Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-02, 05:41
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 782
Tack för svar, tog det oansett. Funkade fint. Mår aldrig dålig på tjack, bara och äta lite så piggnar jag til. Var mer orolig över det med neurotoxiteten om att blanda tjack och mdma. Brukar det inte vara vanligt att blanda mdma med tjack?
jo, det är relativt vanligt att blanda ecstasy med tjack (bland mitt bekantskap iaf), tycker själv ruset blir mycket bättre då E ruset inte blir lika tungt/sänkande och mer euforiskt.
även fast ruset blir bättre blir neurotoxiciteten värre och samma gäller med AT'n, men håller man sitt mdma bruk utspritt med långa pauser så återhämtar sig hjärnan ganska bra ändå.
Citera
2020-05-02, 06:52
Medlem
Jag tog förra helgen 3 blå tesla, slog efter en halvtimme den första, andra tog jag en timme senare och den tredje ännu en timme senare, mådde hur bra som helst å var en underbar kväll.

Men igår hade jag druckit en flaska sprit och 8-10 öl ungefär, tagit en Lina tjack för att vakna till lite, och sen poppade jag en blå tesla, men det tog ungefär 2,5 timme för den att slå. Någon som har någon idé om varför de kan blivit som det blev?

(Och jag vet att det är oroligt dumt att blanda i dessa mängder alkohol)
Mvh
Citera
2020-05-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minikristaller
Jag tog förra helgen 3 blå tesla, slog efter en halvtimme den första, andra tog jag en timme senare och den tredje ännu en timme senare, mådde hur bra som helst å var en underbar kväll.

Men igår hade jag druckit en flaska sprit och 8-10 öl ungefär, tagit en Lina tjack för att vakna till lite, och sen poppade jag en blå tesla, men det tog ungefär 2,5 timme för den att slå. Någon som har någon idé om varför de kan blivit som det blev?

(Och jag vet att det är oroligt dumt att blanda i dessa mängder alkohol)
Mvh

Du kan inte ta MDMA/E så ofta och förvänta dig att få samma effekt. Speciellt inte när du tar så mycket som 3 st ena helgen och sen nästa helg tar 1. Du måste låta kroppen vila mellan gångerna. Helst 3 månader vid regelbundet bruk.
Citera
2020-05-02, 16:12
Medlem
Efter att ha använt MDMA kanske 15 ggr har jag funderat på att inhandla lite valium till nästa gång. Nu har jag inte tagit MDMA på nära 2 år, men snart blir det av igen och tänkte förövrigt trycka i mig 250mg. Tänkte ha valiumet när ruset egentligen är över för att må lite bättre. Jag har egentligen inte haft några större problem på nedgången, men det är alltid lite jobbigt, man sover dåligt etcetera. Har någon här erfarenhet av detta, funkar valium bra på nedgången?
Citera
2020-05-02, 18:59
Avstängd
Blandade MDMA och metadon. Det var en helt underbar upplevelse, wow!!
Citera
2020-05-02, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rittalinna
Efter att ha använt MDMA kanske 15 ggr har jag funderat på att inhandla lite valium till nästa gång. Nu har jag inte tagit MDMA på nära 2 år, men snart blir det av igen och tänkte förövrigt trycka i mig 250mg. Tänkte ha valiumet när ruset egentligen är över för att må lite bättre. Jag har egentligen inte haft några större problem på nedgången, men det är alltid lite jobbigt, man sover dåligt etcetera. Har någon här erfarenhet av detta, funkar valium bra på nedgången?

Absolut gör det!
Citera
2020-05-02, 19:11
Avstängd
Är det bara jag som vill softa i soffan / snacka med människor på rave men inte dansa och hålla på? Blir riktigt jävla lugn, glad och positiv men vill som sagt bara sitta ner.
Citera
2020-05-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Är det bara jag som vill softa i soffan / snacka med människor på rave men inte dansa och hålla på? Blir riktigt jävla lugn, glad och positiv men vill som sagt bara sitta ner.

Jo för fan, blir som fastspänd i soffan och kollar onödiga klipp på youtube. Tuggar lite på kinderna också.
Citera
2020-05-07, 10:49
Medlem
Kunde inte hålla mig från att pröva lite igår och tog kanske 80mg MAX. Jag undrar nu om det är värt att ta det igen nu på lördag, då kommer det vara cirka 200. Visst kommer jag ändå få bra effekt, med tanke på den högre dosen?
Citera
2020-05-07, 17:48
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Kunde inte hålla mig från att pröva lite igår och tog kanske 80mg MAX. Jag undrar nu om det är värt att ta det igen nu på lördag, då kommer det vara cirka 200. Visst kommer jag ändå få bra effekt, med tanke på den högre dosen?

Ja, men en del skulle säga att även 200 mg är för högt, men det är lite beroende på kroppsvikt. Saken är den att du tog ändå en under normaldos väldigt nyligen. Du lär få effekt och känna, men svårt det där...

Jag hade väntat minst en månad till nästa tillfälle. En tumregel är minst tre månader mellan tillfällena (vilket man såklart kan rucka på nån gång då och då)
Citera
2020-05-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ja, men en del skulle säga att även 200 mg är för högt, men det är lite beroende på kroppsvikt. Saken är den att du tog ändå en under normaldos väldigt nyligen. Du lär få effekt och känna, men svårt det där...

Jag hade väntat minst en månad till nästa tillfälle. En tumregel är minst tre månader mellan tillfällena (vilket man såklart kan rucka på nån gång då och då)
Jag är kraftigt byggd, 183 lång, cirka 90kg så dosen bör nog inte vara övermäktig. Visst är rekommendationen för mig långt lägre ändå, men vafan, vem tar 125mg liksom? Håller med dig att man ska vänta länge mellan, vilket jag brukar göra och det blir MAX 2-3 ggr per år. Det var till och med 1.5 år sen sist. Skulle väntat om det var möjligt, men på grund av omständigheterna kommer inte ett nytt tillfälle under optimala förhållanden ges på flera månader.
Citera
2020-05-07, 19:26
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Jag är kraftigt byggd, 183 lång, cirka 90kg så dosen bör nog inte vara övermäktig. Visst är rekommendationen för mig långt lägre ändå, men vafan, vem tar 125mg liksom? Håller med dig att man ska vänta länge mellan, vilket jag brukar göra och det blir MAX 2-3 ggr per år. Det var till och med 1.5 år sen sist. Skulle väntat om det var möjligt, men på grund av omständigheterna kommer inte ett nytt tillfälle under optimala förhållanden ges på flera månader.

Ok, bra förklaring! Allt handlar ju om vilken riskacceptans man har och hur du känner att ditt mående är i övrigt. Jag hade inte gjort det själv, men vidtar du de "normala" försiktighetsprinciperna i övrigt tror jag inte att risken är jättehög för större biverkningar och/eller att du inte får ett bra rus.

Rekommenderar dig att googla runt lite mer och hör folks anekdoter om det hela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in