2020-05-10, 23:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Handlar nog mycket om rutiner osv också. Väldigt många tror jag är vanedjur. Bryts rutinerna går välbefinnandet kanske ner.
Skulle dock vara intressant att veta huruvida självmordsstatistiken har gått upp eller ner under dessa månader. Jag tror kanske siffrorna har faktiskt gått mer ner snarare än upp.
Får man leka lite hobbypsykolog så kanske deprimerade människor känner att det just nu finns en "enad front" mot en fiende, dvs man är del av ett kollektiv som är lika drabbad som en själv av fienden. Alla är lika miserabla i detta vansinne. Således blir det egna personliga misslyckandet i livet kanske inte lika påtagligt?

Beror nog på vad som orsakar depressionen. För en del kanske livet förlorar mening. För andra kanske det är så att livet helt plötsligt får en mening som du säger. Själv påverkas jag nog mer av hur andra mår. Mår de skit mår jag dåligt. Mår de bra mår jag bra. Viktigt är att försöka tänka positivt och undvika stress.
Citera
2020-05-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Funkar genom moln oxå.

Stämmer det verkligen? Kolla in denna artikel till exempel: https://sahlgrenska.gu.se/forskning/aktuellt/nyhet/halva-befolkningen-kan-behova-d-vitamintillskott-under-vintern.cid1281168
Citera
2020-05-10, 23:38
Medlem
JymdKjams avatar
Viruset använder celler för att föröka sig. Hur pass skadade blir de celler som fungerat som tillfällig”fabrik”? Kan vi i värsta fall få se på längre sikt ett ökat antal cancerfall? Vilken typ av cancer i så fall? Lungcancer eller något annat?
Citera
2020-05-10, 23:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det verkar ta fart i länder långt före hösten, direkt man lättar på restriktionerna ökar siffrorna. Se Tyskland t.ex.

Vad jag kan se så ser det fortfarande helt lugnt ut i Tyskland. Men visst kommer risken att öka nu när det lättas på restriktionerna.
Citera
2020-05-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Stämmer det verkligen? Kolla in denna artikel till exempel: https://sahlgrenska.gu.se/forskning/aktuellt/nyhet/halva-befolkningen-kan-behova-d-vitamintillskott-under-vintern.cid1281168
Börja jaga säl eller drick svensk mjölk.
Citera
Medlem
urgts avatar
Finns ju D-vitaminpiller också, om man inte gillar mjölk, fet fisk eller utomhusmiljöer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Viruset använder celler för att föröka sig. Hur pass skadade blir de celler som fungerat som tillfällig”fabrik”? Kan vi i värsta fall få se på längre sikt ett ökat antal cancerfall? Vilken typ av cancer i så fall? Lungcancer eller något annat?

Jag tror de cellerna dör. Den sista instruktionen som viruset ger är "self destruct" och det är så de nya viruspartiklarna sedan sprids.
Citera
2020-05-10, 23:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Kunde du hitta den länken bor du även kunna googla fram allt du behöver veta om D-vitamin och hur du får i dig det och varför det är bra mot corona.
Citera
2020-05-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Börja jaga säl eller drick svensk mjölk.

Finns det inga fler alternativ?
Citera
2020-05-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
You can’t even make this shit up lmao wtf is going on

Det håller jag med om. FHM och har inte gjort något för skydda de äldre och andra i riskgrupper, utan snarare försökt få dem att bli utsatta för viruset. Att inte sätt landet i krantän är en sak, det stödjer jag. Men att inte försöka skydda de äldre, utan snarare tvärtom, det är bedrövligt
Citera
2020-05-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vilket är en gravt vilseledande poäng.
Varför anser du det? Du har all rätt att ha den åsikten men jag delar den inte.
Citera
2020-05-10, 23:46
Medlem
Äh. Är inte vi etniska svenskar genetiskt utrustade för ett liv i totalt mörker? Ett glas mjölk och en ostmacka till frukost räcker säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in