2020-05-24, 17:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Det tragiska är att SD utnyttjade henne. Vad är frekvent förekommande hos adopterade? Hur är det ställt hos dig? Och dessutom blanda in adoptivföräldrarna.!!! Sanslöst! Fortfarande vägrar du att koncentrera dig på mordet på LW, utan fortsätter kasta skit på LW. Det är helt bedrövligt. Talar du om din rättegångstaktik om mordet på LW för SDs advokat, så ber han nog att du håller väldigt tyst.

Tack för din omtanke men jag är inte adopterad och mina föräldrar curlade inte heller för mig. Du behöver inte oroa dig.

Frekvent förekommande hos adopterade är att de utvecklar diverse störda beteenden för att de har minnet av att bli lämnade. Adopterade förekommer relativt oftare i avsevärt högre grad i självmordsstatistik, missbruk etc. Att slentrianmässigt ligga runt och samtidigt vara skamsen för det kan väl vara ett slags missbruk. Det här störda beteendet hos LW är ju dock av den typ att det även kan kränka eller såra andra utöver att hon trasslar till sin egen tillvaro. LW själv var ju svartsjuk också. Svartsjuka är tråkigt nog bland de vanligaste motiven vid mord och dråp.

Utlandsadopterade har 2 till 3 gånger högre risk att drabbas av psykisk ohälsa. Detta har redan diskuterats i tråden men eftersom du missat det också...
https://fof.se/tidning/2006/5/sen-adoption-kopplad-till-psykisk-ohalsa

Och det är ganska svårt att tydligt se vem som utnyttjade vem i LWs och SDs relation. Man kan ju också tycka att LW genom sin yrkesroll borde hållt visst avstånd mot en man hon vigt när denne kommer och beklagar sig över att hans fru är deprimerad. Ungefär som en psykolog skulle förväntas göra mot en patient. Och detta är ju LW medveten om, det framkommer i förhörsprotokollet vid anmälan om ofredandet. Hon skäms över att hon ligger med en granne som hon vigt och är rädd att det ska komma ut.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-24 kl. 18:24.
Citera
2020-05-24, 18:00
Medlem
Från dykforumet:
SD (kallar sig Yoda på forumet): vanlig text
ML: kursiverad

2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!
JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

2005-09-01 18:54:32
men, ella. svartsjuk eller?

2005-09-07 00:16:34
Grymt

2005-09-07 00:17:15
Så jag kan död någon. Eller något.

2005-09-07 00:18:06
Men det är inget som vi inte kan lösa. Käleken är oändlig.

/ Din Y
Citera
2020-05-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tyvärr är det svårt att se de här alternativa hypoteserna som rimliga. Det går alltid att hitta på alternativa förlopp men är de verkligen rimliga?

Vi kan notera att hon avbröt sig mitt i en chatt, tog på sig en tröja och gymnastikskor. Skulle hon ha tvingats klä på sig?

Om en främmande person knackat på, hade hon tagit på sig gymnastikskorna och gått ut frivilligt mitt i natten, hur troligt är det?

Hur sannolikt menar du att det är att en gärningsman släpat henne 160 m in bakom planket? Hade han lyckats med detta?

Det att det finns möjliga alternativa förlopp och GM gör väl dock att man inte kan se misstankarna mot SD som bortom rimligt tvivel.
Citera
2020-05-24, 18:05
Medlem
Maj*a Loisk*e skrev ett inlägg på dykbloggen i december -18. Det uppmärksammades av tråden och då tog hon bort inlägget. Fast det var särskilt riktat till tråden.

"Till alla er som spenderar alldeles för mycket tid på flashback:

Att dyka var verkligen fint. Vi var ett fantastiskt gäng som varvade soliga dagar på västkusten med fyragradigt vänervatten. Vi släpade luftflaskor, bylsiga underställ och grillade korv. Vi blev som en familj, en väldigt fin och brokig skara människor med olika bakgrunder. Alla accepterades och välkomnades. Vi hade enormt roligt ihop.

I gruppen utvecklade vi ett sätt att skämta på och visst kan jargongen blivit lite väl grov och plump emellanåt. Jag tänkte inte något särskilt på det då men idag hade jag nog hejdat mig själv och andra från att dra såna, rätt grova, skämt. Ingen menade i vilket fall något illa, allt sades med värme och med glimten i ögat. Jag tog aldrig illa upp eller tyckte att något eller någon var obehaglig.

Det är svårt att förstå internskämt och näst intill omöjligt att förstå dessa korta inlägg utan ett sammanhang. Snälla, sluta analysera dessa (mer än tio år gamla) gästböcker. Det finns ingenting här som har någon som helst relevans för ämnet i er tråd.
Senast redigerad av Ulanna 2020-05-24 kl. 18:08.
Citera
2020-05-24, 18:07
Medlem
Inlägg från den 19/12-18, angående M*j* L, som förekommer i dykarbloggen. Hon kommenterar
och förklarar hur stämningen var i dykarklubben. ML skriver ett meddelande (som hon senare
tog bort) till tråden med orden:

"Till alla er som spenderar alldeles för mycket tid på flashback", se spoiler i @Honan6 inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Maj* Loisk* har tagit bort texten till tråden
från sin dykblogg nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Intressant. Varför skriva meddelande till tråden och sen ta bort texten? Om jag inte minns galet, så finns texten som kopia här i tråden.

