2020-05-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Va? Det står ju att de inte fick testa sig!

Testning är viktigt och med regeringens höga svansföring 100 000 i veckan undrar man varför det inte händer något i vårt land.
Varför säkrade de inte upp att det finns personal att utföra provtagningen innan käften började glappa.

Därför att stolpskottet Hallongren har inte haft förmågan att organisera provtagningen, hon trodde att regionerna skulle sätta igång av sig själv efter hennes framträdande i TV om löftena ”100 000 tester i veckan”.
Nu har hon utsett en person som skall pusha på ! Får se om det löser sig nu !

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-kritisk-mot-regionerna-oka-takten
Citera
2020-05-10, 19:25
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det är också otrevligt att gå runt och smitta andra människor.

Fast nu finns det ju väldigt lite forskning på hur trevliga munskydd är, så vi har ju väldigt lite att gå på här.

En länk:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30918-1/fulltext
Citera
2020-05-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Personen skulle omgående flytta från Sverige, eller hur?

Ja? Betyder det att jag hatar personen i fråga? Det är det du som hävdar.
Dessutom handlade inte skribentens inlägg om kritik mot Sveriges Corona-strategi.
Det handlade uteslutande om hur vidriga avskum 85% av svenska folket är som skiter
i om folk dör här och där. En osanning utan dess like.
Tycker man det undrar jag ju såklart varför man bor här.
Nu får det vara bra med off-topic.
Åter till ämnet tack.
Citera
2020-05-10, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Säger nog mer om hur osäkert testet är än huruvida man blir immun eller inte.

Tänkte också så. Men fanns det inte tester som var 100%
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Därför att stolpskottet Hallongren har inte haft förmågan att organisera provtagningen, hon trodde att regionerna skulle sätta igång av sig själv efter hennes framträdande i TV om löftena ”100 000 tester i veckan”.
Nu har hon utsett en person som skall pusha på ! Får se om det löser sig nu !

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-kritisk-mot-regionerna-oka-takten

Antagligen inte, om inte personen hon utsett kan urinera reagens och skita testpinnar.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Personligen är jag mer stolt över Sverige nu än vad jag varit på många många år. Att våga gå emot strömmen när alla andra länders ledare kommer med svidande kritik är starkt. Man har sin idé som man tror på och det är viktigare än att följa det panikartade lämmeltåg som spridit sig över världen.

Ute i samhället ser jag dagligen folk som visar sig från sin bästa sida och hjälper helt främmande människor med till synes enkla saker som ändå kan betyda så mycket för någon annan.

Heja Sverige!

Absolut, heja Sverige. Nu kan vi äntligen gå mot strömmen och ta emot 10 000000 flyktingar till vårt avlånga land. Ingen skulle göra det men Sverige kan.
Vi har nu också ledigt på en massa äldreboenden som nu kan byggas om till bostäder.
Jippi - sprid smittan vidare!
Citera
2020-05-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Nu har jag inte hängt med så noga i nyhetsflödet vad gäller corona då jag, i ärlighetens namn, börjar att tröttna på det här utdragna förloppet och allt tjafs om viruset. Men det har väl dött färre den här veckan än föregående vecka? Jag tycker mig ha sett att den dagliga dödssiffran sjunkit i rask takt dom senaste dagarna, och att vi med all säkerhet redan har nått kulmen, och att härifrån så kan det bara bli bättre. Har jag fel?
Kolla corona map dom har linjär statistik på dödsfall.
Citera
2020-05-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Personligen är jag mer stolt över Sverige nu än vad jag varit på många många år. Att våga gå emot strömmen när alla andra länders ledare kommer med svidande kritik är starkt. Man har sin idé som man tror på och det är viktigare än att följa det panikartade lämmeltåg som spridit sig över världen.

Ute i samhället ser jag dagligen folk som visar sig från sin bästa sida och hjälper helt främmande människor med till synes enkla saker som ändå kan betyda så mycket för någon annan.

Heja Sverige!

Jag instämmer med dig.
Citera
2020-05-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är Jan Albert en dålig förlorare? En ansedd smittskyddsläkare som helt tappat omdömet och beter sig som en skolpojke i årskurs 3. Var är underlaget som grundar sig i fakta och vetenskap?
Paniken sprider sig, nu fabulerar de fritt för att rädda ansiktet.
Citera
2020-05-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Two years. I believe Sweden will have higher excess deaths than many neighboring and comparable countries.
Tror även jag att vi kommer att ha. Många har dött för vår usla äldrevård. Länderna som stängt ner skaffar sig förhoppningsvis kunskap om hur man inte skall vårda sina äldre så där kommer man tjäna stora siffror mot oss. Övriga befolkningen borde däremot dödstalen vara liknande procentuellt sett.
Citera
2020-05-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Absolut, heja Sverige. Nu kan vi äntligen gå mot strömmen och ta emot 10 000000 flyktingar till vårt avlånga land. Ingen skulle göra det men Sverige kan.
Vi har nu också ledigt på en massa äldreboenden som nu kan byggas om till bostäder.
Jippi - sprid smittan vidare!

Det var inget i inlägget som handlade om invandring.
Att inte kunna dölja sin rasism är för vissa svårt.

Jag vill ha stopp för migration just nu.
Men känner även viss stolthet att vi i Sverige vågar ta den väg vi tror är bäst. Trots att vi står ensamma.
Citera
2020-05-10, 19:33
Medlem
appendixxivs avatar
Enl rocklöw skulle 96000 svenskar vara döda i covid nu till junimånad. Hur mkt eftersläpning är det egentligen? kan vi vänta oss en chockhöjning på typ 70.000 döda en dag nu inom kort , eller hur fungerar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in