Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Känns ju rätt uppenbart att han pratar om dråp då det ger dramaturgisk effekt om man läser artikeln. Han är uppenbart upprörd och ledsen över vad skett/sker inom den svenska vården och det är väl fullt förståeligt. Huruvida det greppet, att ta till "hot" om polisiära åtgärder, är definitionen på en "sansad" debatt ställer jag mig dock högst tveksam till. Precis på samma sätt som jag inte ser det som en sansad debatt när människor vill giljotinera Anders Tegnell i Gamla Stan för folkrättsbrott här på flashback.
Hahaha. Helt sanslöst pinsamt och så otroligt avslöjande för förnekarna i denna tråd, att man inte ens
läser kritiken öht. Utan genast hittar på precis vad som helst för att misskreditera den som avgett kritiken. Det är en metod man använder flitigt i diktaturer, för övrigt. Apropå "sansad".
Hade du läst vad som verkligen
stod och inget annat, så hade du sett att det handlade om myndigheter han kritiserade,
inte vården i sig.
Han har inte heller "hotat" om några polisiära åtgärder, det finns inte heller i det som
stod. .....
Kom igen nu förnekare, detta börjar nästan bli skämskudde i nivå med "Gieseckes Gissningar".

Nivåhöjning, tack.