2020-05-12, 14:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ditt eller deras?

Mitt.
Citera
2020-05-12, 14:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan du hoppa upp och stta dig p att de gr. Sen har ju det dr blivit ett litet community dr diverse genusakademiker sitter och slickar varandras rvar och frfasas och godhetssignalerar ver Flashback.
Det gller att prata till dem s cashen fldar in.
Att de skulle prata till en FB-nazist som du r bara att glmma.

Hehe, "FB-nazist", vilket jvla sorgligt legacy p ngot stt. Men ocks vackert ngonstans..
Citera
2020-05-12, 15:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hehe, "FB-nazist", vilket jvla sorgligt legacy p ngot stt. Men ocks vackert ngonstans..

De har en oerhrd berringsskrck till FB, alla tre har konton men inte ett enda inlgg i denna trd.
Sin egna grupp p Facebook dremot, dr har de det bekvmt och kan sitta och yvas ver hur pbeln beter sig hr.

Till protokollet kan tillggas att jag verkligen gillar alla tre, speciellt Knyckare. Har jag gjort sen hon brjade p P3.
r dessutom vnster, det r inte en "FB-nazist" som gnller.

Nej, fy fan.
Citera
2020-05-12, 15:42
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
De har en oerhrd berringsskrck till FB, alla tre har konton men inte ett enda inlgg i denna trd.
Knyckare har faktiskt postat ett inlgg i trden men fick det raderat, det nmns i nt avsnitt av poden.

Sen kan jag frst om de vill hlla ett visst avstnd till studieobjektet. Men hatrunk i slutna grupper r vl lite lgt kan tyckas.
Citera
2020-05-12, 18:19
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
r det s illa? Kan du inte citera lite (Vgrar g med i gruppen)

S illa r det inte. Det r mnga krystade frsk till internhumor dock. Vissa saker som lggs upp r riktigt roliga och konstruktiva (det har exempelvis tipsats om bde Krullet och Gusten), men efter femtielfte bilden p en random matrtt med texten "gjorde gubbelisas gryta idag hhh din jvla akademiker" s blir man ganska matt.

Gruppen brjar dremot bli ganska s obehaglig p det sttet att det brjar bli lite vl mycket personkult, som i de flesta grupper med en tydlig mlgrupp t vnster. Folk har berttat att de sg Emma Knyckare p stan, gratulerat Ina Lundstrm p fdelsedagen och tydligen har folk brjat luska i Scroll-Mias identitet. De verkar ht inte kunna vara en del av gruppen lngre d de bombarderas med femtielva skrikande fans i kommentarsfltet varje gng de lgger upp ngot. Det r uppenbart att de inte r helt bekvma med stmningen dr inne, speciellt inte stackars Scroll-Mia som uppenbarligen inte r intresserad av kndisskap. Trkigt, tycker jag. Kunde det inte bara f stanna vid att det var tre tjejer som gr en jvligt rolig podcast?
Citera
2020-05-12, 20:00
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
S illa r det inte. Det r mnga krystade frsk till internhumor dock. Vissa saker som lggs upp r riktigt roliga och konstruktiva (det har exempelvis tipsats om bde Krullet och Gusten), men efter femtielfte bilden p en random matrtt med texten "gjorde gubbelisas gryta idag hhh din jvla akademiker" s blir man ganska matt.

Fantastisk bra imitation av de flesta inlgg i gruppen!
Igr eller idag fick de ju till och med lgga upp lite regler fr hur gruppen funkar. En del verkar tro att det r ett Flashback light.
Citera
2020-05-12, 20:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken

Gruppen brjar dremot bli ganska s obehaglig p det sttet att det brjar bli lite vl mycket personkult, som i de flesta grupper med en tydlig mlgrupp t vnster. Folk har berttat att de sg Emma Knyckare p stan, gratulerat Ina Lundstrm p fdelsedagen och tydligen har folk brjat luska i Scroll-Mias identitet. De verkar ht inte kunna vara en del av gruppen lngre d de bombarderas med femtielva skrikande fans i kommentarsfltet varje gng de lgger upp ngot. Det r uppenbart att de inte r helt bekvma med stmningen dr inne, speciellt inte stackars Scroll-Mia som uppenbarligen inte r intresserad av kndisskap. Trkigt, tycker jag. Kunde det inte bara f stanna vid att det var tre tjejer som gr en jvligt rolig podcast?

Har varit inne p det hr tidigare. Podden blev fr stor, fr snabbt. Det kan inte hlla i lngden om de inte vxer lngsamt och med kvalitet. Den dr facebookgruppen verkar ha varit en bra sprngbrda i brjan men jag r ganska sker p att den p ngot stt ocks kommer bidra till poddens fall.
Citera
2020-05-12, 22:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Fantastisk bra imitation av de flesta inlgg i gruppen!
Igr eller idag fick de ju till och med lgga upp lite regler fr hur gruppen funkar. En del verkar tro att det r ett Flashback light.

Vilka r reglerna? Fanns inga frr och folk blev bannade nd.
Citera
2020-05-12, 22:14
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Vilka r reglerna? Fanns inga frr och folk blev bannade nd.
S hr skriver administratren Mia G. Cr i ett inlgg, frn i frmiddags (11 timmar sen i skrivande stund)
Citat:
Inlgg om podden och trdar p flashback forum r ON TOPIC.

Inlgg om luliga fenomen ni hittar p internet utan tydlig refefens till ngon av de tv ovanstende r OFF TOPIC.

Det r ven en hel del inlgg som anmls hr inne. Knner ni ett starkt edge lord-behov freslr vi att ni fr utlopp fr det p flashback istllet fr hr. Ett visst mtt av edge r dock att frvnta sig i en grupp som handlar om flashback och vi ber er ven ta hnsyn till det innan ni anmler inlgg. Krnkande skit ska dock givetvis anmlas och kommer ocks att plockas ner.
Citera
2020-05-12, 22:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
S hr skriver administratren Mia G. Cr i ett inlgg, frn i frmiddags (11 timmar sen i skrivande stund)

Ska bli roligt att se hur de framver hanterar behovet av moderering och allt som kommer med detta. Jag tror inte de ht anar vad som vntar om det fortstter och deras grupp vxer s hr nt halvr till.
Citera
2020-05-12, 22:45
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ska bli roligt att se hur de framver hanterar behovet av moderering och allt som kommer med detta. Jag tror inte de ht anar vad som vntar om det fortstter och deras grupp vxer s hr nt halvr till.
Frgan r om man ska fortstta vara med fr att skda fallet, eller g ur gruppen innan det sprar ur nnu mera.
Det har redan bildats en utbrytargrupp Flashback forever - Utan dudes eller ngot i den stilen.
Citera
2020-05-12, 22:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Frgan r om man ska fortstta vara med fr att skda fallet, eller g ur gruppen innan det sprar ur nnu mera.
Det har redan bildats en utbrytargrupp Flashback forever - Utan dudes eller ngot i den stilen.

And so it begins!

Ja, man br lmna medans allt r p topp. D har man kvar de roliga minnena och det bsta frn freteelsen. Podden i sig tycker jag r vrd att leva och fortstta utan den dr facebookgruppen. Podden gr sitt jobb och levererar nd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in