2020-05-12, 22:53
Medlem
whosEHTs avatar
Hur är kratom från prylshoppen? Jag vet att dom är betydligt mycket dyrare än andra sidor, men just pga av att dom har postförskott skulle det vara väldigt smidigt just nu, så håller deras lika bra kvalite som från andra sidor?
Citera
2020-05-13, 00:54
Medlem
En fråga. Har tagit Kratom en vecka. Har inte bajsat sen dess.
Finns det något man kan äta eller dricka för att få igång magen igen?

Fråga två. Ger detta utslag på pisseprov?
Citera
2020-05-13, 01:10
Medlem
En annan fråga.
Vad är nackdelen med Kratom i små mängder?

Billigt, lagligt, man blir inte psycho under ruset. Man mår bättre. Sover bättre. Finns det inget dåligt med det?
Citera
2020-05-13, 10:23
Medlem
whosEHTs avatar
Hur är kratom från prylshoppen? Jag vet att dom är betydligt mycket dyrare än andra sidor, men just pga av att dom har postförskott skulle det vara väldigt smidigt just nu, så håller deras lika bra kvalite som från andra sidor?
Citera
2020-05-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En fråga. Har tagit Kratom en vecka. Har inte bajsat sen dess.
Finns det något man kan äta eller dricka för att få igång magen igen?

Fråga två. Ger detta utslag på pisseprov?

Tar man kratom så måste man ofta dricka betydligt mer än annars. En del blir hård som fasen i magen.
Testa även en matsked matolja ett par ggr under dagen tills det kommit igång igen.
Katrinplommon kan du dra i dig. Det sätter fart på magen Finns att köpa i de flesta livsmedelsaffärer.
Citera
2020-05-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En annan fråga.
Vad är nackdelen med Kratom i små mängder?

Billigt, lagligt, man blir inte psycho under ruset. Man mår bättre. Sover bättre. Finns det inget dåligt med det?

Kratom är otroligt dosberoende. Försök hitta din sk. sweet point, och ligg kvar där.
För små mängder ger ingen synlig effekt, men mot allergier så är det otroligt effektivt nu under pollensäsongen.
2-3 kryddmått hjälper den värsta allergin under hela dagen.
Men det är inte alla sorter som fungerar. Grön Malai och röd Bali vet jag funkar.

Psycho blir du inte. Men kan må illa om du tar för mycket, eller få sk. kafferus.
Att må bättre är individuellt. Många mår skitbra, en del klarar av dagen från stress och hjärndimma. Andra tar sig ur beroenden av droger. Sover gör man bättre anser de flesta. Men vissa tycker man noddar på röda sorter. Jag själv rekommenderar gröna, speciellt grön Malay under dagen.

Inga kratomprover tas, men kan ses i urinprov. Vanliga prover man tar på narkotika syns inte kratom.
Lagligt att köpa och sälja, men inte att bereda för humant bruk att inta oralt.
Du kan göra badbomber fotbad, hudkrämer mm helt lagligt. Stark antioxidant och ger näring åt huden. Hjälper också till med inflammationer som finnar.
Badbomber har faktiskt god effekt på personer med värk i kroppen, som reumatism och fibromyalgi, och man blir skönt avslappnad.

Men som jag skrev hitta din sweet point och dra inte i dig på måfå. Då är det lätt att få toleransproblem. Ligg där och när du känner att det inte hjälper mer så öka inte dosen, utan backa istället något kryddmått i veckan för att komma tillbaka.

Många med drogproblematik sedan tidigare, vill ha ett bättre alternativ. Man drar i sig upp till 50 gr och mer per dag, och får problem efter ett tag med levern.
Man kan missbruka allt. Även kratom. Vill du slippa problem så håll dig strikt till de doser som anses ofarliga. Dvs under 12-15 gr per dag. T några dagars uppehåll mellan varven. Då ska det inte vara några problem

Använder du däremot kratom för att ta dig ur ett beroende, så gör du det under intensiv kort period. Då kan du vara tvungen att ta 1-2 tsk i timman under hela dygnet. Så mycket så man ligger på gränsen att spy. Men det är kanske 1-2 veckor, tills man är fri från skitet.
Citera
2020-05-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT

Ingen aning då jag inte testat deras kratom, men har hört andra att dom misstänkt att man bladat i saker för att få högre effekt. Sådant skulle jag inte acceptera. Därför håller jag mig till leverantörer som kan visa fram labbprov att man har ekologiska giftfria från kemikalier och bakterier som salmonella och annan skit.

Varför ska man chansa?
Citera
2020-05-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friedrich-von-Dy
** = va
Eller? Måste vara det.

Gick in på deras webbshop men hittade fan inte var man kan beställa. Dom har någon vattenrenare och någon andningsgrej dom säljer, men var fan hittar man där man beställer kratom?
Trodde fan dom stängt ner för evigt. Glad när jag såg dom öppnat igen.
Citera
2020-05-13, 12:10
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT

Inte värt att beställa från PS! Totalt verkninslöst, bortkastade pengar med andra ord.
Citera
2020-05-13, 18:36
Medlem
Existensens avatar
Hey! Jag har tidigare sätt några skriva om någon super nice hög kvalitet stark röd strain som inte är ifrån tt eller ss. Kan någon pma om vart den finns?

Har någon beställt ifrån typ usa utan problem?

Har någon tips på en strain som kan mildra extrem kronisk dissociation (dpdr) eller kronisk ögonmigrän skulle det uppskattas jätte mycket!
Citera
2020-05-14, 09:53
Medlem
Har hört att kratom funkar när man är stressad och har gått in i väggen.
Vilken sort ska man ta och hur mycket?

Har kört rätt ini väggen för att jag både arbetat för mycket och sovit för lite. (företagare).
Hade de anställda inte tagit hand om firman under en tid så hadde den kursat.
Dom stoppade mig.

Hjärndimma, minnesproblem och en jäkla fart på hjärnan som inte går att få stopp på när man ska sova.

Har blivit mycket bättre, em jag får perioder som är åt helvete.

Vad kan jag behöva?
Citera
2020-05-14, 10:37
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escalora
Har hört att kratom funkar när man är stressad och har gått in i väggen.
Vilken sort ska man ta och hur mycket?

Har kört rätt ini väggen för att jag både arbetat för mycket och sovit för lite. (företagare).
Hade de anställda inte tagit hand om firman under en tid så hadde den kursat.
Dom stoppade mig.

Hjärndimma, minnesproblem och en jäkla fart på hjärnan som inte går att få stopp på när man ska sova.

Har blivit mycket bättre, em jag får perioder som är åt helvete.

Vad kan jag behöva?

Ush, låter jobbigt... Bara att hålla hårt i hatten. Du skall vara försiktig med vilken typ av ämnen du medicinerar med för dessa problem du beskriver. Håll dig borta från benzodiazepiner som valium och xanor mfl. De fungerar VERKLIGEN men i slutändan så gör det bara saker värre, tro mig. Har problem med stress och ångest och följande sömnsvårigheter, snarlik situation som din. Jag använder TTs gröna malay för att slappna av på kvällen och white elephant under dagen för att fokusera. I slutändan så måste sitationen ses över och rutiner ändras men som en kortvarig hjälp så fungerar dom under och är betydligt säkrare än benzo-preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in