2020-05-13, 12:10
Medlem
taamids avatar
Fick SD någon fråga om den sista kommunikationen i TR?

22:55
LW: fixar lite inför N:s födelsedag i morgon. Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?

23:00
SD: kom precis. Svarar på jobbmejl
SD: Har lite måsten

23:01
LW: sänder bild av loggbok som visar en geocache.

23:01-00:29
SD svarar inte LW, men efter han mördat henne kläcker han ur sig det ologiska:

00:29
SD: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.

DUUUU kom inte in mer! Inte "Ursäkta sent svar. Trimmade cykelväxlarna och glömde mobilen hemma. Sov gott."

Aset kan inte ens låta bli att skylla på Lena efter att han mördat henne. Han kunde inte ens ljuga ihop något logiskt. Jag tror inte TR fick se den här konversationen och höra SDs svar på varför han tycker att det var LWs "tur" att svara.

("Har tvättat cykeln i vattenspridaren utan belysning, nu ska jag tvätta och elda upp lite saker jag inte vill ha kvar. Du vet, sånt man gör istället för att packa för drömresan med drömkvinnan. Blir ingen sömn i natt, men ska cykla till jobbet imorgon fast min semester börjar då.")
Citera
2020-05-13, 12:11
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Klart att hon ljuger... varför skulle LW berätta för HD om hon hade problem med återkommande blödningar?
För att HD skulle leta upp blodspår i SD:s hus och säga att jag vet att LW blöder vid samlag och här har ni varit?

När i tid var det som LW skulle ha berättat för HD (om allt blod)?
Var det inte så att HD berättat detta för en kamrat EFTER att LW blev mördad (för att ev hjälpa SD att förklara blod i huset)?
Har för mig att HD fick reda på den senaste affären på planet till USA då SD berättade att han fortsatt med sin "affär".

Nej, så klart hon ljuger (det förstår nog de flesta... kanske inte alla i tråden dock).
Ja alltså du ser ju..

Det stämmer att hon berättade det för sin kompis efter och det stämmer att hon hävdar att hon fick veta om otroheten på flyget till USA..

Förövrigt så bevakade ju Stefan det mötet med kompisen där blodet skulle planteras. Han skickade ett sms till henne sekunden hon gick ut från huset som löd typ ”Hanna blev så glad att du ville prata”. Kompisen blev väldigt illa berörd av det och kände sig övervakad.

Frågan är hur han bevakade det?

Också ganska lustigt att Stefan väljer att berätta om otroheten när han ska tro att Lena bara är försvunnen. De skulle ju på sin drömresa, känns kanske inte som ett ultimat tillfälle att kasta ut att han fortsatt bedragit henne 😂
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
("Har tvättat cykeln i vattenspridaren utan belysning, nu ska jag tvätta och elda upp lite saker jag inte vill ha kvar. Du vet, sånt man gör istället för att packa för drömresan med drömkvinnan. Blir ingen sömn i natt, men ska cykla till jobbet imorgon fast min semester börjar då.")
Haha mm precis så. Jätterimligt juuueee 🤗
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-13 kl. 12:18.
Citera
2020-05-13, 12:40
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD:s chef blev förvånad när SD dök upp på sin beviljade semesterdag så allt var nog planerat vem som skulle sköta SD:s arbetsuppgifter under semestern.

Så, frågan kvarstår... varför cyklade han dit?

Göra sig av med något?

Kände sig mer bekväm med att vara på jobbet än att gå hemma och trampa och vänta på att polisen skulle komma på besök? Vilket han nog kunde misstänka efter att blivit kontaktad av LW:s son tidig morgon.

När SD för andra gången den dagen blir kallad till polisförhör står han utanför och knäpper en massa foton. Får även ett SMS från HD där hon frågar "orolig". SD:s svar "raderar löpande"...

Varför/vad skulle han radera om han var oskyldig?

Varför undrar HD om han är "orolig"
?

Väldigt bra observation! Jag hade inte koll på den lilla sms-konversationen i tidslinjen, eller så har jag glömt den. Talar ju starkt för att HD där vet vad som har hänt och vem som har gjort det också. Sen kan hon vara orolig för SD eller SD + sig själv. Inte något hundraprocentigt bevis men om man får pröva tolka:

