Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Jag tycker inte det är OK att landet har avvecklat nästan allt vad beredskap heter, till förmån för ex.vis migration från mena. Äldrevården har halkat efter massor de senaste 20-30 åren, annat har prioriterats. Men den är inte helt dålig, som håller igång våra äldre med sjukvård och mediciner. Vad man dock måste förstå, är att det finns massor med äldre som varje år till slut dör av en infektion, vi har 100.000-tals äldre/äldre.
Du påstod att det var "massor" av smittade som blir tvingade till långa rehab., nu säger du att det inte finns siffror....var kom dina massor ifrån, det var vad jag ville veta, och svaret var att det vet vi inte.....
Ja, 0 är det inte om man räknar artiklar om drabbade. Jag tror inte att de har varit de enda i Sverige för liknande artiklar har man sett från andra länder. Alltså är det dags för de som följer upp smittan att börja publicera statistik om det. Försäkringskassan kan vara en bra början vad gäller Sverige. WHOs kvinna efterlyste också vid någon pressis efter studier om överlevare och tillfrisknade.