne beträffande hennes nya relationer.
Behövde hon så mycket hjälp att hon vände sig till sina ex (såväl UW som SD, även om nu SD inte var avslutat)?
Eller utnyttjades de nya bekantskaperna för att göra exen lite svartsjuka?

Är det dessa egenheter SD refererade till med kommentaren att hon var oskicklig i umgänget med män?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-13 kl. 13:33.
Citera
2020-05-13, 13:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Lite underligt att HD ens vill veta eller tänka tanken omkring vilket sex SD och LW utfört , blodigt eller ej !!!?
Hade jag varit i HD:s kläder hade jag gett tusan i att vilja veta ; ej heller vilja kommentera sådana saker .

Det är inte så underligt eftersom LW med nöje informerade henne ingående om det. LW visste det mesta om HDs underliv (sbesvär) så vise värsa är inte konstigt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-13 kl. 13:37.
Citera
2020-05-13, 13:39
Medlem
StefanDavidssons avatar
Lena hade inga besvär med underlivet och det finns inga bevis för att Lena ska ha berättat om sexet för Hanna. Det enda som finns är utkast till ett brev samt Hannas fruktansvärt icke trovärdiga uppgifter.
Citera
2020-05-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Loggremsan med de 17 loggar som MGK hade tagit på ett felaktigt sätt enligt BO, hon raderade dem för andra gången.

En korrigering: det finns ingen loggremsa med 17 loggar. Varje cash har sin egen loggremsa, så denna loggremsa motsvarade 1 logg. Vi vet inte varför LW har bytt ut den. Om det endast var för att "bevisa" att HD inte hade loggat den så hade det räckt med att fotografera den på plats. Enligt reviewers så var loggremsan både oskadd och hade plats för fler att skriva in sin logg, så det är en gåta för oss alla varför just denna var utbytt, fotad och varför hon skickade bild på den till SD denna kväll.

Vi vet inte heller vilken reaktion den gav hos SD. Detta med fuskloggarna var ett irriterat ämne mellan HD och LW och inkluderade även flera andra så man kan anta att syftet med bilden har varit någon form av provokation, men vi vet inte. Vi vet också att även SD fick någon logg borttagen, men vi vet inte vilken (eller jag vet inte, kanske någon geocashare vet?).

Vad vi vet, är precis det du skriver, att LW tog bort 17 av HDs loggar två gånger om eftersom HD loggade om den igen. Efter LWs död loggade HD om för en tredje och sista gång.
Citera
2020-05-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Självklart och uppenbart har Håddan fantiserat ihop allt om LW's vaginala stört-blödningar när den pilske kanin-hövdingen SD utförde sina samlag med sin älskarinna LW, precis samma sak gällande SD's påhittade historier om när LW spottade sperma på dotterns cykeldäck, och för att inte tala om SD's imaginärt skapade hotfulla skogs-Mållgor.

Både SD och Håddan har kokat ihop sina lögnhistorier i detta fallet, det är endast folk som lider av konfirmeringsbias som inte har tagit till sig detta gällande SD's och Håddan's tidigare ihopkokade lögner.

Mvh/ @JokerMannen

Eller så har hon nämnt en för henne tänkbar förklaring på en ställd fråga? Att hon inte varit med som närvarande när SD och LW haft sex är väl sannolikt så självklart är det väl ett slags fantasi om man vill. Men har hon fått fråga om hur hon tror att LWs dna och ev blod hamnat i SDs skor så är väl inte svaret särskilt konstigt. Särskilt om LW själv varit mån om att berätta detaljer om sex med SD, hursomhelst och varsomhelst just till HD?
Citera
2020-05-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det ingen som vet om Stefaaans bästis Jerrrry kommenterat att Lena blödde så mycket vid sex?
Bästa polare brukar väl dela sån info med varandra, lite skrytsamt? (se så stor jag är)

I like bloody berry, said Jerry och bet LW i bröstvårtan, rena rama vampyr-fasonen. Kände du till att J*rry Gr*y hade tafsat på LW vid några tidigare tillfällen mot hennes vilja ?

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om J*rry Gr*y ingått i trekant med sin dödspolare SD tillsammans med LW, och i sådant fall är jag övertygad om att det var mäster-manipulatören SD som övertalade LW genom manipulering att låta vederbörandes polare JG få delta i en trekant, det kanske var sådana tidigare tagna sex-bilder som JG gjorde sig av med när vederbörande radera i sin mobiltelefon ?

