2020-05-12, 20:56
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns inga publicerade ljudinspelningar från förhören vad jag vet.
Jag är rätt säker på att jag hörde hans kommentarer och att det inte var något jag läste.

Det förhör det handlar om är mycket längre än mina korta meningar och jag tror att det var från förhöret under rättegången och om hans relation till Hann.
Han beskriver deras relation när hon var frisk i mycket positiva ordalag. När hon däremot var sjuk är det som om han beskriver en gammal tvättmaskin som inte fungerar, då var hon bara "söt att se på".

Ok man skulle vilja höra första förhöret efter insatsstyrkans påhälsning. Han checkar av kriterierna för narcissm som en serietillverkad robot. Precis som andra av hans sort. Lite ironiskt att dessa människor går runt och konstant försöker bevisa sig speciella och när man sen håller upp de mot facit så är det bara att rita runt markeringen. Människor runt honom har endast ett värde om de har ett värde för honom. Tydligen ska samtalsterapi ändå kunna leda till förbättring men då krävs ärlighet gentemot terapisten. Kanske SD ändå kan masa sig iväg och göra ett försök i alla fall, måste vara det bästa både för honom och alla i hans närhet. Hoppet är det sista som överger en människa säger de ju.
Citera
2020-05-12, 20:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Man kan fixa fram den besiktningen/till en annan medarbetare...varför är du så upprörd?

? Jag är inte upprörd,jag noterade att det inte speciellt märkvärdigt att göra något på jobbet när man egentligen skulle varit ledig.

Jag föreställer mig dock att våren kan vara lite hektisk inom byggbranschen, dels för uppdrag men även besiktningar vill väl rimligtvis folk bli klar med innan kommunen drar ned på sparlåga från juni. Kollegornas kalendrar kanske helt enkelt var fulltecknade?
Citera
2020-05-12, 20:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han är aktuell för att han är en pontentiell mördare vars alibi utredningen inte har kontrollerat tillräckligt av samma skäl som du avvisar det. Att ni på förhand fom, 2018-04-15 usett en mördare som ni påstår manipulerat brallorna av er som satsat för all prestige på att han är mördaren.

Från start i det slutna villaområdet med många församlingmedlemmar ,Hjärsta där alla känner alla så har detta fall otäckt många ingredienser till den suggestiva brygden tunnelseende.

Jag misstänkte SD direkt (eller rättare sagt SD och JG) när jag satte mig in i fallet genom att läsa FUP och även tänkt på flera alternativa gärningspersoner utifrån motiv/möjlighet under läsandets gång.
Nu är jag övertygad om att SD mördade LW (ensam eller i samförstånd med någon).
Utgår ifrån att de utredande poliserna klarar av att ha flera tankar i huvudet samtidigt varför jag inte är lika bekymrad som du över detta med "låst mål".

Vet inte vilka "ni" du åsyftar, kan bara svara för mig själv. Jag har aldrig träffat SD men utifrån FUP:s material med tillhörande ljud och bild är jag inte
imponerad, än mindre manipulerad.

Varför tror du att JS alibi är undermåligt?
Citera
2020-05-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns inga publicerade ljudinspelningar från förhören vad jag vet.
Jag är rätt säker på att jag hörde hans kommentarer och att det inte var något jag läste.

Det förhör det handlar om är mycket längre än mina korta meningar och jag tror att det var från förhöret under rättegången och om hans relation till Hann.
Han beskriver deras relation när hon var frisk i mycket positiva ordalag. När hon däremot var sjuk är det som om han beskriver en gammal tvättmaskin som inte fungerar, då var hon bara "söt att se på".
Det är i ngt av de två första Rättegången avsnitten på YT som det uttalandet finns med. SD säger också att han inte tänker sig en framtid m HD som fru.
Citera
2020-05-12, 21:05
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det känns absolut som om de två triggade varandra att kliva högre och högre upp i galenskap. Men av FUP framgår att förhållandena med andra män inte var lika crazy (och därmed ointressanta för LW?). Det är en sak som pekar på SD som GM.

Det är också något som klockrent passar in om man tänker sig SD som den manipulerande narcissisten. Även om man läser hur människor runt LW beskrivit henne innan SD. Hon passar perfekt in på beskrivningen av ett narcissistoffer som utsatts under längre tid. Det insåg hon ju även själv och försökte bryta sig loss. Tyvärr var det ett för stort svek enligt SD. Så mycket skada som hon hade gjort i hans liv med skilsmässa osv och sedan ha fräckheten att försöka lämna honom. Triggade narcisstic rage hos SD på nivåer han inte nått tidigare.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/communication-success/201807/8-signs-narcissistic-rage
Citera
2020-05-12, 21:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Det är också något som klockrent passar in om man tänker sig SD som den manipulerande narcissisten. Även om man läser hur människor runt LW beskrivit henne innan SD. Hon passar perfekt in på beskrivningen av ett narcissistoffer som utsatts under längre tid. Det insåg hon ju även själv och försökte bryta sig loss. Tyvärr var det ett för stort svek enligt SD. Så mycket skada som hon hade gjort i hans liv med skilsmässa osv och sedan ha fräckheten att försöka lämna honom. Triggade narcisstic rage hos SD på nivåer han inte nått tidigare.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/communication-success/201807/8-signs-narcissistic-rage

Det är här du kommer fel i fallet enligt min åsikt, det sista BO ville var att bryta sig loss från MGM, tvärtom, BO tog till alla knep hon kunde för att behålla MGM som sin, loggremsan hon messade till MGM beseglade hennes öde.

