2020-05-12, 13:13
Medlem
Jag brukar inte skriva här, men läst desto mer. Vilket är grymt givande 👍🏻men nu har jag blivit lite smått irriterad... speciellt på dig Emmvalentine !!!

Ibland undrar jag hur din hjärna fungerar... du måste faan vara släkt med Mergin med tanke på att du försvarar allt han gör. Från att han bla kallar deltagare för hund, gick runt och sa att Amilia mordhotat honom, ”smäller” till Frida, beter sig som en bortskämd jävla snorunge som blir sur för att Lennie pratar/ sover med andra. Ja listan kan göras lång lång LÅÅÅÅÅNG!!!

Att han är rädd för allt, är ung och uppenbart mår psykiskt dåligt är INTE en anledning för att man ska få behandla andra hur som helst.
Jag hoppas att han får hjälp med sina aggressionsproblem och såren efter mobbningen. Han behöver stöd och hjälp!

Sen kan man ju tro att du har nått emot Sami eftersom du nämner hans namn ganska ofta och även lite lite ”nedvärderande”, fast du vill framstå som snäll och sympatisk.
2020-05-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Sedan sjukt hur få svarta människor det är i dessa program hela tiden
Du är som en djävla papegoja. Kan du inte hålla käften om dina negrer? Du ältar och ältar 24/7 och ingen bryr sig. Du är besatt av negrer.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-05-12 kl. 13:18.
2020-05-12, 13:17
Medlem
felpost
Senast redigerad av Virgo1 2020-05-12 kl. 14:11.
2020-05-12, 13:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang
Ja.
Mergim är ju i stort behov av uppfostran men pga åldern har ju det tåget tyvärr redan gått.

Visst kan människor i hans närhet försöka lära honom vad som är rätt och fel (fast det är ju helt sjukt att det ska behövas på en 21åring) men tror inte han är kapabel till nån större "förbättring", inte med hans attityd och fullständigt snedvridna uppfattning om hur han tycker omvärlden ska förhålla sig till honom.

Att han är enormt bortskämd och fullständigt söndercurlad är ju uppenbart, och han har ju dessutom, utan tvekan minst nån/några mycket allvarliga psykiska störningar.

Ja det är nästintill omöjligt alltså, då det blir en del av honom. Du har helt rätt i vad du säger.
2020-05-12, 13:20
Medlem
Jomras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Alltså herregud! Killarna förklarade för Jasmine att det heter "100 km i timmen" för att man då hinner ta sig 100 km på en timme. Jasmine bara "jahaaa... Mmm intressant" och man både såg och hörde att hon inte fattade! Hon är 26 år gammal. TJUGOSEX!
Hon gick tydligen vidare från första castingen för hon verkade smart
2020-05-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Hahaha alltså Jasmine för fan!

Mergims syster ramlade i en trappa när hon var gravid och han berättade att hans systerdotter som var liten och iakttog detta mindes händelsen efteråt, Jasemine tyckte det var helt fantastiskt för hon trodde det var barnet I MAGEN som mindes händelsen och återberättade fallet

Sami bara "Eh alltså det var inte barnet i magen som sa det, utan syskonet" Jasemine: "Oj jaha tänkte väl!"
Alltså jag diggar Jasmine. Men herregud så trög hon är ibland. Sami får ju typ ALLTID förklara saker för henne, för antingen så förstår hon inte eller så misstolkar hon vad som sägs. Känns ibland som hon inte ens lyssnar på vad folk säger, utan faller bort i tankarna.
Senast redigerad av robcore 2020-05-12 kl. 13:29.
2020-05-12, 13:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Hahaha alltså Jasmine för fan!

Mergims syster ramlade i en trappa när hon var gravid och han berättade att hans systerdotter som var liten och iakttog detta mindes händelsen efteråt, Jasemine tyckte det var helt fantastiskt för hon trodde det var barnet I MAGEN som mindes händelsen och återberättade fallet

Sami bara "Eh alltså det var inte barnet i magen som sa det, utan syskonet" Jasemine: "Oj jaha tänkte väl!"

HAHAHAHAHA
2020-05-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Kolla ursulas trådstarter så ser du. Kanske 100 trådar som handlar om svarta.
Ja, det är inte klokt...Måste ju vara för att irritera.
2020-05-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Har aldrig sett på maken till mer ynkryggad, konflikträdd och total avsaknad av civilkurage. Jag skäms fan av att se de gånger han bara skiter i att säga eller göra något för han är så rädd för att bli impopulär. Usch och fy. Han fjäskar bara runt för alla för att vinna poäng. Nej Lennie är en total vekling som inte ens kan vara en man och ta tjejens parti när Mergim beter sig som han gör. Där är jag stenhård för jag vet hur jag själv skulle agerat om jag hade varit där.

Jag ser det så här; Lennie tar rollen av den toleranta dibarns mamma i relation till Mergim. Han gissar rätt att Mergim varken kan eller vill få kritik eller krav på sig. Sånt klarar inte det lilla barnet som Mergim mentalt är. Det samma gäller Amilia. Så de slipper, han lägger sig inte i och låter Mergim och Amilia hålla på.

En terapeut ställer inga krav och kritiserar inte initialt det mentala barnet för att återskapa barn-mamma relation. Men en god terapeut vägleder barnet till en mer vuxen stadium genom att börja ifrågasätta tillståndet, genom att börja ställa krav och att sätta stopp i "för mkt hänga på". Jag tror inte att Lennie kommer att agera som en bra terapeut och hjälpa honom växa, han vill gärna vara den som Mergin ser upp till, som han är beroende av och kan inte leva utan. Även om han ibland skulle vilja ta avstånd från honom. De båda behöver varandra och kommer troligen att fortsätta utanför huset med samma spel.
2020-05-12, 13:33
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomra
Hon gick tydligen vidare från första castingen för hon verkade smart
Känner nog nån även hon i produktion,
Hur urblåsta kan dom bli mergim o Jasmine
Lycka till på utsidan 🤗🤗
2020-05-12, 13:34
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jo men om man hade mer jämn fördelning så kanske det skulle finnas mindre rasism. Alex fick utstå jävligt mkt rasism

På vilket sätt då?

Tvärtom så anser jag att han förhävde sig och ville vara förmer än de andra i huset.
Vem titulerar sig ”borgmästar’n” liksom i sådana här sammanhang utan att ha en nedlåtande attityd gentemot de övriga deltagarna?
Är man då ensam av ett i skandinavien och huset sällsynt folkslag kan man endast dra den slutsatsen att han gör det av en rasifierande anledning.
Plus detta ständiga inpinkande av området genom att hela tiden greppa sig i skrevet och tjata om ”choklad” i sammanhang där det handlar om sin egen gångbarhet hos det motsatta könet.

Alex strategi att spela borgmästare och gentleman höll inte ända fram utan hans rätta natur kom fram och när han på blattesätts vis började snacka om att ”göra kaos” var måttet rågat och han åkte ut....
2020-05-12, 13:37
Medlem
kendallos avatar
Gud så mycket valuta för pengarna man får som livetittare denna veckan. Inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in