Tillägg: Jag tror fortfarande med kraft på att den pilske kanin-hövdingen SD mördade LW i samförstånd med HD, och jag tror väldigt mycket på att SOA vet väldigt mycket om hur det i själva verket låg till, men som sagt var, nu valde ju Pappa SOA att sätta upp SD på sin piedestal.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Lena hade inga besvär med underlivet och det finns inga bevis för att Lena ska ha berättat om sexet för Hanna. Det enda som finns är utkast till ett brev samt Hannas fruktansvärt icke trovärdiga uppgifter.

Känner du till LWs inställning till att ha sex under menstruation? Annars låter det som att hennes dåliga mående delvis skulle kunna vara hormonellt betingat. Och avtagande östrogen nivåer ger ofta torrt hår och torra slemhinnor överlag såväl ögon, snoken och underlivet. Det är många kvinnor i LWs ålder som använder glidmedel, fast det kanske inget som packas ned om man ska ut i skogen och ska cacha precis?

Nä, självklart finns inga bevis om att LW berättade detta för HD vid deras samtal. LW levde ju och var väl mån om att framstå som hygglig. Hon skulle väl knappast spela in om hon trakasserar HD heller. Det finns dock mer bevis för att LW hyste en ganska obehaglig illvilja mot HD, betydligt mer bevis än vad som binder SD till mordet och BP. Jobbigt läge?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-13 kl. 14:19.
Citera
2020-05-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ja, det kan väl verka som en potentiell mardröm för många, hur gör LW om man försöker bryta? Man kanske inte känt till detaljerna med SD, man kanske haft sympati för LW men gradvis inser att hon alltid kontaktar och bjuder in SD.

Domstolen påtalar också som en invändning mot åklagarnas insinuering att SDs undvikande av att klart besvara LWs inbjudan skulle utgöra ett indicium. Nej, för SD har varit undvikande till att tacka ja till hennes inbjudan åtskilliga gånger tidigare. Kanske för att hon hade svårt att hantera ett klart "Nej" därav att man låtsas ett "kanske, vi får se"?

Och detta passar ju givetvis illa för de som tvärsäkert visste att LW givit upp SD men det var han som hängde sig fast i relationen. Men det det passar med UWs reflektion om LWs tankar om att bli övergiven och sviken och hur. En som är observant kanske anpassar avvisandet till något mindre uppenbart, även om det absolut inte är snällare på något sätt mot LW.

Precis.
Att SD undviker LW och hennes inviter är inget nytt och absolut inget indicium för att han planerat mörda henne - istället.
SD har själv - någonstans - sagt att han viste att hon inte tålde ett nej och därför "halade"
med sina svar.
"Har litet måsten" är ett typsikt sådant svar av SD, för att slippa säga "Lägg av nu, jag ska packa"
Ja mitt intryck var också under all läsning att LW var den angelägnaste av dem, även den
sårbaraste.
Uppfattar att hon var i vägen för honom mot slutet.
Han hade svårt säga ifrån ordentligt men det hade varit det rätta ändå-
och att ta följderna med LW:s eventuella hämnd och allt vad grannar ska prata om-
som ändå redan visste om deras förhållande (de flesta av dem).
Frågan är sedan om mord blev "lösningen" eller om en annan GM återstår att finna.
Citera
2020-05-13, 14:02
Medlem
Citat:
Eller så har hon nämnt en för henne tänkbar förklaring på en ställd fråga? Att hon inte varit med som närvarande när SD och LW haft sex är väl sannolikt så självklart är det väl ett slags fantasi om man vill. Men har hon fått fråga om hur hon tror att LWs dna och ev blod hamnat i SDs skor så är väl inte svaret särskilt konstigt. Särskilt om LW själv varit mån om att berätta detaljer om sex med SD, hursomhelst och varsomhelst just till HD?

Hej Konfirmeringsbiasist

Det har varit tillfyllest flagrant att Håddan med full inre kraft kokat ihop denna historia gällande LW's vaginala katastrof-blödningar vilka alltid sades ha uppstått då den pilske kanin-hövdingen SD penetrerade sitt sex-offer LW på olika platser, samma sak gäller som tidigare av mig framförts gällande SD's imaginärt skapade hotfulla skogs-Mållgor, du vet min gode @bradgardsindian, lika barn leka bäst framför allt när det gäller att ljuga

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-13, 14:25
Avslutad
Citat:
Å andra sidan är inte ficklampor som används av friluftsfolk och jägare nuförtiden särskilt tunga. Det är små lätta ledficklampor som man inte behöver byta batteri till stup i kvarten. Tämligen odugliga att döda någon med, annat än möjligtvis använda som kongon Modesty Blaise brukade ha. Fast isåfall må GM komma nära BO, riskera att bli klöst, få skvättar av BOs blod...
Det finns väl batongliknande ficklampor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in