Passar in bäst i scenariot med SD som mördare och HD som antingen informerad innan eller efteråt. Den oroliga mer normala HD kan inte låta bli att skriva av sig, till skillnad från SD har hon inte inpräntat i hjärnan genom massiv repetition att INTE SKRIVA/TALA PÅ MOBILEN OM MORDET utan hon glömmer bort sig lite och tänker kanske att det inte kan tolkas exakt ändå. SD borde vara smartare än att skicka det lugnande "raderar fortlöpande" till HD men han är inte så smart i grunden. Det är när han kan sitta i timmar/dagar och planera sina hyss som han kan ge ett riktigt smart intryck. Här ställs han inför en situation han inte planerat för, faktum är antagligen att han instruerat HD att inte skicka sms som det här. Efteråt får hon nog en ordentlig tillrättavisning att inte repetera misstaget att tänka själv. När det är bråttom blottas hans normala begåvning. Inget fel alls med att vara normalbegåvad som jag ser det men SD har byggt hela självbilden kring överlägsenhet och överbegåvning.
Senast redigerad av drunknar 2020-05-13 kl. 13:37.
Citera
2020-05-13, 12:44
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Väldigt bra observation! Jag hade inte koll på den lilla sms-konversationen i tidslinjen, eller så har jag glömt den. Talar ju starkt för att HD där vet vad som har hänt och vem som har gjort det också. Sen kan hon vara orolig för SD eller SD + sig själv. Inte något hundraprocentigt bevis men om man får pröva tolka:

Passar in bäst i scenariot med SD som mördare och HD som antingen informerad innan eller efteråt. Den oroliga mer normala HD kan inte låta bli att skriva av sig, till skillnad från SD har hon inte inpräntat i hjärnan genom massiv repetition att INTE SKRIVA/TALA PÅ MOBILEN OM MORDET utan hon glömmer bort sig lite och tänker kanske att det inte kan tolkas exakt ändå. SD borde vara smartare än att skicka det lugnande "raderar fortlöpande" till HD men han är inte så smart i grunden. Det är när han kan sitta i timmar/dagar och planera sina hyss som han kan ge ett riktigt smart intryck. Här ställs inför en situation han inte planerat för, faktum är antagligen att han instruerat HD att inte skicka sms som det här. Efteråt får hon nog en ordentlig tillrättavisning att inte repetera misstaget att tänka själv. När det är bråttom blottas hans normala begåvning. Inget fel alls med att vara normalbegåvad som jag ser det men SD har byggt hela självbilden kring överlägsenhet och överbegåvning.
Precis så tänker jag med och ingen har hittills presenterat en troligare teori.

Sen kommer alla
”Jag vet inte”
”Jag minns inte”
”Jag kan inte svara på det”
”Det där är en hypotetisk fråga”
”Jag vill inte svara på det”
Osv etc
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-13 kl. 12:46.
Citera
2020-05-13, 12:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi får hoppas att nån it-kunnig ser dina rader - jag har inte en blek. Men helt klart har denna inloggning på datorn viss betydelse. Men ingen som är involverad i utredningen verkar ha försökt rekonstruera mordnatten - där har de också missat.

Jag har fått för mig att man måste stänga av telefonen för att den ska sluta "pinga"? Eller att den laddar ur. De antar ju att någon aktivt stängt av LWs telefon med hänvisning till att det är osannolikt att den skulle laddas ur (om den var närmast fulladdad ett fåtal timmar innan)?
Men jag vet inte vad masterna söker om SIM kortsfunktioner enbart såkänner kanske inte masten vid omkoppling till flygplansläge. Men jag undrar om det inte är något i själva telefonen som bara behöver ström för att vara synbar för masten?
Citera
2020-05-13, 12:52
Avslutad
Är det ingen som vet om Stefaaans bästis Jerrrry kommenterat att Lena blödde så mycket vid sex?
Bästa polare brukar väl dela sån info med varandra, lite skrytsamt? (se så stor jag är)
Citera
2020-05-13, 12:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det ingen som vet om Stefaaans bästis Jerrrry kommenterat att Lena blödde så mycket vid sex?
Bästa polare brukar väl dela sån info med varandra, lite skrytsamt? (se så stor jag är)

(Spekulation)

Lite underligt att HD ens vill veta eller tänka tanken omkring vilket sex SD och LW utfört , blodigt eller ej !!!?
Hade jag varit i HD:s kläder hade jag gett tusan i att vilja veta ; ej heller vilja kommentera sådana saker .
Senast redigerad av landbandy 2020-05-13 kl. 12:59.
Citera
2020-05-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Jag har inte läst FUPen men har lyssnat på rättegången, förstår inte varför man inte någon gång tar upp frågor om ficklampan. SD ska ha haft med sig en ficklampa när han ”letade efter ungdomarna som var hotfulla”. Föremålet ska enligt tekniker, rättsmedicin? Varit ett avlångt och rundat föremål. En ficklampa är ett ultimat mordvapen i det här fallet, det är inte misstänkt att gå runt med ficklampa om kvällen. Helt övertygad om att han slog ihjäl henne med en ficklampa och denna fick sedan skjuts till tippen av svärfar. Usch och fy.

