Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ok, bra förklaring! Allt handlar ju om vilken riskacceptans man har och hur du känner att ditt mående är i övrigt. Jag hade inte gjort det själv, men vidtar du de "normala" försiktighetsprinciperna i övrigt tror jag inte att risken är jättehög för större biverkningar och/eller att du inte får ett bra rus.

Rekommenderar dig att googla runt lite mer och hör folks anekdoter om det hela
Utifrån det jag googlat fram får man definitivt ett bra rus. Dock brukar det oftast vara så att personerna tagit det flera dagar i rad, samt i normal/höga-doser första dagen, vilket jag inte gjorde.

Det är nästan två läger på exempelvis reddit, det ena säger att NEJ, du kommer få dålig effekt osv. Det andra säger att "vafan jag körde 3 dagar i rad, ökade bara dosen varje kväll, funkade skitbra." Kan återkomma efter lördag med en uppdatering hur det gick, då jag nu lyckats övertyga mig själv om att det är värt att prova.
Citera
2020-05-08, 09:26
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rittalinna
Utifrån det jag googlat fram får man definitivt ett bra rus. Dock brukar det oftast vara så att personerna tagit det flera dagar i rad, samt i normal/höga-doser första dagen, vilket jag inte gjorde.

Det är nästan två läger på exempelvis reddit, det ena säger att NEJ, du kommer få dålig effekt osv. Det andra säger att "vafan jag körde 3 dagar i rad, ökade bara dosen varje kväll, funkade skitbra." Kan återkomma efter lördag med en uppdatering hur det gick, då jag nu lyckats övertyga mig själv om att det är värt att prova.

Som sagt, det är en risk du tar, men enligt min bedömning, inte en skyhög sådan. Hoppas du får en trevlig kväll och återkom med en kort review
Citera
2020-05-09, 00:05
Medlem
SchteKs avatar
Hej! Har en liten fråga om tolerans och dosering. Tog ca 300mg utspritt under en kväll för två veckor sen, vilket jag kände blev lite mycket på slutet, refillsen gav inte bättre rus utan blev bara mer stissig.

Nu är det så att jag ska på en polares födelsedagsfest nästa helg och skulle vilja droppa med honom då. Tänker denna gång endast ta ca 130mg och nöja mig så, för att sedan ta ett längre uppehåll på minst 3 månader tills nästa gång.

Frågan är dock om ni tror att jag kommer kunna få en lagom/tillräcklig effekt på den dosen eller om jag fortfarande kommer ha för stor tolerans?
Citera
2020-05-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchteK
Hej! Har en liten fråga om tolerans och dosering. Tog ca 300mg utspritt under en kväll för två veckor sen, vilket jag kände blev lite mycket på slutet, refillsen gav inte bättre rus utan blev bara mer stissig.

Nu är det så att jag ska på en polares födelsedagsfest nästa helg och skulle vilja droppa med honom då. Tänker denna gång endast ta ca 130mg och nöja mig så, för att sedan ta ett längre uppehåll på minst 3 månader tills nästa gång.

Frågan är dock om ni tror att jag kommer kunna få en lagom/tillräcklig effekt på den dosen eller om jag fortfarande kommer ha för stor tolerans?
easy för stor tolerans
Citera
2020-05-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Som sagt, det är en risk du tar, men enligt min bedömning, inte en skyhög sådan. Hoppas du får en trevlig kväll och återkom med en kort review
Funkade hur bra som helst. Tog 250 mg och blev bäng som faaaan. Ingen krasch dagen efter, mår riktigt bra i sammanhanget
Citera
2020-05-11, 23:32
Medlem
Varför är det lättare att få tag i xtc-piller än just mdmaa i kristaller?
Vad blandar man ut mdma med för att de just ska bli xtc?

Tkr ni rusen skiljer sig åt? Personligen tkr ja ruset har varit intensivare på mdma och varit längre, typ 6h och på xtc typ 4?
Citera
2020-05-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Varför är det lättare att få tag i xtc-piller än just mdmaa i kristaller?
Vad blandar man ut mdma med för att de just ska bli xtc?

Tkr ni rusen skiljer sig åt? Personligen tkr ja ruset har varit intensivare på mdma och varit längre, typ 6h och på xtc typ 4?

Lättare att smuggla, förvara och sälja piller. MDMA är den aktiva substansen i XTC och ska därför inte skilja sig något åt i rus, vare sig i upplevelse eller längd. Beror ju såklart på hur rena grejer man får tag i.
Citera
2020-05-12, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Lättare att smuggla, förvara och sälja piller. MDMA är den aktiva substansen i XTC och ska därför inte skilja sig något åt i rus, vare sig i upplevelse eller längd. Beror ju såklart på hur rena grejer man får tag i.

Nä precis, men tkr dem flesta man frågar säger att kristaller är bättre, så undra va folk tyckte här inne
Citera
2020-05-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nä precis, men tkr dem flesta man frågar säger att kristaller är bättre, så undra va folk tyckte här inne

Får man tag i helt rena knappar så är det ju egentligen bara mdma och och bindningsmedel som är ihop pressat. Sen behöver ju inte mdma vara helt rent heller men känns som chansen är större. Jag personligen köper aldrig knappar utan alltid mdma i sten, jag tycker det är mer lättdoserat om man har en bra våg.
Citera
2020-05-13, 11:44
Medlem
Jag har en 200mg tablett som ja tänkte dela i två.
Har hört att det ”förstörs” när man delar den? Att de tappar effekt? Är det en myt eller?
Citera
2020-05-13, 12:21
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joubert
Jag har en 200mg tablett som ja tänkte dela i två.
Har hört att det ”förstörs” när man delar den? Att de tappar effekt? Är det en myt eller?

Varför I hela fridens skulle en tablett, oavsett innehåll, tappa effekt?

Lite eget tänk ibland för tusan.
Citera
2020-05-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Får man tag i helt rena knappar så är det ju egentligen bara mdma och och bindningsmedel som är ihop pressat. Sen behöver ju inte mdma vara helt rent heller men känns som chansen är större. Jag personligen köper aldrig knappar utan alltid mdma i sten, jag tycker det är mer lättdoserat om man har en bra våg.
Kan nog vara så att de faktiskt är mer safe att köra mdma, angående doseringar osv! Ändå verkar det vara svårast att få tag på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in