Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Aha, då är min slutsats att du tycker att det är ok med massdöd av äldre män. För om man bryter ner de över 3000 döda så är den övervägande delen äldre och män är något överrepresenterade. Inte ok för mig för de är någons farfar, pappa, morfar.
När det gäller behov av rehab så har det inte kommit några siffror än. Det är nog yngre förmågor. Vad gäller folk som ligger hemma i covid så får man hoppas att någon journalist ringer till försäkringskassan och frågar efter hur många som ligger sjuka och hur länge de varit sjuka. Borde börja synas i statistiken. Du vill att jag ska "bryta ner" siffror men det finns väldigt lite siffror att bryta ner. Dags för tredje statsmakten att börja efterfråga om även andra drabbade än bara dödstal.
Jag tycker inte det är OK att landet har avvecklat nästan allt vad beredskap heter, till förmån för ex.vis migration från mena. Äldrevården har halkat efter massor de senaste 20-30 åren, annat har prioriterats. Men den är inte helt dålig, som håller igång våra äldre med sjukvård och mediciner. Vad man dock måste förstå, är att det finns
massor med äldre som varje år till slut dör av en infektion, vi har 100.000-tals äldre/äldre.
Du påstod att det var "massor" av smittade som blir tvingade till långa rehab., nu säger du att det inte finns siffror....var kom dina massor ifrån, det var vad jag ville veta, och svaret var att det vet vi inte.....