Citat:
Hahaha. Som du pissat dig själv i munnen här i tråden. Vilket framgår av citaten från dig som jag länkade till.
Du har dribblat bort dig själv till den grad att du har skallen uppkörd i röven vid det här laget. Berätta nu hur du vill att pengar ska skapas? För du har både sagt att du vill göra dig av med krediter som pengar och att bankerna ska få köra på FRB om de vill. Vem ska skapa pengarna om inte bankerna gör det? Och varför blir det helt plötsligt låtsaspengar enligt dig när staten skapar pengarna men inte när bankerna skapar digitala skuldsedlar? Kallar du sedlar och mynt också för låtsaspengar förresten? I mitt system kan jag dessutom lägga till en guldmyntfot och då har du inte ens en teoretisk invändning. Men även utan en sådan är pengarna i mitt system uppbackade av arbete/produktion. Vad är skuldpengar uppbackade av? Jo, staten.
Du har dribblat bort dig själv till den grad att du har skallen uppkörd i röven vid det här laget. Berätta nu hur du vill att pengar ska skapas? För du har både sagt att du vill göra dig av med krediter som pengar och att bankerna ska få köra på FRB om de vill. Vem ska skapa pengarna om inte bankerna gör det? Och varför blir det helt plötsligt låtsaspengar enligt dig när staten skapar pengarna men inte när bankerna skapar digitala skuldsedlar? Kallar du sedlar och mynt också för låtsaspengar förresten? I mitt system kan jag dessutom lägga till en guldmyntfot och då har du inte ens en teoretisk invändning. Men även utan en sådan är pengarna i mitt system uppbackade av arbete/produktion. Vad är skuldpengar uppbackade av? Jo, staten.

Ah det måste lännas pinsamt när jag hänvisade till delen i tråden där du blev ägd

Om du ska ta debatten så kan du väl ändå komma med något vettigt och sluta skämma ut dig själv gång på gång.. Lyssna istället ditt mongo så kanske du förstår. FRB är extremt riskfyllt ja, men det är inte problemet. Problemet är att vi finansierar deras förluster.. Ingen säger att FRB är en bra idé, framförallt inte om du har en guldmyntfot där pengar är kopplade till guld och liknande ädelmetaller och bankerna inte kan skapa krediter. Centralbanken kan skapa pengar, så länge de är kopplade till ädelmetaller. Vi är ju båda överens om att bankernas låtsaspengar är just det, blev du kastad i marken som liten eller? Mynt och sedlar är inte låtsaspengar i sig, men om du skapar dom utan någon koppling till guld för att finansiera något som du inte har råd med, så är det såklart låtsaspengar. Och om du använder motivering "men det krävdes ju arbete för att producera dessa låtsaspengar som vi ska betala för saker med", så kommer folk ändå inte bry sig. Statliga låtsaspengar gör det extra tydligt att vi printar ut pengar för att betala för skit, och det är fan inte många, om ens någon som litar på en sån stat. Det har man redan försökt med, och det misslyckades två gånger i USA
Senast redigerad av PzyK0pAteN 2020-04-29 kl. 17:35.
Senast redigerad av PzyK0pAteN 2020-04-29 kl. 17:35.