Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Ok så du tror att vi hade haft 24,7 döda / miljon människor.
3,7 x bättre än Danmark
1,6 x bättre än Norge
1,94 x bättre än Finland
Om vi hade gjort samma sak som dom, trots att vi helt uppenbart fick in mer smitta som spreds kraftigare innan 15e Mars än de andra länderna.
Du gillar inte fakta va ?
Om vi så hade stängt in varenda människa i ett eget rum efter 15e Mars hade vi inte haft under 250 döda.
Haha. När får du fakta för fjärde gången så byter du taktik (skönt att se att även du förstår så småningom )
Men sedan måste du gå efter din egen agenda och då spricker det igen för dig
Min enkla förklaring är ju att Sverige har gjort fel. Att jag sedan skrev ca 250 döda för att ge ett hum på att vi kunde förbygga ca 90% av våra döda var ju min teori.
Men jag ska ju förklara för dig igen.
För nu tar du ny siffror och så jämför du med min (ca 250 döda) som var en måttstock på ett snitt över våra grannländer och baltikum) Och där fortsätter du att haka upp dig och med dina mått briljera i statistik men som återigen blir felaktiga.
Nu tar du statistiken på en grund för 250 döda och jämför per capita. Du tycker du är jätte smart och vips så är ju siffrorna enligt dig löjliga då Sverige siffror skulle se löjligt bra ut.
Men kan vi inte hålla oss till verklighet.
Kan du inte riktiga siffror? Jämför Sverige döda per capita och så tar du våra nordiska länder och baltikum och ta gärna Ryssland också får du se vilka enorma siffror det är. Men då är ju Sverige siffror astronomiskt dåliga och då räcker ju inte dina siffror plus hur dåligt jämför emot de andra länderna
Man kan ju inte bara älska när dumskallar försöker briljera men slutar med att sina egna inlägg blir ett skratt för de som läser i tråden
Ska ge dig lite exempel som du kan få slå på
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Indien har en befolkning på 1,35 miljarder och har idag total 2215 st döda
Ryssland har en befolkning på 145 miljoner med total 2009 döda
Mexiko har en befolkning på 126 miljoner med totalt 3465 döda
China har en 1,39 miljarder med totalt 4633 totalt döda.
Om du tar den verkliga skalan och vad får du då för % på dom jämfört med Sverige

Återkom när du är klar