2020-05-12, 14:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ditt eller deras?

Mitt.
Citera
2020-05-12, 14:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att de gör. Sen har ju det där blivit ett litet community där diverse genusakademiker sitter och slickar varandras rövar och förfasas och godhetssignalerar över Flashback.
Det gäller att prata till dem så cashen flödar in.
Att de skulle prata till en FB-nazist som du är bara att glömma.

Hehe, "FB-nazist", vilket jävla sorgligt legacy på något sätt. Men också vackert någonstans..
Citera
2020-05-12, 15:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hehe, "FB-nazist", vilket jävla sorgligt legacy på något sätt. Men också vackert någonstans..

De har en oerhörd beröringsskräck till FB, alla tre har konton men inte ett enda inlägg i denna tråd.
Sin egna grupp på Facebook däremot, där har de det bekvämt och kan sitta och yvas över hur pöbeln beter sig här.

Till protokollet kan tilläggas att jag verkligen gillar alla tre, speciellt Knyckare. Har jag gjort sen hon började på P3.
Är dessutom vänster, det är inte en "FB-nazist" som gnäller.

Nej, fy fan.
Citera
2020-05-12, 15:42
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
De har en oerhörd beröringsskräck till FB, alla tre har konton men inte ett enda inlägg i denna tråd.
Knyckare har faktiskt postat ett inlägg i tråden men fick det raderat, det nämns i nåt avsnitt av poden.

Sen kan jag förstå om de vill hålla ett visst avstånd till studieobjektet. Men hatrunk i slutna grupper är väl lite lågt kan tyckas.
Citera
2020-05-12, 18:19
Medlem
Kattriarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Är det så illa? Kan du inte citera lite (Vägrar gå med i gruppen)

Så illa är det inte. Det är många krystade försök till internhumor dock. Vissa saker som läggs upp är riktigt roliga och konstruktiva (det har exempelvis tipsats om både Krullet och Gusten), men efter femtielfte bilden på en random maträtt med texten "gjorde gubbelisas gryta idag höhöhö din jävla akademiker" så blir man ganska matt.

Gruppen börjar däremot bli ganska så obehaglig på det sättet att det börjar bli lite väl mycket personkult, som i de flesta grupper med en tydlig målgrupp åt vänster. Folk har berättat att de såg Emma Knyckare på stan, gratulerat Ina Lundström på födelsedagen och tydligen har folk börjat luska i Scroll-Mias identitet. De verkar öht inte kunna vara en del av gruppen längre då de bombarderas med femtielva skrikande fans i kommentarsfältet varje gång de lägger upp något. Det är uppenbart att de inte är helt bekväma med stämningen där inne, speciellt inte stackars Scroll-Mia som uppenbarligen inte är intresserad av kändisskap. Tråkigt, tycker jag. Kunde det inte bara få stanna vid att det var tre tjejer som gör en jävligt rolig podcast?
Citera
2020-05-12, 20:00
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
Så illa är det inte. Det är många krystade försök till internhumor dock. Vissa saker som läggs upp är riktigt roliga och konstruktiva (det har exempelvis tipsats om både Krullet och Gusten), men efter femtielfte bilden på en random maträtt med texten "gjorde gubbelisas gryta idag höhöhö din jävla akademiker" så blir man ganska matt.

Fantastisk bra imitation av de flesta inlägg i gruppen!
Igår eller idag fick de ju till och med lägga upp lite regler för hur gruppen funkar. En del verkar tro att det är ett Flashback light.
Citera
2020-05-12, 20:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken

Gruppen börjar däremot bli ganska så obehaglig på det sättet att det börjar bli lite väl mycket personkult, som i de flesta grupper med en tydlig målgrupp åt vänster. Folk har berättat att de såg Emma Knyckare på stan, gratulerat Ina Lundström på födelsedagen och tydligen har folk börjat luska i Scroll-Mias identitet. De verkar öht inte kunna vara en del av gruppen längre då de bombarderas med femtielva skrikande fans i kommentarsfältet varje gång de lägger upp något. Det är uppenbart att de inte är helt bekväma med stämningen där inne, speciellt inte stackars Scroll-Mia som uppenbarligen inte är intresserad av kändisskap. Tråkigt, tycker jag. Kunde det inte bara få stanna vid att det var tre tjejer som gör en jävligt rolig podcast?

Har varit inne på det här tidigare. Podden blev för stor, för snabbt. Det kan inte hålla i längden om de inte växer långsamt och med kvalitet. Den där facebookgruppen verkar ha varit en bra språngbräda i början men jag är ganska säker på att den på något sätt också kommer bidra till poddens fall.
Citera
2020-05-12, 22:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Fantastisk bra imitation av de flesta inlägg i gruppen!
Igår eller idag fick de ju till och med lägga upp lite regler för hur gruppen funkar. En del verkar tro att det är ett Flashback light.

Vilka är reglerna? Fanns inga förr och folk blev bannade ändå.
Citera
2020-05-12, 22:14
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Vilka är reglerna? Fanns inga förr och folk blev bannade ändå.
Så här skriver administratören Mia G. Cr i ett inlägg, från i förmiddags (11 timmar sen i skrivande stund)
Citat:
Inlägg om podden och trådar på flashback forum är ON TOPIC.

Inlägg om luliga fenomen ni hittar på internet utan tydlig refefens till någon av de två ovanstående är OFF TOPIC.

Det är även en hel del inlägg som anmäls här inne. Känner ni ett starkt edge lord-behov föreslår vi att ni får utlopp för det på flashback istället för här. Ett visst mått av edge är dock att förvänta sig i en grupp som handlar om flashback och vi ber er även ta hänsyn till det innan ni anmäler inlägg. Kränkande skit ska dock givetvis anmälas och kommer också att plockas ner.
Citera
2020-05-12, 22:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Så här skriver administratören Mia G. Cr i ett inlägg, från i förmiddags (11 timmar sen i skrivande stund)

Ska bli roligt att se hur de framöver hanterar behovet av moderering och allt som kommer med detta. Jag tror inte de öht anar vad som väntar om det fortsätter och deras grupp växer så här nåt halvår till.
Citera
2020-05-12, 22:45
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ska bli roligt att se hur de framöver hanterar behovet av moderering och allt som kommer med detta. Jag tror inte de öht anar vad som väntar om det fortsätter och deras grupp växer så här nåt halvår till.
Frågan är om man ska fortsätta vara med för att skåda fallet, eller gå ur gruppen innan det spårar ur ännu mera.
Det har redan bildats en utbrytargrupp Flashback forever - Utan dudes eller något i den stilen.
Citera
2020-05-12, 22:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Frågan är om man ska fortsätta vara med för att skåda fallet, eller gå ur gruppen innan det spårar ur ännu mera.
Det har redan bildats en utbrytargrupp Flashback forever - Utan dudes eller något i den stilen.

And so it begins!

Ja, man bör lämna medans allt är på topp. Då har man kvar de roliga minnena och det bästa från företeelsen. Podden i sig tycker jag är värd att leva och fortsätta utan den där facebookgruppen. Podden gör sitt jobb och levererar ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in