Å andra sidan är inte ficklampor som används av friluftsfolk och jägare nuförtiden särskilt tunga. Det är små lätta ledficklampor som man inte behöver byta batteri till stup i kvarten. Tämligen odugliga att döda någon med, annat än möjligtvis använda som kongon Modesty Blaise brukade ha. Fast isåfall må GM komma nära BO, riskera att bli klöst, få skvättar av BOs blod...
Citera
2020-05-13, 12:58
Medlem
Citat:

Du menar om hon var klimakterietorr? Skryter män om deras partners är klimakterietorra?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-13 kl. 13:39.
Citera
2020-05-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Lite underligt att HD ens vill veta eller tänka tanken omkring vilket sex SD och LW utfört , blodigt eller ej !!!?
Hade jag varit i HD:s kläder hade jag gett tusan i att vilja veta ; ej heller vilja kommentera sådana saker .

Det var väl så att LW var begiven att berätta detaljer för HD, kanske i syfte att sänka ned henne i depression igen?
UW fick ju avvisa LWs ansatser att använda honom som något slags bollplank till relationsproblem med hennes pojkvänner.

En hel del av såväl LWs och SDs familj och bekanta har nog fått lida en del för vad två sorgligt emliga människor sörjat till sin tillvaro.
Citera
2020-05-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det behöver inte specifikt vara JS, för min del behöver det inte finnas en specifik historik om våldsamheter sedan tidigare med LWs mördare. Det kanske kan räcka med att det finns anledning att en farhåga att ens hälften av liknande "tjafs" som pågått mellan SD och LW ska börja?

Återigen, för mig framstår såväl SD som LW som knäppa, rubbade, manipulativa. När LW anmälde ofredandet så hade hon ju inte ens på något sätt avvisat SD eller gjort klart för honom att hon inte uppskattade vissa saker. Men fantiserade att en skickad bild på Kilimanjaro innebar en gemensam framtid och bortratad HD. Hon talade nedsättande om HD och bla bla och summan av kardemumman när hon tillfrågas i förhöret om vad hon är rädd ska hända: Jo, det är förtal och sådant, hon är pastor och pastorn ligger inte med gifta grannen. Trots att hon själv tillstår att hon inför SD sagt att hon eventuellt skulle berätta för HD om deras förhållande!?!?. Det är ju typ 11 poäng av 10 möjliga på crazyskalan. Hon vill pressa den gifta pojkvännen med atthota med att "vara ärlig" till dennes fru, som hon en gång vigt med sängkamraten. Men hon vill inte att det ska komma ut att pastorn knullar den gifta grannen!?!?
Det här skulle i annat sammanhang kunna vara komiskt, men här är det mer obehagligt. Inte bara för att LW nu blev mördad, utan för att hon verkar se det som ett svårt smolk i bägaren att HD faktiskt blev bättre. Jag skulle inte utesluta att LW faktiskt var såpass manipulativ att hon snarare hade hopp om att HD skulle falla tillbaka i djup depression igen snarare än att vara rakryggad och berätta någon jäkla sanning. Att hon uttrycker sig med dessutom i tredje person ser ju ut att indikera att hon inte fullt var hemma i "här och nu" själv.

LWs omdöme var som sagt dubbelbottnat. Å ena sidan, å andra sidan. Hon resonerade klarsynt i perioder, andra gånger blev hon hög på maktfullkomlighet. Ytterligare tillfällen såg hon sin egen delaktighet, andra ggr upplevde hon sig som ett offer för manipulation, en manipulation hon menade sig genomskåda. Men ändå valde att acceptera till och från.

Ibland ansåg hon Hanna vara ett offer, andra gånger föraktade hon densamma. Pendlingarna var pågående och flytande. Ibland agerade hon underlägsen och lydig, sedan blev det dags för uppror och hämnd. Hon var obestämd och tvehågsen och framförallt självdestruktiv.

Jag tror att LWs promiskuösa beteende främst bottnade i att det var hennes sätt att söka SDs uppmärksamhet och framkalla hans intresse och svartsjuka. Försöket att framstå som åtråvärd misslyckanden dock när SD i loggar från 2015 deklarerar att han inte vill något seriöst med henne längre.

Dock accepterade inte LW att han backade ur och "övergav" och svek henne. Inte ens skilsmässan mellan Davidssons gjorde att de blev ett seriöst par, istället ville S återförenas med och återerövra H. Där någonstans började L hata och förakta S i utblommad form. Det ändrade hennes liv, tror jag.
Citera
2020-05-13, 13:22
Medlem
Citat:

Självklart och uppenbart har Håddan fantiserat ihop allt om LW's vaginala stört-blödningar när den pilske kanin-hövdingen SD utförde sina samlag med sin älskarinna LW, precis samma sak gällande SD's påhittade historier om när LW spottade sperma på dotterns cykeldäck, och för att inte tala om SD's imaginärt skapade hotfulla skogs-Mållgor.

Både SD och Håddan har kokat ihop sina lögnhistorier i detta fallet, det är endast folk som lider av konfirmeringsbias som inte har tagit till sig detta gällande SD's och Håddan's tidigare ihopkokade lögner.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in