Undrar vilken sorts relation dotter och mor L**sk* har till SD idag? Jag funderar på hur många kvinnor han försökt leka bror med och om det är någon slags taktik han har för att kontrollera kvinnor.

Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-05-24 kl. 18:10. Anledning: Datum
Citera
2020-05-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW skulle ha haft barnen den dagen men bett
UW ha dem eftersom hon skulle bort och inte
hade tid med sina barn. E måste ha fått en
chock när hon såg med egna ögon vad som
var viktigare för mamman.

Välkommen tillbaka!
Och för egen del krävde LW att intervjua MH som om hon skulle jobba som personlig assistent eller liknande... 😳

Du och Snor-Johan hade nog rätt om LW att hon nog var utstuderat elak och gniden mot vissa. Jag trodde hon gjorde knäppa saker mer från hennes eget dåligt mående men av FUP verkar en del saker rätt utstuderat.
Citera
2020-05-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det var inte bevattningsförbud då.

Källa: Örebro stad.
Våren 2017 infördes under en månad bevattningsförbud i Örebro kommun på grund av låga vattennivåer i våra dricksvattensjöar. Under hösten och vintern 2017/2018 återhämtade sig sjöarna till normala och stabila vattennivåer. Inget bevattningsförbud behöver införas sommaren 2018 på grund av låga vattennivåer i våra sjöar.

Åh fasen. 2018 var väl året med skogsbränder och torka så bönderna fick nödslakta under hösten för de hade inte råd att köpa foder?
Citera
2020-05-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja hon ville väl ”utnyttja” honom.

Obs ironi.

Och nog hade hon väl jättedåligt samvete och mådde dåligt för detta?

Tja alternativet var kanske att hyra ett rum på vandrarhem eller stuga?
Citera
2020-05-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nå, detta är ju en springande punkt när det gäller SD:s göranden och låtanden under mordnatten så frågan borde ha ställts.
Jag ska läsa i FUP igen.

Å andra sidan vill man kanske i ett förhör undvika att berätta saker för den man förhör varför man inte ställer alltför direkta frågor i vissa fall?
Citera
2020-05-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åh fasen. 2018 var väl året med skogsbränder och torka så bönderna fick nödslakta under hösten för de hade inte råd att köpa foder?

Det verkar som om grundvattennivån ändå var tillräcklig. I juli uppmanade kommunen till försiktighet, men det var två månader efter LW blev mördad så i maj var inget sådant aktuellt.

Från SVT Örebro. Publicerat torsdag 26 juli 2018 kl 14.00
Boende i Kilsmo, Breven, Anstorp, Flåten, Närkes kil och Glanshammar uppmanas att vara extra sparsamma. Något bevattningsförbud utfärdas dock inte. Uppmaningen till örebroarna kommer efter att kommunen konstaterat att vattennivåerna i sjöarna som fyller på Svartån har sjunkit på senaste tiden.

Och i de ovan nämnda ytterområdena ligger nivåerna i brunnarna under det normala.

– Det enda som kan hjälpa oss där är nederbörd och små uttag, så det är en speciell vädjan till orterna där att hålla igen, säger Eva Jonsson, tillförordnad chef för Tekniska förvaltningen på Örebro kommun.
Citera
2020-05-24, 18:48
Medlem
Citat:
Välkommen tillbaka!
Och för egen del krävde LW att intervjua MH som om hon skulle jobba som personlig assistent eller liknande... 😳

Du och Snor-Johan hade nog rätt om LW att hon nog var utstuderat elak och gniden mot vissa. Jag trodde hon gjorde knäppa saker mer från hennes eget dåligt mående men av FUP verkar en del saker rätt utstuderat.

Tänk att det aldrig tar slut med att smutskasta LW. En ren häxprocess. Är det inte mordet på LW som diskuteras här? Att häda en död människa på det här sättet är bottenlöst och visar på ett människoförakt som jag hoppas era egna barn (om ni har några) slipper att råka ut för. Naturligtvis är era synpunkter något som SDs advokat ALDRIG skulle föra fram i sitt försvar av SD. Tänk efter!
Citera
2020-05-24, 18:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Å andra sidan vill man kanske i ett förhör undvika att berätta saker för den man förhör varför man inte ställer alltför direkta frågor i vissa fall?
Ja men det finns ju en gräns för hur diskret man kan vara. Till slut måste man ändå ta reda på hur det ligger till, annars kan man ju bara ta SD:s utsaga för given och lägga ner hela utredningen - detta är så klart in absurdum, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in