BO hade äntligen hittat MGM,s svaga punkt.
Citera
2020-05-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ok man skulle vilja höra första förhöret efter insatsstyrkans påhälsning. Han checkar av kriterierna för narcissm som en serietillverkad robot. Precis som andra av hans sort. Lite ironiskt att dessa människor går runt och konstant försöker bevisa sig speciella och när man sen håller upp de mot facit så är det bara att rita runt markeringen. Människor runt honom har endast ett värde om de har ett värde för honom. Tydligen ska samtalsterapi ändå kunna leda till förbättring men då krävs ärlighet gentemot terapisten. Kanske SD ändå kan masa sig iväg och göra ett försök i alla fall, måste vara det bästa både för honom och alla i hans närhet. Hoppet är det sista som överger en människa säger de ju.

Glorian, som tydligen är avstängd för tillfället, brukade skriva att LW borde skämmas. Jag tror glorian hade fel i så mån att LW nog faktiskt skämdes. Inte för vad en del rapar om osunda religiösa värderingar. Det spelar nog mingre roll
av moralens ursprung om man inte så att säga inte lyckas hålla sig inom sin självbild. Var hon seriös i de andra förhållandena, eller utnyttjade hon någon av dem för att göra SD svartsjuk, eller att komma över honom? LW ser ju för mig inte ut som en hygglig mänska i inställningen kring HD.

Samma här med SD, han påtalar ju att han svikit HD, att han skulle kastat ut henne om det varit tvärtom. Men han menar sig ändå inte kunna lämna henne när hon var som sjukast.
Han vill skydda familjen och ändå såra dem så(!).
Liknande inställning hos LW märks när UW bland annat menar att tydliggöra att hon inte mådde bra just genom att notera kontrasten till att hon kommit i sista stund till ett av barnens kalas, att hon hängt över telefonen där hon tidigare brukat vara väldigt mån om familjemedlemmarna och förberedelser inför sådana sammankomster.

LWs och SDs knäppheter har ganska mycket gemensamt, även bortom det att de just hade ett förhållande med varandra. Inte så att de är i samma fantasibubbla men...
Citera
2020-05-12, 21:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Medförd dator går nog bort ur alibiperspektiv som bradgardsindianen skrev här

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag har skrivit det här tidigare, det känns inte speciellt troligt att datoraktiviteten skulle vara ett planerat alibi. Han kände nog inte ens till att det fanns ett alibi i fupen, inte förrän den serverades honom.
Instämmer till fullo..
Att allt talar för att det inte var ett planerat alibi är det som ger det dess dignitet.
Citera
2020-05-12, 21:27
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är här du kommer fel i fallet enligt min åsikt, det sista BO ville var att bryta sig loss från MGM, tvärtom, BO tog till alla knep hon kunde för att behålla MGM som sin, loggremsan hon messade till MGM beseglade hennes öde.

BO hade äntligen hittat MGM,s svaga punkt.
Kan du förklara för mig om den där loggremsan, vad betyder den? Jag frågar rakt upp och ner för att jag inte vet och uppskattar om du utvecklar hur det ”beseglade hennes öde”?
Citera
2020-05-12, 21:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kan du förklara för mig om den där loggremsan, vad betyder den? Jag frågar rakt upp och ner för att jag inte vet och uppskattar om du utvecklar hur det ”beseglade hennes öde”?

Loggremsan med de 17 loggar som MGK hade tagit på ett felaktigt sätt enligt BO, hon raderade dem för andra gången.
Citera
2020-05-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det känns absolut som om de två triggade varandra att kliva högre och högre upp i galenskap. Men av FUP framgår att förhållandena med andra män inte var lika crazy (och därmed ointressanta för LW?). Det är en sak som pekar på SD som GM.

Och jag menar att just det lika gärna kan peka på någon annan som absolut inte behöver ha den typen av galenskap i sitt liv och ser till att inte låta det hända heller. En läkare exempelvis som anmäls för ofredande kan ju tappa legitimationen oavsett om han fälls eller inte. Med det sagt så är det väl möjligt att de kanske lyckades snirkla sig ur förhållandet utan att trigga igång LWs benägenhet för maktkamp i förhållandet som UW uttryckte det.
Citera
2020-05-12, 21:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Precis så kan det vara. Om det kan ske automatiskt. Om det är en manuellt utförd aktivitet, vilket förutsätts i Domen, så finns 3 alternativ. SD ber (eller lurar) annan att öppna hans dator. SD öppnar själv datorn, där han då befinner sig. SD sitter hemma och öppnar datorn.
Hoppsan!
Vad finner du logiken i det?
Om han ville skaffa sig ett alibi hade han gjort det på ett obestridligt sätt. Det är inte svårt med hans oerhörda förslagenhet som lurat brallorna av en stor del av polishuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in